Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ook al ieder jaar online besteld. Ik vond dat dan meer een 'klus'. De magie was er niet.

M'n dochter zit in het eerste leerjaar en ik besef dat dit misschien het laatste (of met wat geluk het voorlaatste) jaar is dat we dit kunnen doen voor haar. Ik heb er miserie mee. Ik wou de sfeer in de speelgoedwinkel ervaren en persoonlijk alles gaan bekijken en uitkiezen (samen met haar lijstje).

Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik ga er extra van genieten dit jaar. Dan zal Sinterklaas erop zitten (buiten haar kleinere broer die nog enkele jaren zoet is).

't Leven mag dan wat beginnen afremmen. De mijlpalen vliegen mij om de oren.
Bwah, ik zie veel kinderen die pas in het 3e en vooral het 4e leerjaar die de link beginnen leggen van Sinterklaas bestaat niet.

Mijn zoon zit in het 2e en daar zijn ze allemaal nog serieus overtuigd over de goed heilige man.

Ik ga ook niet naar een speelgoedwinkel maar gisteren exact dezelfde bedenking gemaakt en tickets geboekt voor de Sinterklaasshow in eigen stad voor het eerst. En misschien voor het laatst.
Zalig. Wij hebben een Sinterklaasonbijt op de planning staan. We mochten op voorhand zaken doorgeven voor zijn grote boek en ze mogen dan bij hem gaan.

Bwah, ik zie veel kinderen die pas in het 3e en vooral het 4e leerjaar die de link beginnen leggen van Sinterklaas bestaat niet.

Mijn zoon zit in het 2e en daar zijn ze allemaal nog serieus overtuigd over de goed heilige man.
Let us pray. Ik wist het in 't 2de leerjaar van mijne beste kameraad. Die had dat helemaal uitgevogeld.

Ik kijk naar niemand @Zhiii

Hier heeft ze vorig jaar 2x gevraagd of de Sint wel ècht bestond, vroeg of laat roept ze "leugenaar!'.
Als ze slim genoeg is, wacht ze hiermee tot 7 december. 😈

Hier ervoor gezorgd dat hun brieven gisterenochtend weg waren en er een spiekpietjes boek, een chocolade sint en wat munten in de plaats lagen. Ze werden helemaal zot 's morgens :love:.

Ik kijk stiekem al uit naar de gigantische speculazen die mijn ouders altijd bestellen. Dat ze dat in sommige provincies niet kennen buiten die kleine speculaasjes van Lotus is verbijsterend. Ze hebben in West-Vlaanderen wel klaaskoeken, maar die stellen toch niets voor tegenover een metergrote speculaas?

Hier ervoor gezorgd dat hun brieven gisterenochtend weg waren en er een spiekpietjes boek, een chocolade sint en wat munten in de plaats lagen.
Dit heeft me eraan doen denken dat ik in naam van de dochter een brief naar de bpost-sinterklaas moet sturen. Puur uit nostalgie naar het pakket dat ik zelf als kind kreeg.

Ik kijk stiekem al uit naar de gigantische speculazen die mijn ouders altijd bestellen. Dat ze dat in sommige provincies niet kennen buiten die kleine speculaasjes van Lotus is verbijsterend. Ze hebben in West-Vlaanderen wel klaaskoeken, maar die stellen toch niets voor tegenover een metergrote speculaas?
Grote speculazen liggen hier toch ook bij de betere bakkers?

De vergelijking met klaaskoeken begrijp ik niet meteen.

Het doet me er aan denken dat ik best in het korte ook de chocolade en toestanden al ga halen. Binnen een week of 2 de schoentjes dan zetten.

Onze kleine is eigenlijk helemaal niet zo bezig met sinterklaas. Ze weet dat ze cadeaus krijgt, en dat is voldoende voor haar. Ik weet eigelijk niet of ze echt denkt dat die gast bestaat of niet, en ik vind dat prima zo. Ik vind het zelf maar een half gare bedoening.

Grote speculazen liggen hier toch ook bij de betere bakkers?

De vergelijking met klaaskoeken begrijp ik niet meteen.

Het doet me er aan denken dat ik best in het korte ook de chocolade en toestanden al ga halen. Binnen een week of 2 de schoentjes dan zetten.
De vergelijking maak ik omdat klaaskoeken iets is wat je in het Antwerpse niet hebt of toch niet traditioneel wordt gegeten in die periode. Ik denk dat ik dat vorig jaar wel heb zien liggen in Colruyt.

Onze kleine is eigenlijk helemaal niet zo bezig met sinterklaas. Ze weet dat ze cadeaus krijgt, en dat is voldoende voor haar. Ik weet eigelijk niet of ze echt denkt dat die gast bestaat of niet, en ik vind dat prima zo. Ik vind het zelf maar een half gare bedoening.
Tuurlijk bestaat Sinterklaas echt! Wat is da nu.

Slechte jeugdherinneringen aan Sinterklaas?

De vergelijking maak ik omdat klaaskoeken iets is wat je in het Antwerpse niet hebt of toch niet traditioneel wordt gegeten in die periode. Ik denk dat ik dat vorig jaar wel heb zien liggen in Colruyt.
Het Antwerpse, daar zeg je het. Daar eten ze currykoeken i.p.v. klaaskoeken. Dat is eigenlijk gewoon hetzelfde en heeft ook niets met curry te zien.

Nee niet speciaal hoor, ik snap het hele circus en "doen alsof" errond gewoon niet zo 🤷‍♂️
Heb je dat ook met de paashaas/klokken enz.? 't Is een kinderfeest, niet teveel vragen bij stellen.

Maar ik begrijp het wel hoor. Vorig jaar veel geld kwijt. Winkels afschuimen in de drukte. Alles de avond ervoor uithalen en klaarzetten. Een houten keuken samensteken. Een werkbank samensteken. Chocolade kopen. Chocolade klaarzetten. Zorgen dat je op tijd wakker bent de dag erop. Enz.

En dan zeggen de kinderen: Dank u Sinterklaas. :angry:

Heb je dat ook met de paashaas/klokken enz.? 't Is een kinderfeest, niet teveel vragen bij stellen.
Uiteraard heb ik daar dezelfde mening over inderdaad.

Maar ik begrijp het wel hoor. Vorig jaar veel geld kwijt. Winkels afschuimen in de drukte. Alles de avond ervoor uithalen en klaarzetten. Een houten keuken samensteken. Een werkbank samensteken. Chocolade kopen. Chocolade klaarzetten. Zorgen dat je op tijd wakker bent de dag erop. Enz.

En dan zeggen de kinderen: Dank u Sinterklaas. :angry:
Tgoh het gaat mij echt niet om de credit. Als de kleine blij is, is het mij goed.
Ik snap gewoon niet waarom we als maatschappij collectief beslist hebben dat we moeten "doen alsof" voor de eerste 8-10jaar van het leven van ons kinderen, over bepaalde onderwerpen.

Het zit ook niet zo diep dat ik actief tegenwerk hoor, ik snap het gewoon niet.

reuze speculazen in de vorm van een wobbel.

Maak ze gvd nog glutenvrij en ge hebt hét cadeautje voor alle hipstermoeders.

Nee niet speciaal hoor, ik snap het hele circus en "doen alsof" errond gewoon niet zo 🤷‍♂️
Allez komaan. :unsure:

Het zijn nog de zorgeloze jaren '90. Je bent zes of zeven jaar oud. Het is eind november, begin december. Woensdagmiddag. Het is al vroeg donker en de regen tikt zachtjes tegen de ramen. Binnen is het lekker warm en knus. Moeder maakt spaghetti. Op TV2 -Ketnet, wadisda? is net het Disneyfestival met Darkwing Duck en een oud filmpje van Goofy geweest. Johan en Koko doen iets geks. Straks is het tijd voor Interflix, maar eerst iets anders. Het beeld gaat over en de magie begint...

Kippenvel. Zelfs na (meer dan) 30 jaar. Wim Opbrouck is een rasacteur, maar er is maar één echte Sint; Jan Decleir.

Allez komaan. :unsure:

Het zijn nog de zorgeloze jaren '90. Je bent zes of zeven jaar oud. Het is eind november, begin december. Woensdagmiddag. Het is al vroeg donker en de regen tikt zachtjes tegen de ramen. Binnen is het lekker warm en knus. Moeder maakt spaghetti. Op TV2 -Ketnet, wadisda? is net het Disneyfestival met Darkwing Duck en een oud filmpje van Goofy geweest. Johan en Koko doen iets geks. Straks is het tijd voor Interflix, maar eerst iets anders. Het beeld gaat over en de magie begint...

Kippenvel. Zelfs na (meer dan) 30 jaar. Wim Opbrouck is een rasacteur, maar er is maar één echte Sint; Jan Decleir.
Dat verandert toch 0,0 aan wat ik zeg?
Gij beschrijft wat jeugd- en vooral tv-nostalgie. Heel mooi, maar staat los van mijn punt.

Terug
Bovenaan