Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vandaag mag onze jongste voor het eerst een halve dag gaan wennen in de crèche. Spannend, al is het voor mijn vrouw -begrijpelijker- moeilijker dan voor mij om los te laten.

Hier ook vandaag. Toch spannend, ook voor mij. Gaat hij kunnen slapen, gaan ze er rap genoeg naar kijken als hij huilt…
Het contrast van alle aandacht voor hem (en dan nog van de ouders) t.o.v. 14 kinderen en 2 begeleiders is natuurlijk groot. Maar goed, ze leren er ongetwijfeld veel van de andere kindjes en groot worden ze allemaal.
Ik denk ook dat voor mijn vrouw goed gaat zijn om terug wat de structuur van het werken te hebben.

Hier ook vandaag. Toch spannend, ook voor mij. Gaat hij kunnen slapen, gaan ze er rap genoeg naar kijken als hij huilt…
Het contrast van alle aandacht voor hem (en dan nog van de ouders) t.o.v. 14 kinderen en 2 begeleiders is natuurlijk groot. Maar goed, ze leren er ongetwijfeld veel van de andere kindjes en groot worden ze allemaal.
Ik denk ook dat voor mijn vrouw goed gaat zijn om terug wat de structuur van het werken te hebben.
Idd. Mijn echtgenote zat thuis sinds begin juli vorig jaar. Zit in het kleuteronderwijs kwam eigenlijk perfect uit met de combinatie zomervakantie-zwangerschapsverlof (verplicht als kleuteronderwijzeres), moederschapsverlof- en terug zomervakantie. :unsure:

Hier begint het toch héél dichtbij te komen. Vrouw staat donderdag ingepland om te bevallen. Begin er nu toch ook wel zenuwachtig te worden dat het allemaal goed gaat lopen.
Komt er nog bij dat we in het midden van een verhuis zitten. Zo veel rust. :unsure:

Hier woensdag een kijkje gaan nemen naar de nieuwe school en vooral ook benieuwd naar hoe het busvervoer zal zijn. Hoop dat mijn zoontje niet te lang op de bus moet zitten. Spannend!

3de week terug in de crèche na hun 2 weken sluiting.
3de week dat haar puffer nergens te verkrijgen is (stockbreuk tot ergens in september , eerst was het 28/8 nu al zeker tot september)
Weer last van haar oren, veel snot/slijm en daardoor niet alleen willen slapen.
We wisselen dan af wie er bij haar in bed ligt en wie er apart slaapt.
Helpt niet dat mijn vriendin afgelopen week weer migraine aanval had.

De dochter is overdag wel heel vrolijk en ze eet de laatste tijd weer beter.
Tussen mijn vriendin en ik gaat het wel nog goed maar ik merk dat als ze zeer heeft/afziet
Ze is veel korter, snel geagiteerd en maakt nog al eens snedige opmerkingen.

Ik ben zeker niet perfect maar ik doe alles wat ze vraagt en probeer vooruitziend te zijn (ik ben en blijf wel ne vent :p)

Het helpt niet dat onze agenda ook altijd overvol staat.

Alles ik de zomermaanden zo eens overloop.
1ste weekend moest ze 1 dag werken.
2de weekend bij schoonouders en feestje metekind en dag nadien bij vrienden.
3de weekend vrijgezelle dus ik was niet thuis
4de weekend nichtje komt logeren en Gentse feesten
5de weekend bezoek over dag, s'avonds en fotoshoot (hele dag)
6de weekend trouw van mijn broer + op nichtje letten
7de weekend enkele dagen aan zee
8st weekend Trouw vrienden + dochter logeren bij grootouders
9de weekend dagje weg met grootouders + dag alleen met dochter

Nu ik het zo eens neerschrijf is het echt wel niet te doen
En dat zijn enkel de weekends. gedurende de week uiteraard werken en op vrije dagen stond er ook wel altijd iets gepland.

Het helpt niet dat mijn schoonouders verwachten dat we op zijn minst 1 tot 2 keer per maand langskomen.
En we kunnen daar ook niet maar 1-2 uur blijven.
Dat is op tijd daar zijn tussen 11u-11u30 warm eten en erna is er altijd wel taart ofzo.
Het is een klein uur rijden, dus om 10u vertrekken, als je dan nog de tijd rekent die nodig is om onszelf en de dochter klaar te maken...
Veel verschil met een gewone werkdag is er niet.
En dan zijn we nog niet bij mijn ouders geweest, die zien ons een pak minder, wonen wel wat dichter (maar niet voor lang meer)
Die zien we misschien 1 keer op 2 maand.

Wij hebben nog zoveel werk in huis, gaande van het gewone huishouden (kuisen, was, etc...) tot kleine werken en grote opruim acties.
Het ligt er met momenten nogal bij, en we weten wat we moeten doen maar we komen er gewoon niet toe...

pff wat een rant :p maar het moest er precies is af
Ah en we willen echt op vakantie volgend jaar.
We zouden niet weten wat en weten ook niet goed wat mogelijk is met een 2 jarige dan

Die puffertjes... We zijn daar ook op aan het wachten :D In de tussentijd regelmatig een aerosol periode en aanvanklijk viel dat mee. Ondertussen is madammeke 7 maanden voorbij en is het elke keer GI GAN TISCH drama als we dat opzetten :laugh:

Ons dochtertje start normaal gezien in mei 2024 in de kleuterschool, waardoor we nu ook uitgenodigd zijn om al met de juf en school kennis te maken. Voelt toch een beetje raar want voor is dat echt nog onze baby.

Ons dochtertje start normaal gezien in mei 2024 in de kleuterschool, waardoor we nu ook uitgenodigd zijn om al met de juf en school kennis te maken. Voelt toch een beetje raar want voor is dat echt nog onze baby.
Ja, toen wij naar de "opendeurdagen" gingen, was dat verschil ook heel duidelijk. Onze dochter was toen 2 jaar, maar daar waren natuurlijk ook kindjes van nog maar net een jaar oud. En dat verschil op die leeftijd is zo enorm :P

Hier is het allemaal logisch, vanavond kennismaking, vrijdag eerste schooldag. Maar ik zou die kennismaking nu om ergens in Maart in te stappen ook raar vinden :D

Ik ken het gevoel, die van ons begint normaalgezien na het paasverlof en we zijn in april al een een kijkje gaan nemen.

Ingeschreven is ze nog niet, we moeten in december nog langs het COS passeren en daar gaan ze ook na of ze al schoolrijp is. Dus nog niet 100% zeker.

Vorig jaar een huis gehuurd met zwembad en dat was toch een goeie mix tussen ontspanning en vermoeiend. Dit jaar naar Engeland geweest en dus veel gewandeld enal, dus wel zeer vermoeiend.

Ik heb al terug een huis met zwembad geboekt.
Waar geweest? Wij zaten in Wales.
Huis voor 3 met zwembad te vinden? Meestal zijn dat toch van die villa's voor 6+ mensen?

De dochter begint nu onze kat eten te geven. Mogelijks heeft ze ook wel al een brokje afgeslikt, maar dat weten we niet zeker :unsure: . Ondanks dat ze niet zo'n kind is wat vanalles in haar mond duwt. Op zich wel schattig om te zien hoe ze heel traag brokje per brokje in zijn eetbak legt en dan de kat extatisch te zien ronddraaien omdat het eigenlijk te traag gaat. Soms gaat hij zelfs de brokjes uit haar handen pikken. Maar om onze kat, Huubke, niet te pijnigen, ga ik haar maar de snoepjes laten geven ipv zijn echt eten. Zo kunnen ze rustig aan een band bouwen die niet eenzijdig vanuit onze dochter komt.

De dochter begint nu onze kat eten te geven. Mogelijks heeft ze ook wel al een brokje afgeslikt, maar dat weten we niet zeker :unsure: . Ondanks dat ze niet zo'n kind is wat vanalles in haar mond duwt. Op zich wel schattig om te zien hoe ze heel traag brokje per brokje in zijn eetbak legt en dan de kat extatisch te zien ronddraaien omdat het eigenlijk te traag gaat. Soms gaat hij zelfs de brokjes uit haar handen pikken. Maar om onze kat, Huubke, niet te pijnigen, ga ik haar maar de snoepjes laten geven ipv zijn echt eten. Zo kunnen ze rustig aan een band bouwen die niet eenzijdig vanuit onze dochter komt.
Wij hebben een "wilde" kat in onze tuin die een serieuze band heeft met de dochter. Gisteren gingen we wandelen en was ze ons gevolgd, dochter wou een hondje aaien en kat ging in "hey blijf van mijn kleine af!"-modus. Hoewel het eigenlijk schattig is, was de dochter er toch ff niet goed van.

Ik ken het gevoel, die van ons begint normaalgezien na het paasverlof en we zijn in april al een een kijkje gaan nemen.

Ingeschreven is ze nog niet, we moeten in december nog langs het COS passeren en daar gaan ze ook na of ze al schoolrijp is. Dus nog niet 100% zeker.

Mijn zoontje is dus ook gepasseerd langs COS en was ook niet echt wat je schoolrijp kon noemen. Maar op advies van begeleidingsdienst toch opgestart aan 2,5 jaar. Dit zodat we sneller zouden kunnen schakelen naar buitengewoon als dat nodig bleek. En hij maakt nu in september de overstap. :)

Mijn zoontje is dus ook gepasseerd langs COS en was ook niet echt wat je schoolrijp kon noemen. Maar op advies van begeleidingsdienst toch opgestart aan 2,5 jaar. Dit zodat we sneller zouden kunnen schakelen naar buitengewoon als dat nodig bleek. En hij maakt nu in september de overstap. :)
Goede redenering inderdaad! Rond 1 maart starten op veel scholen de inschrijvingen en sommige types buitengewoon zitten snel vol. Zonde als het daardoor dan weer jaar extra wachten is. Als er thuisbegeleiding is, zeker ook eens mogelijkheid van gio bekijken, al neem ik aan dat ze daar zelf ook over informeren :) is ook mogelijk zonder thuisbegeleiding, echt bedoeld om de start wat te helpen bij kinderen met o.a. ass, ontwikkelingsbeperking, ...

Dochter gaat nog een paar keer op bezoek mogen gaan -- hopelijk als positief cijfertje in de statistieken van de prematuurtjes.

Ook zoveel vragenlijsten gekregen? We moeten pas in december gaan, en zijn van plan die pas ergens in november in te vullen, want er kan nog zoveel veranderen, ze kan nog zoveel leren/inhalen op die tijd.

Dochter gaat nog een paar keer op bezoek mogen gaan -- hopelijk als positief cijfertje in de statistieken van de prematuurtjes.

Ook zoveel vragenlijsten gekregen? We moeten pas in december gaan, en zijn van plan die pas ergens in november in te vullen, want er kan nog zoveel veranderen, ze kan nog zoveel leren/inhalen op die tijd.
Amai, ik wist eigenlijk niet dat dat zo fel werd opgevolgd. Er zijn toch relatief weinig leerstoornissen die ze op die jonge leeftijd al kunnen diagnostiseren?

Amai, ik wist eigenlijk niet dat dat zo fel werd opgevolgd. Er zijn toch relatief weinig leerstoornissen die ze op die jonge leeftijd al kunnen diagnostiseren?
Het gaat hier dan ook niet om LEERstoornissen maar om schoolrijpheid: fijne motoriek, grove motoriek, taal,...

Terug
Bovenaan