Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik die van mij, die sowieso al een moeilijke eter is, maar 's morgens wel altijd flink haar pap opeet, deze morgen pap gemaakt zoals elke morgen, ze proeft ervan, en na een paar happen duwt ze haar potje weg.
Dus ik dacht al...zucht hier gaan we, 15min later denk ik, ik ga toch eens checken of er niks aan die melk is, was wel een nieuw pak, maar dan nog.
De melk was dus slecht, ik heb mijn kind dus bijna proberen vergiftigen, chance dat ze het zelf doorhad ;)

De nieuwe kom pap (met nieuwe melk) heeft ze dan wel flink opgegeten.
Bambix groeimelk trouwens.

Net terug van de dokter, na weken van snot en oorloop kwam er nog eens wat koorts en verminderde eetlust bovenop.

Verkouden, weer oorontsteking, ondanks buisjes, en slijmen. Eigenlijk heeft ze weer constant een oorontsteking. Kuur antibiotica en slijmoplosser. 🤞

Effing smartass dochter!
Roept me terwijl ik ze nog maar net ingestopt heb, dus ze krijgt onder haar voeten maar natuurlijk is er "noodgeval" XYZ.
- Mama wil nu gewoon even mamatijd, ik wil eventjes in de zetel liggen en BLIJVEN liggen!
- Als je wil liggen, kom dan gewoon naar bed, mama. Dan kan je BLIJVEN liggen!

😑😑😑

'Papa, de Sint is al bij verschillende kindjes van mijn klas langsgeweest met speelgoed en hier niet?!'

We zijn godverdomme nog november. Wacht dan toch tot een paar dagen rond zijne verjaardag, dan moet ik niet een heel 'ja maar de Sint heeft het heel druk en begint eerst met de ene kant van de regio om dan naar ons af te zakken rond zijn verjaardag' bullshit verhaal te beginnen vertellen.

'Papa, de Sint is al bij verschillende kindjes van mijn klas langsgeweest met speelgoed en hier niet?!'

We zijn godverdomme nog november. Wacht dan toch tot een paar dagen rond zijne verjaardag, dan moet ik niet een heel 'ja maar de Sint heeft het heel druk en begint eerst met de ene kant van de regio om dan naar ons af te zakken rond zijn verjaardag' bullshit verhaal te beginnen vertellen.
De Sint gaat eerst langs bij alle stoute kindjes 🤷‍♂️

Laatste twee weken heeft ze toch een stapje gezet qua slapen na tien maandjes. Van al die nachten heeft ze zes nachten volledig doorgeslapen en de andere nachten was het één keer per nacht wakker worden, gaande van 1 uur op zn vroegst tot 3 uur op zn laatst. Hier kan ik wel goed mee leven :D

Ik ga morgen haar Sintkadootjes uitstallen. Dan kan ze er dit weekend al mee spelen plus ze is morgen ook 2 jaar thuis na haar couveuse-/ziekenhuistijd en da's iets dat ik toch altijd een beetje ga willen vieren.

We zitten precies beetje in een overgang van 2 naar 1 dutje per dag. Paar keer geweigerd in de ochtend, zelfs al lijkt hij heel moe. Vandaag dan maar niet aangeboden waardoor hem lastig was. Hopelijk deze middag gewoon wat goed slapen en kan papa wat poetsen :D

We zitten precies beetje in een overgang van 2 naar 1 dutje per dag. Paar keer geweigerd in de ochtend, zelfs al lijkt hij heel moe. Vandaag dan maar niet aangeboden waardoor hem lastig was. Hopelijk deze middag gewoon wat goed slapen en kan papa wat poetsen :D

Idem hier. Niet toevallig gekoppeld aan beter slapen snachts. Twee dutjes lukt zeer weinig en als het dan is, is het één goede dut en één extreem korte. We gaan proberen te werken naar één goede dut rond de middag and that's that. Vervelend voor het huishoudelijk werk, maar als we hiermee een beter kader voor doorslapen krijgen... We were all for it.

Hier was het deze week ook: bij kameraad W. die de andere kant van de wijk woont, is de Sint al geweest. Waarom is hij dan niet bij ons geweest als hij toch in de buurt was? En bij de andere kindjes uit de klas die hier in de wijk wonen?

Heuh hij gaat de namen alfabetisch af?

Ja maar W. heeft dezelfde familienaam. (FYI: Maar dus geen familie van ons)

Aja juist, W. dat was dienen :unsure:

Hier was het deze week ook: bij kameraad W. die de andere kant van de wijk woont, is de Sint al geweest. Waarom is hij dan niet bij ons geweest als hij toch in de buurt was? En bij de andere kindjes uit de klas die hier in de wijk wonen?

Heuh hij gaat de namen alfabetisch af?

Ja maar W. heeft dezelfde familienaam. (FYI: Maar dus geen familie van ons)

Aja juist, W. dat was dienen :unsure:
't Is onnozel. Wat is het volgende, groot verlof inzetten met de Sint?!

Zondag Sint ontbijt op 't werk van m'n vrouw. Vroeger dan dat kan hij toch al niet komen hé.

Sinterdju.

Hier is madam er woensdag mee naar het huis van de Sint geweest, zaterdag ist op haar werk sinterklaas feest ( gent ). Achja en zondag de sinterklaasshow int sportpaleis. Dan zal het wel genoeg zijn zeker.

Meneer stelt daar voorlopig geen vragen over, of dat verwerkt goed in zijne fantasie, aan zijn uitleg te horen.
Wel al een masse tekeningen zitten kleuren en maken :crazy: tijd dat het 7 december is.
Denk voor de moment dat Sint zijn belangrijkste dag vant jaar is buiten zijne verjaardag. ( Al maakt madam daar ook wel een heel gedoe van ).

Mijn madam met den onzen (5j volgende week) naar dreamland naar de Sint.

"wil je op de schoot van de sint?"
"Nee, dat is niet de sint, dat is een man in een pak"

:baard:

"De echte sint heb ik gezien in Plopsaland" :):)

Misschien zijn die ongeduldig en willen ze asap de kerstboom zetten?

;)

Alez, de 3de schooldag van de maand november (al de rest ziek thuis) zit er alvast op! 🥳 Gelukkig vol energie afgehaald, had me aan een enorm vermoeid kind verwacht... Nu zit enkel de mama hier te geeuwen! 😴

Rapport van de opvang vandaag. Dochter heeft tijdens het middagdutje haar broek en pamper uitgetrokken en gans haar bed ondergeplast. 🫣
Hier had ze in de opvang eens een explosie pamper uitgetrokken. De begeleidsters waren te druk bezig en drie andere kinderen hadden zichzelf beginnen insmeren/ermee spelen :unsure:

De kleinste is ondertussen al 1 maand :) 5kg rond en gezond. Ze mag wel wat meer tijd beginnen laten tussen voedingen :biglaugh: :sleep2:

Laatst bewerkt:
Hier had ze in de opvang eens een explosie pamper uitgetrokken. De begeleidsters waren te druk bezig en drie andere kinderen hadden zichzelf beginnen insmeren/ermee spelen :unsure:

De kleinste is ondertussen al 1 maand :) 5kg rond en gezond. Ze mag wel wat meer tijd beginnen laten tussen voedingen :biglaugh: :sleep2:

Daar zou ze de kans niet toe hebben in de opvang, denk ik. Ze zijn 'maar' met maximum 8 kindjes. Vandaag met 2 2-jarigen, een 1-jarige en 2 baby's. Thuis is ze er wel al eens in geslaagd om haar pamper half los te maken, zonder haar broek uit te doen (losse jogging) en dan waren wij verbaasd dat haar broek nat was. Gelukkig niet in de zetel gezeten die avond.

Ze is het, met zich niet 100% voelen, wel wat aan het uithangen (ook thuis). Ze had ook zoveel lawaai gemaakt dat de andere kindjes wakker geworden zijn. Denk dat de onthaalmoeder dat erger vond.

Ze is het, met zich niet 100% voelen, wel wat aan het uithangen (ook thuis). Ze had ook zoveel lawaai gemaakt dat de andere kindjes wakker geworden zijn. Denk dat de onthaalmoeder dat erger vond.
Hier hebben we deze week haar "rapportje" gekregen van de crèche (update over haar motoriek, hoe ze zich voelt, wat goed gaat, minder goed etc)

Hier stond er bij dat "sommige kindjes graag feest maken in de slaapkamer ipv te slapen en ze is er altijd graag bij" :biglaugh:

Als ik het zo bekijk hebben wij echt zoveel "chance" met onze crèche. Ze gaat super graag, is daar echt graag gezien.

Wel "grappig" dat ze in groep blijkbaar iets terughoudend is en eerst gaat kijken hoe de andere kindjes reageren alvorens zelf iets te ondernemen terwijl ze thuis quasi Johnny Knoxville is.

Terug
Bovenaan