Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mijn madam heeft last van zwangerschapsjeuk :frown: echt tot bloedens toe krabben. Ze heeft een zalf gekregen maar die werkt maar matig

Bloed laten controleren of alles oa met haar lever oke is, indien niet/het blijft aanhouden zal er moeten gekeken worden om de bevalling te vervroegen. Hopelijk niet dus.

1u vannacht, geween.
"Kan je vertellen waarom je weent?"
"Omdat ik papa kwijt was!"

Hier slaapt ze altijd pas tegen 21.30 (op een goeie dag), maar wel nog met middagdutje.
Geen dutjes, doorgaans slaapt ze rond 21u en is ze wakker om 6u30.
Tussen 19u30 en 20u steek ik ze in bed. Boekjes lezen en met haar knuffels spelen en 8765x roepen naar mij (ik hoorde een vreemd geluid/wanneer kom jij slapen?/ Frodo snurkt (!)/ Mag ik gaan plassen?/ Mijn beker is leeg, mag ik hem vullen?/...) Zijn dan haar bezigheden.

Vanaf 2,5kg geboortegewicht mogen ze bij ons in het ziekenhuis blijven, daaronder transfer naar het UZ.
Zodra ik geschat geboortegewicht op de echo zag staan van 2,5kg -> bon, haal ze der maar uit! (gyne dacht dat ik een grapje maakte. )

Zowel zus als moeder zijn telkens te vroeg bevallen
3x raden wie er over tijd is gegaan én in gang is gestoken én 24u later een spoedkeizersnede kreeg omdat ze er echt niet uit wou? Dat te laat komen heeft ze toch van haar vader mee!
Kortom: sterkte! 🤞🤞🤞
Hier was hij op 36w al 3,7kg, altijd 3-4w voor geweest in groei. Van mij mag hij dus zeker ook nu al komen maar hij vindt het blijkbaar te plezant in mijn buik. En met dit warme weer is het nog meer afzien.

Hier meestal rond 19h haar bed in, 20h zal ze wel slapen. Of iets vroeger. Ik ben er dan niet meer bij. En om 7h00 ofzo staat ze aan ons bed. Dat kan soms ook 7h30 zijn. Ik klaag niet.
👆 Da's ongeveer zoals bij die van ons.

Meestal beginnen we haar klaar te maken voor bed tussen 18u30 en 19u (als ze stikop is al om 18u). Tegenwoordig vragen we wel of ze al moe is/wil gaan slapen en dan gaat ze met een grote glimlach haar slaapzak halen en zegt ze slapen (op haar manier). Tegen dat dan haar slaapritueel afgerond is zijn we bijna een half uur later. Ik geniet echt van haar knuffels. Ze slaapt normaalgezien tot 6u30 - 7u, wat perfect in de ochtendplanning past. Het is hier nog een spijlenbed dus ze raakt er (nog) niet uit.

Rommelmarkt was wel meegevallen. Beetje chaotisch in het begin omdat de verwachte marktleider elders was en we dan maar zelf een plaats gingen zoeken. Gelukkig viel dat mee, want vroeger werd erom gevochten volgens de buurvrouw. Ongeveer voor 250 euro verkocht, vooral kledij maar gelukkig ook speelgoed dat veel plaats inneemt. We gaan dat geen tweede keer meer doen.

De Bond doet ook gelijkaardige rommelmarkten, maar van 9u tot 17u een marktstand bemannen? Neen, bedankt.

Rommelmarkt was wel meegevallen. Beetje chaotisch in het begin omdat de verwachte marktleider elders was en we dan maar zelf een plaats gingen zoeken. Gelukkig viel dat mee, want vroeger werd erom gevochten volgens de buurvrouw. Ongeveer voor 250 euro verkocht, vooral kledij maar gelukkig ook speelgoed dat veel plaats inneemt. We gaan dat geen tweede keer meer doen.

De Bond doet ook gelijkaardige rommelmarkten, maar van 9u tot 17u een marktstand bemannen? Neen, bedankt.
Oei. Waarom geen tweede keer als het zo is meegevallen?

Hier een beetje het aanpassingsvermogen van de dochter overschat. We zijn sinds dinsdag in Mexico en vanaf gisteren had mijn vrouw wat kleine trips gepland om iedereen te kunnen zien. Hiervoor was het allemaal rond het hotel te doen, en bleef ik 's avonds op de kamer als zij vrienden ging bezoeken.

Dus gisteren bij vrienden thuis op 40 minuten van het hotel en daar overnachten. De dochter niet al te goed geslapen en om 5u wakker. Daarna op de terugweg heel de achterbank ondergekotst. Gewoon wagenziekte (een rechte baan verandert vaak in slalom om putten in de weg te vermijden) of meer de warmte die speelt (het is hier een oven), meteen maar water met ORF gegeven en dat ging vlot binnen.

Nu een uiterst geïrriteerde dochter al de hele dag, dus hebben maar beslist om de trip van vandaag, met autorit van 3u, af te blazen. Wel wat teleurgestelde familieleden, maar het is het gewoon niet waard om het dat kind nog moeilijker te maken, of erger.

Wordt dus een dagje hotelkamer.

Ander dingetje: de dochter is hypersociaal, geniet echt van de aandacht. Maar de gemiddelde Mexicaan praat luid naar onze normen, dus als zo'n vriendin van mijn vrouw ze dan vast heeft en roept "AMAI ZO'N SCHOON KIND ECHT WAAR" volgen de traantjes al snel omdat ze dat niet gewoon is.

Allez, de ochtend begonnen met geschreeuw en gehuil. Madame wou per se haar schoenen aandoen en mocht (nog) niet.
Wat was ik blij toen mijn vader er was om haar op te pikken, kon ze haar schoenen aandoen en ze liep bijna naar de auto.
Wou ze wel mijn hand voor hebben, eens in de auto was het zo van, wuif wuif, ga maar terug binnen moeder, ge hebt uw job gedaan.

Soit, ik heb twee brul/huil-chantagefilmpjes voor later kunnen maken.

Ander dingetje: de dochter is hypersociaal, geniet echt van de aandacht. Maar de gemiddelde Mexicaan praat luid naar onze normen, dus als zo'n vriendin van mijn vrouw ze dan vast heeft en roept "AMAI ZO'N SCHOON KIND ECHT WAAR" volgen de traantjes al snel omdat ze dat niet gewoon is.
spreekt/verstaat je dochter eigenlijk wat spaans?

Gisteren eens getest zonder middagdutje, geen succes.
's avonds oververmoeid, lastig willen gaan slapen, en dan heeft ze plots wat overgegeven in bed (wat letterlijk nooit voorvalt, is de eerste keer sinds ze geboren is...).
Wel grappig hoe ze dat dan verwoordt: "Ik heb uitgeslokken". Uitslikken is echt een véél logischer woord dan overgeven eigenlijk...

Hier op de grote markt staat er een kermisdraaimolen. rookie mistake van de dochter erop te laten. 4 rondjes maar om er dan terug af te halen... Tantrum city. :unsure:
We've all been there.
Gisteren liep er ook plots een kind van haar leeftijd met een cola voorbij, terwijl wij hebben uitgelegd dat dat voor grote kindjes is. Oh boy...

We've all been there.
Gisteren liep er ook plots een kind van haar leeftijd met een cola voorbij, terwijl wij hebben uitgelegd dat dat voor grote kindjes is. Oh boy...
Daar hebben we voorlopig chance mee, beiden (3&5) willen niets te maken hebben met eender welk drankje waar prik in zit

Terug
Bovenaan