Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dan is dat voor jou idd wel een redelijk verschil met €200. Misschien dan eerder kijken voor enkel de woe namiddag thuis te blijven. Zal verschil in wedde kleiner zijn.
Of misschien moet die school dat niet zo laattijdig communiceren? Je kan ouders toch moeilijk verwijten dat ze beroep doen op een aangeboden dienst. Wanneer die dan plots wegvalt, zonder dat ruim op voorhand te laten weten, is een dosis ergernis wel op zijn plaats, imo.

Bandjes uiteindelijk ook besteld (naam en telnr PAPA en eentje naam telnr MAMA).

Hoe gaan de andere alleenstaande ouders hier om met het gegeven dat je kind (4,5) alleen is, moest er iets gebeuren met jezelf (ongeval, hartaanval, etc). Misschien een beetje "doemdenken", maar laatste tijd ben ik er toch meer met bezig. Ergens iets met alle gegevens op (opa, oma, mama) in de auto, moest er een ongeval zijn dat ze een kaartje heeft waar alles op staat? Of stel dat je in het weekend op een nacht een beroerte ofzo krijgt en dat je kind alleen wakker wordt, niemand anders in het huis, geen speciale afspraken die dag of mensen die je verwachten...
Ik werk met een app die op het startscherm staat met alle nodige contactinformatie op: contactpersoon bij nood, allergieën, medicatie, gegevens huisarts, bloedgroep,...

112 ook al geoefend met de dochter, ze kent ook onze adressen al enige tijd zodat ze ook ons adres kan opgeven.
Oefenen in "hulp vragen bij de buren" kan ik momenteel nog niet want ze kan niet zelfstandig aan de bel. 😬

Ik vind net dat je er wel snel bij bent! Als ik mag vragen: hoe gaat het praten nu?
Beter. Die logo heeft goed werk geleverd. Voor mijn vrouw is hij verstaanbaar. Voor mij in 98% van de gevallen. Voor vreemden zal het nog altijd niet gemakkelijk zijn om hem helemaal te verstaan. En het is vooral ook op het moment dat men hem niet verstaat en je vraagt om te herhalen dat hij boos wordt en als resultaat nog minder verstaanbaar wordt.

1.3€/half uur.
Dus voor een hele namiddag is dat 10.5€.

Het gemiddeld brutoloon in België is 3500€ of dus 2291€, de 4/5e variant is 2039€ netto. Dus 250€ netto verschil per maand.
Dat is een verschil van 200€, en voor heel veel mensen is dat veel geld.
Ik wil me hier niet mengen in de discussie of het opportuun is om elke woensdag vrijaf te nemen, maar qua berekening vergeet je hier wel de premie van RVA bij te rekenen als je bijvoorbeeld ouderschapsverlof neemt.

Wij hadden ook graag gehad dat mijn vrouw haar vrije dag op woensdag kon nemen, maar op haar werk waren er ook al teveel mensen die woensdag vrijaf namen.

Ik wil me hier niet mengen in de discussie of het opportuun is om elke woensdag vrijaf te nemen, maar qua berekening vergeet je hier wel de premie van RVA bij te rekenen als je bijvoorbeeld ouderschapsverlof neemt.

Wij hadden ook graag gehad dat mijn vrouw haar vrije dag op woensdag kon nemen, maar op haar werk waren er ook al teveel mensen die woensdag vrijaf namen.
Maar, als het argument is dat contact met ouders zo belangrijk is, dan is uw ouderschapsverlof in de eerste 3 jaar al opgenomen he. Want die zijn veel belangrijker dan de schooltijd.
En die naschoolse opvang is dan nog eens aftrekbaar van belastingen volgens mij.

Maar, als het argument is dat contact met ouders zo belangrijk is, dan is uw ouderschapsverlof in de eerste 3 jaar al opgenomen he. Want die zijn veel belangrijker dan de schooltijd.
En die naschoolse opvang is dan nog eens aftrekbaar van belastingen volgens mij.
Erna heb je nog mogelijkheden om een premie te krijgen, tijdskrediet met motief bijvoorbeeld.

Gewoon eventjes hier droppen omdat ik het enorm interessant vond.
Oef, ik vind dat een kort door de bocht conclusie.

1. Maskeren is een ding. 5-7 jaar oud is dé leeftijd waarop maskeren begint omdat kinderen merken dat hun quirks niet zo in de smaak vallen bij leeftijdsgenoten. Uit de studie blijkt dat het ook vaker meisjes zijn die niet meer onder de noemer autisme vallen. Meisjes zijn héél goed in maskeren.
2. All children received some interventions, and 201 (94.4%) received ASD-specific intervention, mostly applied behavioral analysis. Die applied behavioral analysis, of ABA, is een uiterst controversiële 'therapie' waarbij kinderen gewoon worden afgeleerd van zich autistisch te gedragen. Hoe minder ze zich uiten als autist, hoe beter het gaat, volgens ABA. Het werkt hé, maar dan krijg je kinderen die nog steeds autistisch zijn maar zichzelf niet meer kunnen zijn. Hoe dat beter is, weet ik ook niet. https://en.wikipedia.org/wiki/Applied_behavior_analysis#Criticism

4/5de op woensdag kan ik ook niet hoor. Ik werk bij een dienst met loketfunctie en de enige dag met een namiddag én avondopening is woensdag. Tjah, daar sta je dan als ouder. Gelukkig hier geen opvangprobleem, maar behalve een sporadische verlofdag op woensdag zal ik er op dat moment nooit zijn voor onze dochter.

Even advies gevraagd: onze dochter (4j) heeft de vervelende gewoonte om altijd wakker te worden tussen 5u00 & 6u00 en dat dan ook luid mee te delen met de melding dat het echt wel tijd wordt om op te staan. Echter wij zouden graag wat langer in ons bed liggen.
Nu waren we aan het nadenken om eens te kijken voor een simpele en duidelijke slaapwekker. Heeft er iemand hier misschien aanraders?

Alvast bedankt!

Het is herfst en daar is de ooronsteking weer bij de jongste. Hele nacht bij mij gelegen en liggen draaien en keren. Geen oog dicht gedaan -_-

Even advies gevraagd: onze dochter (4j) heeft de vervelende gewoonte om altijd wakker te worden tussen 5u00 & 6u00 en dat dan ook luid mee te delen met de melding dat het echt wel tijd wordt om op te staan. Echter wij zouden graag wat langer in ons bed liggen.
Nu waren we aan het nadenken om eens te kijken voor een simpele en duidelijke slaapwekker. Heeft er iemand hier misschien aanraders?

Alvast bedankt!

Ik gebruik deze, op Vinted voor rond de 20 euro te scoren.
Bereid je wel voor op enkele weken
- ik wil opstaaaaaaaaaan
- is het konijntje al wakker?
- nee.
- dan moet je wachten...

10 minuten later:
- ik wil opstaaaaaaaan!
- nee.

....... sterkte!!! 😬

Alvast bedankt!
Bij ons heeft zo een wekker weinig geholpen (één of ander schaap was het).
Hou er rekening mee dat eind van deze maand de klok herzet wordt dus dat kan ook gevolgen hebben voor het slaappatroon.

Wij hebben ook die van Mulan. Probleem was meteen opgelost, maar ik heb een kind dat heel hard regelgericht is.
Ik kreeg er wel nooit ingestampt dat het konijn optioneel is als er geen school is. Als hij slaapdronken een oog op dat ding werpt, en het konijn is wakker in het weekend, staat hij dus, half in slaap, ook aan m'n slaapkamerdeur. Maar meestal is ie voor het konijn al wakker en wacht ie af

De geluidsfunctie is wel creepy volgens ons 🙃

Ik gebruik deze, op Vinted voor rond de 20 euro te scoren.
Bereid je wel voor op enkele weken
- ik wil opstaaaaaaaaaan
- nee.
- dan moet je wachten...

10 minuten later:
- ik wil opstaaaaaaaan!
- nee.

....... sterkte!!! 😬
We hebben deze ook, maar we hebben nogal een eigenzinnig koppige dochter die het zich niet aantrekt om gewoon op te staan. De wekker zelf is wel ok voor als ze nog niet wakker is, al vind ik hem wat snel afslaan uit zichzelf.

We hebben deze ook, maar we hebben nogal een eigenzinnig koppige dochter die het zich niet aantrekt om gewoon op te staan. De wekker zelf is wel ok voor als ze nog niet wakker is, al vind ik hem wat snel afslaan uit zichzelf.
Wat bedoel je met afslaan?

Hier is het minder een probleem om te wachten maar ze is er wel sinds haar 18 maanden mee vertrouwd (toen was het gewoon vermelden dat iedereen nog slaapt en we stilletjes moesten zijn, nog niet als slaapwekker).

Wat bedoel je met afslaan?

Hier is het minder een probleem om te wachten maar ze is er wel sinds haar 18 maanden mee vertrouwd (toen was het gewoon vermelden dat iedereen nog slaapt en we stilletjes moesten zijn, nog niet als slaapwekker).
Ik bedoel dat je in de ochtend die wekker hebt, een haan die kraait en dat is maar heel eventjes. Het is niet dat deze blijft doorgaan zoals een normale wekker. Misschien is dat een instelling die ik nog niet gevonden heb.

We zijn daar hier pas op haar 4.5 mee begonnen. Dan zit er natuurlijk al een stuk extra koppigheid in.

Ik bedoel dat je in de ochtend die wekker hebt, een haan die kraait en dat is maar heel eventjes. Het is niet dat deze blijft doorgaan zoals een normale wekker. Misschien is dat een instelling die ik nog niet gevonden heb.

We zijn daar hier pas op haar 4.5 mee begonnen. Dan zit er natuurlijk al een stuk extra koppigheid in.
Haha, ik werk niet met geluid want ze is toch al lang wakker en als ze het niet is (die 4x per jaar), geeft het niet als ze wat langer slaapt. 😁

Wel al 2x per ongeluk die schakelaar verkeerd gezet en beide ons een breuk verschoten, wat een kutkabaal! 😱

Ik stop onze tweejarige gewoon later in bed, dan blijft ze langer slapen. Ik hoop dat dit zo blijft, haha.
Onze vierjarige is daarentegen echt een 'tiener'. Moet de lakens van hem trekken en hem uit bed sleuren, anders krijg ik die niet eruit en al zeker niet voor 7 uur.

Terug
Bovenaan