Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Amai, ik wist eigenlijk niet dat dat zo fel werd opgevolgd. Er zijn toch relatief weinig leerstoornissen die ze op die jonge leeftijd al kunnen diagnostiseren?
Vooral om te weten of ze haar achterstand heeft ingehaald/hoeveel achterstand ze nog heeft en of ze extra hulp nodig heeft om deze in te halen.

We hebben toen ze een half jaar was op het randje gezeten van naar de kine te moeten omdat ze niet rolde op de juiste manier, maar met de tips en oefeningen te doen die we gekregen hadden, was ze er snel mee weg. Op effectief 1 jaar kreeg ze minder punten omdat ze nog niet kon zitten, maar de kine had wel gezien dat ze fysiek en motorisch in orde was (ze trok zich al recht en kon oplossingsgericht denken in welke beweging ze ging maken). Voor haar taalontwikkeling had ze nog veel inhaalwerk, maar ze heeft niet echt meegewerkt tijdens dat onderzoek. Nu gaan we op de leeftijd van twee jaar gecorrigeerd op onderzoek gaan (haar uitgetelde datum + 2 jaar).

Het is dus niet enkel leerstoornissen. De onze passeert bij de kine, logopedist, psycholoog, pediater, allez gans het team dus. Ze mag zien dat ze die dag goesting heeft om mee te werken.🙈

In de schoolwhatsappgroep: "Is het de bedoeling dat de kids meekomen?"

HET ZIJN KINDEREN.

Kids zijn babygeitjes.
Hier zijn ze ook weer begonnen; “in de mail staat 17u-19u, moeten we er dan om 17u zijn of is dat langskomen tussen 17u en 19u?”.
Toch wel 4 ouders die daar moeten op antwoorden “tussen 17u en 19u”.

Die puffertjes... We zijn daar ook op aan het wachten :D In de tussentijd regelmatig een aerosol periode en aanvanklijk viel dat mee. Ondertussen is madammeke 7 maanden voorbij en is het elke keer GI GAN TISCH drama als we dat opzetten :laugh:
Mag ik vragen welke puffers dat zijn? Hier ook week 3 terug creche, en ook weer prijs. Voorlopig wacht ik nog af, ik heb nog een blauwe puffer (ventolin) liggen maar die oranje (weet de naam niet vanbuiten) heb ik niet meer. Kwestie dat als ik naar de dokter moet toch niet best niet te lang wacht.

Mag ik vragen welke puffers dat zijn? Hier ook week 3 terug creche, en ook weer prijs. Voorlopig wacht ik nog af, ik heb nog een blauwe puffer (ventolin) liggen maar die oranje (weet de naam niet vanbuiten) heb ik niet meer. Kwestie dat als ik naar de dokter moet toch niet best niet te lang wacht.
Flixotide is de oranje

Gisteren op de rommelmarkt babyspullen verkocht en vandaag de rest van de babyuitzet naar de kringloopwinkel gebracht.
Nu is het echt 'officieel' dat er geen tweede baby meer gaat komen.
Ik heb er eigenlijk wel grotendeels vrede maar toch deed het een beetje raar.

Goede redenering inderdaad! Rond 1 maart starten op veel scholen de inschrijvingen en sommige types buitengewoon zitten snel vol. Zonde als het daardoor dan weer jaar extra wachten is. Als er thuisbegeleiding is, zeker ook eens mogelijkheid van gio bekijken, al neem ik aan dat ze daar zelf ook over informeren :) is ook mogelijk zonder thuisbegeleiding, echt bedoeld om de start wat te helpen bij kinderen met o.a. ass, ontwikkelingsbeperking, ...
Yes! Beide al gedaan, GIO gehad in de crèche en dan nog eens in het kleuterklasje. Ook thuisbegeleiding gekregen, maar omdat ik toen ook al 3x per week naar therapie ging met mijn zoontje heb ik dat toch stopgezet. Het was efkes teveel. :p

Toevallig niemand die "de vloer is lava" heeft en me de opdrachten van de opdrachtenkaartjes wil doorsturen?
Tweedehands gekocht voor de dochter en de kaartjes ontbreken dus... 😞

Vorige week een weekje vakantie gehad. Weekje naar zee geweest. Geen echt zotte dingen gedaan maar de bengels hebben zich kapot geamuseerd.
Geslaagde week dus.

Plopsa viel een pak beter mee dan verwacht. Heel veel dingen die de kleinste ook mee kan doen. Ze is bv mee geweest in de K3 coaster. Ze heeft wel de hele rit tegen mij aan gekleefd maar ze vond het toch leuk. Kan ook zijn dat ze door de shock niet anders durfde antwoorden :D

Het verkenmomentje was niet zo'n succes. Niet door de dochter ofzo, maar ik had het me anders ingebeeld.
Blijkbaar is het "traditie" dat alle kleuters van de voorbije jaren dan nog eens dag komen zeggen tegen de juffrouw etc. Hierdoor was het een drukte van jewelste en had de juffrouw helemaal geen tijd om de nieuwe kindjes te leren kennen. Die heeft uiteindelijk niet meer gezegd dan "hallo, ik ben juffrouw Annemie"...

Het verkenmomentje was niet zo'n succes. Niet door de dochter ofzo, maar ik had het me anders ingebeeld.
Blijkbaar is het "traditie" dat alle kleuters van de voorbije jaren dan nog eens dag komen zeggen tegen de juffrouw etc. Hierdoor was het een drukte van jewelste en had de juffrouw helemaal geen tijd om de nieuwe kindjes te leren kennen. Die heeft uiteindelijk niet meer gezegd dan "hallo, ik ben juffrouw Annemie"...
Vind ik precies toch niet zo ideaal voor instappertjes!
Hopelijk verloopt de eerste schooldag wat rustiger.

Ik herinner me nog van onze eerste schooldag op 2,5 dat er heel veel mama's ontzettend veel foto's aan het trekken waren en zo emo deden dat die kindjes bijna allemaal begonnen te wenen. 🙈

Terug
Bovenaan