derp
Well-known member
Da's niet fijn om mee te maken, en lastig om op te lossen denk ik.Ugh, hier wordt de zoon (6) op de jeugdbeweging (waar hij superzot is van de activiteiten) nu al 3 weken na elkaar gepest door hetzelfde trio (8). Spullen afpakken en duwen vooral. Gebeurt tijdens het 4-uurtje. Tranen bij afzetten en ophalen, hij is evenwel zeker dat hij wil blijven gaan. Ik heb gezegd ze te negeren en dicht bij de leiding te hangen. Volgens mn vriend is dat olie op het vuur voor jongens en gaan ze hem nu net als makkelijke prooi zien.
Wat zouden jullie doen? Leiding aanspreken? Ouders aanspreken? Ik neig naar het trio zelf aan te spreken en vriendelijk maar kordaat duidelijk te maken dat pesten geen plaats heeft op de jeugdbeweging en dat ze hem met rust moeten laten. Of moet ik het loslaten en hem zijn plan laten trekken?![]()
Met dat trio zelf praten lijkt mij de minst goede oplossing eerlijk gezegd, met een kans dat het de zaken verergert. En ik vind ook niet dat het een oplossing is dat uwe kleine dicht bij de leiding moet gaan hangen gewoon om zich veilig te voelen.. dan zal de lol er ook wel rap vanaf zijn om nog naar de jeugdbeweging te gaan.
Dus ja, voor mij is het in de eerste plaats de taak van de leiding om er voor te zorgen dat dat niet gebeurt tijdens de activiteiten daar. Als het echt de spuigaten uitloopt zou ik ook nog wel durven om een klapke te doen met die ouders bij het brengen/halen.