Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vandaag ook weer een mijlpaal. Ze begint nu stilletjes aan alleen te lopen. Ze deed wel al een paar stapjes alleen, maar heel voorzichtig en vooral tussen mama en papa. Net bij mijn ouders leek ze veel verder en meer random te lopen. Uiteraard met een grote lach. Weer super trots op dat klein ondeugd:love: .

Soms mag ze ook zelf met de lepel eten en vandaag was ze ook de pop met de lepel eten aan het geven :laugh: . En het leukste is dat ze mij nu ook terug plaagt. Ik neem soms iets af van haar en doe alsof ik het terug geef, om het dan uiteindelijk terug te trekken. Nu komt ze soms met haar knuffel naar mij, om dan op het laatste ook terug te trekken. Of met een grote lach richting mij te lopen en als ik dan klaar ga staan om haar te pakken, gewoonweg terug draaien en mij te laten staan :laugh: .

Ik vond dat zalig hoeveel aandacht die kreeg in Griekenland. Zeker die poetsvrouwen waren er helemaal gek van. En de diva die ze is, genoot er enorm van. Een keer schattig lachen en verlegen doen en nog meer aandacht krijgen. Zelfs als ze wat lastig was bij ons, kon dat helemaal omslaan zodra een vreemde even haar aandacht gaf.
Haha ja, ze was eens een dag ziek (nog gepost hier) en dan kwam de poetsvrouw ook bezorgd kloppen om te vragen of ze ok was.

Dochter jarig dit weekend. Vandaag komen ze haar houten speeltoestel in elkaar steken, zodat ze naar lievelust kan schommelen. Zaterdag komt een maat van mij een springkasteel brengen en komen haar neefjes en nichtjes spelen. Zondag naar de Efteling met ons abonnement, want ze kan nog een jaar gratis en het is van hieruit niet zo ver rijden.

Is zo'n overnachting bij de Efteling echt de moeite? Ik zie prijzen op de website vanaf 550 euro (Voor 2 volw, 1 kleuter en 1 peuter onder de 3).

Bon, terug thuis met de dochter :crazy: 39c koorts/hoesten/beginnend ruis op de longen.

Ze is toch 2.5maand ziekvrij geweest... Nieuw record! Ik dacht dat we deze keer echt waren vertrokken :) gelukkig net vandaag een dag sollicitatieverlof dus komt goed uit...

Als ik het goed heb, zitten daar de inkomtickets voor 2 dagen ook al bij. Dus de overnachting zal dan enigszins nog wel meevallen 🤷‍♂️
Wij hebben het ooit gedaan (op kosten van de schoonouders dus vond het meevallen qua prijs :woohoo: ). Maar als je inderdaad rekent aan 2 dagen Efteling inkom voor x-personen dan valt die overnachting op zich nog wel redelijk mee. Wij hebben toen ook de berekening gemaakt en het is natuurlijk niet goedkoop maar al bij al toch een correcte prijs als je alles meerekent. Er lopen daar ook verkleedde sprookjesfiguren rond en er komt daar 's avonds 1 rond een Slaapwel-verhaaltje vertellen. Qua sfeer is het ook wel leuk.
En je mag ook langer in het park als je daar logeert meen ik?
We mochten toen inderdaad een half uur (of een uur?) voor de gasten het park al in. Ideaal om naar een hoek te gaan en al stuk of 2-3 attracties te doen waar het anders overdag te druk is. Was die dag wel geen late opening dus ik weet niet of je dan eventueel langer kan blijven als gast.

9 jaar geleden een kleine hebben die niet in slaap te krijgen was, uren heb ik met die rondgedragen, gewandeld in de koets, rondegereden in de auto om hem in slaapt te krijgen. Moest men we ook constant mee bezig zijn,.... Was zeer vermoeiend.

Vandaag diezelfde meneer om kwart voor 10 uit zijn bed gehaald omdat hij geen zin had om op te staan.

Dus het komt allemaal goed, heeft alleen wat tijd nodig.

9 jaar geleden een kleine hebben die niet in slaap te krijgen was, uren heb ik met die rondgedragen, gewandeld in de koets, rondegereden in de auto om hem in slaapt te krijgen. Moest men we ook constant mee bezig zijn,.... Was zeer vermoeiend.

Vandaag diezelfde meneer om kwart voor 10 uit zijn bed gehaald omdat hij geen zin had om op te staan.

Dus het komt allemaal goed, heeft alleen wat tijd nodig.
't Zal binnenkort gedaan zijn met in zijn nest liggen stinken als het school begint.

Alles heeft zijn tijd nodig, maar het is toch een bitterzoet gevoel als een fase weer gepasseerd is want het komt niet meer terug.

't Zal binnenkort gedaan zijn met in zijn nest liggen stinken als het school begint.

Alles heeft zijn tijd nodig, maar het is toch een bitterzoet gevoel als een fase weer gepasseerd is want het komt niet meer terug.
Niet echt, hij krijgt thuisonderwijs. Kan dan ook blijven liggen.

En inderdaad ze worden zo snel groot.

Maar wil toch ook niet terug naar de tijd dat ik snachts om 3h met hem mocht rondrijden

Vanaf welke leeftijd mag je de voorhuid achteruit trekken bij een jongen om dat te wassen? Er werd me gezegd dat je daar de eerste 2 jaar sowieso vanaf moet blijven.

Gisteren in de douche probeerde hij dat op eigen initiatief achteruit te trekken maar dat 'spande' teveel. Moeten we daarmee naar de dokter? Zoon is 3 jaar.

Vanaf welke leeftijd mag je de voorhuid achteruit trekken bij een jongen om dat te wassen? Er werd me gezegd dat je daar de eerste 2 jaar sowieso vanaf moet blijven.

Gisteren in de douche probeerde hij dat op eigen initiatief achteruit te trekken maar dat 'spande' teveel. Moeten we daarmee naar de dokter? Zoon is 3 jaar.
Of je ermee naar de dokter moet, dat wordt sowieso gecheckt bij medisch onderzoek op school. Geen idee op welke leeftijd dat "kan", maar de operatie om het te verhelpen is normaal pas rond 6 jaar.

Of je ermee naar de dokter moet, dat wordt sowieso gecheckt bij medisch onderzoek op school. Geen idee op welke leeftijd dat "kan", maar de operatie om het te verhelpen is normaal pas rond 6 jaar.
Ah ok. Ik denk dat heel dat zaakje nog aan het groeien is als ik het zo even opzoek. Dus best afblijven en afwachten.

Edit: deze zou loskomen rond het 4de levensjaar, maar kan langer duren ook. Je mag het absoluut niet gaan forceren. Rond 6 jarige leeftijd zou het moeten in orde zijn, vandaar dat ze het dan pas controleren waarschijnlijk zoals je zegt.

OEF!

Ah ok. Ik denk dat heel dat zaakje nog aan het groeien is als ik het zo even opzoek. Dus best afblijven en afwachten.

Edit: deze zou loskomen rond het 4de levensjaar, maar kan langer duren ook. Je mag het absoluut niet gaan forceren. Rond 6 jarige leeftijd zou het moeten in orde zijn, vandaar dat ze het dan pas controleren waarschijnlijk zoals je zegt.

OEF!
Zoon van 5 heeft er ook last van. Gaan toch eens laten controleren...

Terug
Bovenaan