Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

/rant maar fuck ik was vergeten hoe zwaar ik osteopaten haat.

Jongste ochter heeft wat last van haar stoelgang (al vind ik het al bij al meevallen...maar bon) - vriendin wou persé eens langsgaan en ik had de zever van bij ons eerste kind alweer verdrongen.

"zie je, haar rechter beentje is korter dan het linker, komt door haar bekken"

OK, laten we het overduidelijke negeren dat je het linkerbeen volledig gestrekt houdt en het rechter nog half geplooid ligt:wtf: dan met zijn magic klik-gereedschap eens klikken op haar onderrug, "voila zie, bekken staat weer gelijk"

65EUR aub.

maar bon, wie is er de idioot want den dezen heeft het schoon, opnieuw, betaald.

ik geloof gerust dat ze op sommige vlakken kunnen helpen (zie ook ervaringen hier op het forum) maar bij dit stel ik mij toch serieus vragen.

Gisteren rond middernacht werd de dochter krijsend wakker. Mijn vrouw uiteraard ernaartoe, maar het heeft een halfuur ofzo geduurd voor ze weer "op de wereld" was. Mijn vrouw begint stilletjes aan onzeker te worden door de slechte nachten en vraagt zich af of ze wel genoeg doet (thuis is). Aangezien ik 100% zeker ben dat mijn vrouw alles (goed) doet voor onze dochter en de kleine ook al 2 weken slecht slaapt en slijm in de longen heeft, heb ik gezegd dat ze maar naar de kinderarts moest gaan. Ik ben al een tijdje aan het zeggen dat ik denk en hoop dat het RSV is. Hopen in de zin van dat ze dan even immuun ervoor is en niet op ziekenhuis heeft gelegen door het virus (* klopt op hout *), zoals veel kinderen op dit moment. De dokter bevestigde ook dat het waarschijnlijk om RSV gaat en dat het gekrijs "night terrors" zijn (yeah, weer een fase waar we door moeten).

Soit, blij dat de dokter er iets op kon plakken en we het probleem kunnen aanpakken van RSV door te puffen. Voor de nachten raadde ze aan om haar niet te hard te troosten en eigenlijk te laten uithuilen/schreeuwen zolang ze "slaapt" of in een trance zit.

Afgelopen weekend baby spa gedaan met meneertje. Wij als twee onnozelaars op een krukske aan het kijken hoe meneertje in het water aan het floaten was. Denk dat wij er minstens zo hard van genoten hebben als hij. :love2: Hij had ocharme traantjes toen hij er terug uit moest, hij kon uren in dat water blijven precies.

Gisteren rond middernacht werd de dochter krijsend wakker. Mijn vrouw uiteraard ernaartoe, maar het heeft een halfuur ofzo geduurd voor ze weer "op de wereld" was. Mijn vrouw begint stilletjes aan onzeker te worden door de slechte nachten en vraagt zich af of ze wel genoeg doet (thuis is). Aangezien ik 100% zeker ben dat mijn vrouw alles (goed) doet voor onze dochter en de kleine ook al 2 weken slecht slaapt en slijm in de longen heeft, heb ik gezegd dat ze maar naar de kinderarts moest gaan. Ik ben al een tijdje aan het zeggen dat ik denk en hoop dat het RSV is. Hopen in de zin van dat ze dan even immuun ervoor is en niet op ziekenhuis heeft gelegen door het virus (* klopt op hout *), zoals veel kinderen op dit moment. De dokter bevestigde ook dat het waarschijnlijk om RSV gaat en dat het gekrijs "night terrors" zijn (yeah, weer een fase waar we door moeten).

Soit, blij dat de dokter er iets op kon plakken en we het probleem kunnen aanpakken van RSV door te puffen. Voor de nachten raadde ze aan om haar niet te hard te troosten en eigenlijk te laten uithuilen/schreeuwen zolang ze "slaapt" of in een trance zit.
Hier ook héél af en toe last van night terrors, echt vreselijk he! Niet normaal

Hier zo een Night Terror nog maar 1/2 keer gebeurd bij de dochter. Was een half uur hysterisch schreeuwen voordat het voorbij was en dan weer uitgeput verder slapen.

We mogen niet klagen hoe ze slaapt.
Ze is er gisteren avond in geslaagd 3 keer door onze alarmsirene door te slapen. :unsure:

Ze is er gisteren avond in geslaagd 3 keer door onze alarmsirene door te slapen. :unsure:
Niet zo denigrerend doen over het gesnurk van @Visenya !

Voor iedereen die opziet tegen de puberteit en tienergedrag: da's toch echt wel leuk hoor, je kan ze al eens uitdagen maar een paar dagen later krijg je dan het dubbel en dik op je bord :). Dochter had altijd cijfers eind de 60, begin de 70 voor wiskunde. Niet echt slecht, maar haar andere cijfers zijn een stuk beter. Ik lachte haar dus soms wat uit met haar wiskunde (ze verdroeg dat wel), maar vertelde haar ook dat haar cijfer-verslaafde papa zelf nooit veel meer dan 80 haalde (ik weigerde definities te studeren en tussenstappen te noteren :p). Woensdag kwam ze héél trots binnen dat ze voor een grote wiskundetoets >90 gehaald had. Vanaf nu ben ik de wiskunde-idioot thuis :(. De volgende keer dat ze 7x8 als 63 uitrekent, krijgt ze het wel terug.

Mijn dochter vreest ondertussen wel de dag dat ze met een lief naar huis zal afkomen, ik ben al volop aan het denken wat mijn openingszin zal zijn tegen die jongen/dat meisje :). Tot nu toe vind ze geen enkele geslaagd, maar ik heb gezegd dat ik ga blijven oefenen op de eerste zin tot ze 25 is.

Eten is hier toch ook niet altijd gemakkelijk, maar het begint wel stilaan te beteren.

Nu is de fase aangebroken waarin ze zegt "Papa ik hou van jou" en ik hoop dat die fase nooit gaat stoppen.

Afgelopen weekend baby spa gedaan met meneertje. Wij als twee onnozelaars op een krukske aan het kijken hoe meneertje in het water aan het floaten was. Denk dat wij er minstens zo hard van genoten hebben als hij. :love2: Hij had ocharme traantjes toen hij er terug uit moest, hij kon uren in dat water blijven precies.
Wij hebben dat destijds ook gedaan, ik was redelijk sceptisch maar ik vond dat echt fantastisch om te doen.
wij willen zo iets kopen omdat de kleine altijd bij ons wil zitten als we koken

iemand ervaringen mee?
Jup, zeker doen, wordt hier nog steeds dagelijks gebruikt (bijna 3 jaar).
Ge moet u wel als volwassene er over zetten dat ze daar op kruipen want ge denkt heel de tijd dat ze gaan vallen.

Wij hebben deze:
https://helloarchie.com/collections...-leertoren-stepn-sit-naturel-zilver-ette-tete

Ik ben werkelijk blij om te lezen dat jullie kinderen ook problemen hebben met eten. Al maak ik me er zelf nog steeds druk om, het is het niet echt waard :)
Goed dat we toch zo nog mensen blij maken ;)

Gisteren kwam ze dan weer thuis van de créche, en zei ze, "papa, nootjesmelk", dus ik zeg, ah wil je samen een banaan snijden en mixen met de nootjesmelk? => proberen gaat mee hé.
"Ja" zegt ze. En ja, zowaar heeft ze die volledig opgedronken, maar geeft haar geen banaan hé.

Die komt met een handleiding dat kind.

Terug
Bovenaan