What goes down, must come up!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
What goes down, must come up!
Kan het geen dyslexie zijn? Eventueel eens een overleg vragen met de zorgcoördinator van school?Huiswerk maken met de oudste (7)
Hij is een krak in rekenen maar een absolute ramp in lezen en schrijven. Als hij een wiskundetaak meekrijgt dan weet ik dat ik hem gerust alleen kan laten doen en op 5 minuutjes zijn die blaadjes correct afgewerkt.
Als ik een taak nederlands zie verschijnen dan is mijn avond er aan. Net weer bijna een uur met hem samengezeten om wat woordjes te schrijven wat al bij al 3 minuutjes zou mogen duren.
Ik word er soms een beetje moedeloos van, zeker omdat ik er geen beterschap in zie. Altijd opnieuw diezelfde domme fouten. En dan spelt hij zijn woord luidop correct en schrijft ie het toch nog verkeerd op.
Blijven oefenen zeker?
Ik heb het al es laten vallen op het oudercontact maar dat ontkenden ze toch allemaal (zowel directrice, zorg en klasjuf)Kan het geen dyslexie zijn? Eventueel eens een overleg vragen met de zorgcoördinator van school?
Bespreek het dan eens met de huisarts zodat die eventueel naar een logopedist kan doorverwijzen. Als je er nu een uur mee bezig moet zijn, zal zijn frustratie en tegenzin ook alleen maar groter worden...Ik heb het al es laten vallen op het oudercontact maar dat ontkenden ze toch allemaal (zowel directrice, zorg en klasjuf)
Bespreek het dan eens met de huisarts zodat die eventueel naar een logopedist kan doorverwijzen. Als je er nu een uur mee bezig moet zijn, zal zijn frustratie en tegenzin ook alleen maar groter worden...
Dan zou ik minder huiswerk maken dan opgegeven...Dat is het nu al. Nederlands huiswerk is met 100% zekerheid een huilend kind.
mag je nu ook een stickertje plakken?Speciaal, zo'n supporter wanneer je op het toilet zit.
Bij mijn zus was het tot 17u èn met de kookwekker op 10 minuten. Als die afging: doei!Oudercontact van de kleinsten (1ste kleuter)
2 datums, waarbij datum 1 de tijdsloten beginnen om 15u en eindigen om 18u.
Datum 2 eindigen de tijdsloten om 17u.
Ha ja, want wie moet er nu nog werken den dag van vandaag.

Dit dus. Het is toch logisch dat de leerkracht dat een beetje wil bundelen op uren dat voor haar/hem goed uitkomen. Communiceren is nu niet zo moeilijk om aan te geven dat die tijdssloten niet lukken. Wij zijn vorige week tijdens de turnles geweest bv.Bij mijn zus was het tot 17u èn met de kookwekker op 10 minuten. Als die afging: doei!
Als leerkracht gaf ik ook dat briefje gewoon mee, maar als kinderen of ouders zelf kwamen zeggen dat dat dan niet lukte, gaf ik ineens mee dat dat voor mij ook 's morgens kon. Heb nog om 7u30 oudercontact gehad met een heel betrokken mama bijvoorbeeld.
Je moet als ouder ook zelf realistisch zijn (en geen oudercontact verwachten om 18u30 als er maar 12 kinderen in een klas zitten bvb) èn uwe mond open trekken he.![]()
Ik heb dit ook gehad in het lager ontkende de leerkrachten het allemaal en eenmaal in het middelbaar kwam dan toch de diagnose. Beste op dat vlak dan niet luisteren naar de school en buiten het school is hulp zoeken.Ik heb het al es laten vallen op het oudercontact maar dat ontkenden ze toch allemaal (zowel directrice, zorg en klasjuf)
Hier werd ze vannacht wakker (dubbele oorontsteking, joepie...). Mijn vrouw ging er bij liggen, maar komt een paar seconden later mij halen."papa nog één knuffel. Lof joe tot morgen"
![]()
Het is voor ons toekomstmuziek, al zou ik er me ook wel aan ergeren. Anderzijds heb ik nu wel de indruk dat met allerhande thuiswerkregelingen en niet-voltijdse contracten er effectief veel mensen in staat zijn op die uren te komen*. Mijn vrouw werkt van 7u tot 15u bijvoorbeeld.Oudercontact van de kleinsten (1ste kleuter)
2 datums, waarbij datum 1 de tijdsloten beginnen om 15u en eindigen om 18u.
Datum 2 eindigen de tijdsloten om 17u.
Ha ja, want wie moet er nu nog werken den dag van vandaag.
Hetzelfde met die oproepen waarbij ouders in de klas komen lezen, open klasdag om 14u, chauffeurs voor de uitstappen,...
En aan de foto's te zien is het precies maar ik en m'n vrouw die niet aanwezig waren op de open klasdag.
Waarom geen oudercontact verwachten om 18u30? Dat lijkt me voor de meeste mensen meer haalbaar dan pakweg 15u in de namiddag. 't Is nu ook niet dat er elke week oudercontact is hé. 2x per jaar. Vorig jaar hetzelfde probleem en we moesten maar niet gaan.Je moet als ouder ook zelf realistisch zijn (en geen oudercontact verwachten om 18u30 als er maar 12 kinderen in een klas zitten bvb) èn uwe mond open trekken he.![]()
Voor die 2x in het jaar dat er oudercontact is zou men wel eens mogen denken aan de ouders in plaats wanneer het voor hem/haar goed uitkomt.Dit dus. Het is toch logisch dat de leerkracht dat een beetje wil bundelen op uren dat voor haar/hem goed uitkomen. Communiceren is nu niet zo moeilijk om aan te geven dat die tijdssloten niet lukken. Wij zijn vorige week tijdens de turnles geweest bv.