Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vandaag haar eerste schoolreis. Jammer genoeg kon ik er zelf niet bij zijn om ze af te zetten en op te halen.
Wel grappig hoe zo'n kind daar naar kan uitkijken, ze gaan naar de kinderboerderij... waar ze letterlijk al 10x geweest is ofzo...

onze kleine verlaat de creche, iemand een leuk idee voor een afscheisdcadeau?
Ik kocht een mok voor elke begeleider (dat waren er drie) van Smartphoto met een 2 foto's op van mijn dochter. Eentje van toen ze startte en een heel recente foto van haar, en nog een bedankingswoordje erop a la 'bedankt om mij te helpen groeien'.

Vandaag is het wasdag voor baby 2 er is. Nog eens alle hoezen, tetradoeken, etc.

Echt waar, als er nog één iemand zegt "Je KaN nOoIt GeNoEg TeTrAdOeKeN hEbBen" :laugh: We hebben zeker 30 stuks, minstens.

(Bij onze dochter ook eigenlijk zeer weinig gebruikt, tbh)

Laatst bewerkt:
Iets van speelgoed voor in de crèche+ een kleine attentie (bloemetje ofzoiets) voor de verzorgsters.
Hier ook zo 2x gedaan. Speelgoed gekocht waarmee de kindjes zich in de crèche konden uitleven. En voor de verzorgsters een doos pralines.
Vond dat altijd zo onnozel om zo weer een doos krijtjes of kleurpotloden te krijgen omdat er een kindje weg ging of jarig was. Dat stak dan 4 maand in die luiertas en dan was het ofwel kwijt of was het vuilbak. Dan kocht ik liever iets dat wat meer "blijvend en nuttig" was voor de crèche.

Hier speelgoed waar ze was uitgegroeid meegenomen en gevraagd wat ze konden gebruiken (tip: buitenspeelgoed zoals fiets of step op skippybal,... scoort heel goed) en de begeleiders ook een plantje (geen bos bloemen omdat dat minder lang mee gaat) gegeven individueel dat de dochter had uitgekozen+ persoonlijke boodschap erop.

Vandaag is het wasdag voor baby 2 er is. Nog eens alle hoezen, tetradoeken, etc.

Echt waar, als er nog één iemand zegt "Je KaN nOoIt GeNoEg TeTrAdOeKeN hEbBen" :laugh: We hebben zeker 30 stuks, minstens.

(Bij onze dochter ook eigenlijk zeer weinig gebruikt, tbv)
Wij hebben dat ook amper gebruikt. Maar is blijkbaar heel kind afhankelijk, de onze kwijlde nooit en dan heb je dat zelden nodig, maar er zijn er ook die letterlijk een hele dag met zo'n doek rond hun nek rondlopen...

Hier vooral moeten gebruiken (en soms nog) bij het veel teruggeven. Dan ga je er wel snel doorheen, tenzij je een ganse dag dezelfde doek wil gebruiken en die fantastische geur je wil laten achtervolgen.

Hier vooral moeten gebruiken (en soms nog) bij het veel teruggeven. Dan ga je er wel snel doorheen, tenzij je een ganse dag dezelfde doek wil gebruiken en die fantastische geur je wil laten achtervolgen.
Ongeloofelijk hoe snel je vergeet eigenlijk, ik herinner me plots hoe dat was tot ze een maand of 10 was.

De band tussen dochter en de baas (de kat) begint steeds beter te worden sinds zij hem snoepjes kan/mag geven. Hij liet zich vaak wel aaien, maar als ze naar hem toe ging, was hij weg. Nu zoekt hij haar soms ook wel op of blijft hij mooi liggen wanneer ze naar hem toe gaat. Zij vindt snoepjes geven natuurlijk ook heel leuk. Laatst zat hij op tafel toen ze aan het eten was en kreeg hij ook een lepel van haar onder zijn neus geschoven :laugh: . Wel leuk om te zien dat hij minder bang is.

Ik blijf ook elke dag verbaasd over hoe snel en veel ze leert in deze periode. Als ze zelf de fles heeft gehad, gaat ze soms de pop ook de fles geven. Of ze heeft zo'n little dutch "opmaakset" en dan staat ze in dat spiegeltje haar haren te kammen met die bijhorende kam. Erna ben ik natuurlijk aan de beurt. Ook zegt ze paaa (paard) en aaaaaa (aaien) en ze deed min of meer een schaap na toen we bij de wei stonden. Haar oren en neus kan ze ook al aanwijzen. Ze weet ook goed wat ze wilt, want ze wijst gewoon waar ze wilt zijn en wij maar volgen.

Nu nog het slapen gaan. Vroeger was het neerleggen, weggaan en ze sliep. Sinds ze ziek is (geweest) moet je echt erbij blijven of ze begint te krijsen. Vannacht, sinds een lange tijd, wel weer eens doorgeslapen tot bijna 7u. Hopelijk wilt dat zeggen dat ze bijna genezen is van haar virus met aften en dat ze weer "goed" gaat slapen.

De band tussen dochter en de baas (de kat) begint steeds beter te worden sinds zij hem snoepjes kan/mag geven. Hij liet zich vaak wel aaien, maar als ze naar hem toe ging, was hij weg. Nu zoekt hij haar soms ook wel op of blijft hij mooi liggen wanneer ze naar hem toe gaat. Zij vindt snoepjes geven natuurlijk ook heel leuk. Laatst zat hij op tafel toen ze aan het eten was en kreeg hij ook een lepel van haar onder zijn neus geschoven :laugh: . Wel leuk om te zien dat hij minder bang is.
Hier zijn ze ook echt beste vrienden, zalig op te zien. 😍

's avonds mag ze ook altijd helpen de kat eten te geven.

Ze gaat wel nooit haar eten geven aan de kat, echt grappig soms. Deze ochtend had ze een stukje pannekoek laten vallen en de kat er uiteraard naar toe. "LOEMPIA (nog steeds...) NIET PANNEKOEK HE, IS VAN MIJ!"

Veel gebruikt hier en nu gebruiken we die om de brillen te poetsen (in combinatie met brillenpoetsmiddel van de opticien), want daar is dat perfect voor (aangeraden door de opticien).

hahahaha
Wij hebben dat in het begin veel gebruikt maar er zijn er nog steeds die nooit de bodem van de schuif hebben verlaten...
Wel handig zo een tetradoek

Hier vaak gebruikt en nog steeds, origineel als handdoek voor onze meid af te drogen en nu vind ik dat nog steeds handiger om als ze in bad zit terwijl het water al weg is, rap rap haar haar mee te drogen. Of voor bij een ontplofte pamper onder haar poep te duwen zodat ge enkel maar den doek boven de container moet uit schudden. Ook voor onder haar hoofd te leggen bij het spoelen van haar neus. (Altijd een andere hé mannekes)

Grote mijlpaal hier, juffrouw heeft haar eerste plasje op het potje gedaan. 💪

Tetradoeken werd ons ook aangeraden. Eigenlijk leg ik dat enkel op het verzorgingskussen onder haar, en voor de rest weinig gebruikt. Wel massa's bavetten omdat ze in begin last had van reflux en ik die dingen dus veel nodig had.

Wij gebruiken die ook als XL slabbetjes, kan je hun bord op de tetradoek zetten. Handig als ze soep of zoiets eten anders druipt dat ook maar tussen de kom en het slabbetje door op hun benen.
Verder ook om ze af te drogen als ze uit bad komen, op het verzorgingskussen, toen ze baby waren ook onder hun hoofd in hun bed/park tegen een mondje teruggeven zonder telkens de hoes te moeten vervangen, om water mee op te kuisen als ze liever hun beker uitgieten i.p.v. ervan te drinken, ... Die dingen hebben hier al goed dienst gedaan dus.

Vanochtend: de zoon als eerste wakker. Ik m'n vriendin zatel al te ontbijten, hij mee aan tafel.
M'n vriendin gaat douchen, ik iets later ook naar boven om me te wassen en aan te kleden. Hij mee naar boven. Daar aangekomen hoor ik dat de jongste ook wakker is. Die uit bed gehaald. Normaal hangen ze dan met twee mee in badkamer.

Vandaag niet. De zoon tegen de jongste dochter: kom we gaan naar beneden, ik smeer jouw boterham wel.
We hebben ze maar laten doen, alles stond toch op tafel. En toen we beneden kwam zaten ze met drie (de oudste was ondertussen ook opgestaan) aan de ontbijttafel boterhammekes te eten.

En dat zonder dat de keuken herleid was in een puinhoop :D

Fyi: de zoon is er 4 en de jonste dochter is 3.

Terug
Bovenaan