Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ook onze dochter van vier het laten weten en het eerste wat ze vroeg is: "die gaat toch niet doodgaan he mama" :cry:
In september volgt de nipt test, dat zal ook nog een stressmomentje worden. Een paar meisjesnamen hebben we al, maar jongensnamen vind ik geen enkele goed. De naam van onze zoon hadden we direct maar ik wil precies geen jongensnaam kiezen, dat voelt teveel als een vervanging aan...
Ik kan verstaan dat dat héél moeilijk is, maar misschien kan je net een naam kiezen die een link heeft met de oude naam, zodat je ook al is het maar een beetje, je tweede zoon (als het dat geslacht is) verbindt met je eerste zoon?

Dat kan iets kleins zijn, bvb dezelfde eerste letter of dezelfde klank, maar toch verschillend genoeg zodat je ook beide een eigen identiteit geeft?

Onze zoon heet bvb Odin. Ik zou dan bvb voor Otis gekozen hebben (voor alle duidelijkheid: de i-klank is daar volledig anders, maar de link is er)

Morgen kledij van de dochter verkopen op de rommelmarkt. Iemand een idee hoe je gemakkelijk aan wisselgeld in munten geraakt? Payconic gaat ook, maar niet iedereen kan daarmee betalen.

Morgen kledij van de dochter verkopen op de rommelmarkt. Iemand een idee hoe je gemakkelijk aan wisselgeld in munten geraakt? Payconic gaat ook, maar niet iedereen kan daarmee betalen.
Wij hadden al jarenlang een spaarpot staan waar we af en toe iets in gooiden, zonder speciale reden. Kwam die ineens goed van pas zeg. :clap:

Vorig jaar ook eens gedaan maar de opbrengst en wat we kwijt waren vielen ferm tegen voor de tijd en moeite die we daar ingestoken hadden.
Ofwel zijn het opkopers die op zoek zijn naar oude elektronica gsm's oude fietsen etc als ze er maar geld van kunnen krijgen achteraf. Ofwel verzamelaars die echt naar antieke schatten of iets anders specifiek komen zoeken. Maar voor baby gerei en kledij was er amper interesse.

Vorig jaar ook eens gedaan maar de opbrengst en wat we kwijt waren vielen ferm tegen voor de tijd en moeite die we daar ingestoken hadden.
Ofwel zijn het opkopers die op zoek zijn naar oude elektronica gsm's oude fietsen etc als ze er maar geld van kunnen krijgen achteraf. Ofwel verzamelaars die echt naar antieke schatten of iets anders specifiek komen zoeken. Maar voor baby gerei en kledij was er amper interesse.
Volgende week zondag is er ook een gelijkaardige rommelmarkt, maar dan echt specifiek voor kindershizzle. Geen idee of je daar meer succes hebt dan op een gewone rommelmarkt. Als het tegenslaagt zal het doneren worden aan Moeders voor Moeders of gewoon de kringloopwinkel.

We hebben veel gekregen en tweedehands gekocht, maar als je bedenkt wat de nieuwwaarde is van al die kledij en speelgoed ... madness.

Volgende week zondag is er ook een gelijkaardige rommelmarkt, maar dan echt specifiek voor kindershizzle. Geen idee of je daar meer succes hebt dan op een gewone rommelmarkt. Als het tegenslaagt zal het doneren worden aan Moeders voor Moeders of gewoon de kringloopwinkel.

We hebben veel gekregen en tweedehands gekocht, maar als je bedenkt wat de nieuwwaarde is van al die kledij en speelgoed ... madness.
Ik beklaag me ook dat we veel nieuw gekocht hebben (of zelfs gekregen) aangezien alles overvloedig 2e hands te koop is aan schappelijke prijzen.

En gevolg is ook dat je uw eigen materiaal soms aan de straatstenen niet weg krijgt...

Kledij gaat bij ons wel nog vlot soms via vinted. Wel wat werk om alles 1 per 1 te fotograferen en up te loaden (doet de vriendin gelukkig :D ) maar dan is het wachten tot verkoopt

Ik ga zondag op de rommelmarkt in Genk staan, daar worden ook altijd veel kinderspullen verkocht. Ik ga er staan met vooral kleding en speelgoed.
Ben al een op prospectie geweest en de meeste kinderkleding wordt er gekocht tussen de 0,50€ en 3€ het stuk. Dus zet ik zelf mijn prijzen ook maar zo. 🤷

Zoonlief is zot van techniek, werkvoertuigen en vuilniswagens.
Een kennis van me werkt voor een bedrijf waar de vuilniswagens hun afvalzakken naar toe brengen.
Vandaag mochten we gaan kijken. Ik heb er dus een uur gestaan met de zoon om te kijken hoe de wagens af en aan rijden en hun zakken dumpen vanwaar ze gesorteerd worden. (Lekker geurtje daarbinnen btw)
Educatief en leuk om te zien.
De rest van de dag heeft zoonlief gespeeld dat hij vuilnisophaler was. Ideaal gratis tijdverdrijf 👌
IMG_20230818_183231.jpg

Zoonlief is zot van techniek, werkvoertuigen en vuilniswagens.
Een kennis van me werkt voor een bedrijf waar de vuilniswagens hun afvalzakken naar toe brengen.
Vandaag mochten we gaan kijken. Ik heb er dus een uur gestaan met de zoon om te kijken hoe de wagens af en aan rijden en hun zakken dumpen vanwaar ze gesorteerd worden. (Lekker geurtje daarbinnen btw)
Educatief en leuk om te zien.
De rest van de dag heeft zoonlief gespeeld dat hij vuilnisophaler was. Ideaal gratis tijdverdrijf 👌
Bekijk bijlage 22091
Al goed dat hij niet naar een verbrandingsoven is gegaan dan ... :unsure:

Ik ben het zo beu :( Had gehoopt dat hij er nu al zou zijn.
Vanaf 2,5kg geboortegewicht mogen ze bij ons in het ziekenhuis blijven, daaronder transfer naar het UZ.
Zodra ik geschat geboortegewicht op de echo zag staan van 2,5kg -> bon, haal ze der maar uit! (gyne dacht dat ik een grapje maakte. )

Zowel zus als moeder zijn telkens te vroeg bevallen
3x raden wie er over tijd is gegaan én in gang is gestoken én 24u later een spoedkeizersnede kreeg omdat ze er echt niet uit wou? Dat te laat komen heeft ze toch van haar vader mee!
Kortom: sterkte! 🤞🤞🤞

Ondertussen hier: gisteren sliep ze pas na 22u20 (dat was de laatste keer dat ze me riep, ik sliep al) en gisteren om 22u nog steeds niet slapen... En nee, ze slaapt daarna niet uit, over een half uurtje zal ze wel terug wakker zijn...
- ik kan niet slapen
- ik wil niet slapen want ik kan stoute dromen krijgen
- maar mama, ik wil bij jou blijven! 🥺🥺🥺

Herkenbaar voor iemand?

Vanaf 2,5kg geboortegewicht mogen ze bij ons in het ziekenhuis blijven, daaronder transfer naar het UZ.
Zodra ik geschat geboortegewicht op de echo zag staan van 2,5kg -> bon, haal ze der maar uit! (gyne dacht dat ik een grapje maakte. )

Zowel zus als moeder zijn telkens te vroeg bevallen
3x raden wie er over tijd is gegaan én in gang is gestoken én 24u later een spoedkeizersnede kreeg omdat ze er echt niet uit wou? Dat te laat komen heeft ze toch van haar vader mee!
Kortom: sterkte! 🤞🤞🤞

Ondertussen hier: gisteren sliep ze pas na 22u20 (dat was de laatste keer dat ze me riep, ik sliep al) en gisteren om 22u nog steeds niet slapen... En nee, ze slaapt daarna niet uit, over een half uurtje zal ze wel terug wakker zijn...
- ik kan niet slapen
- ik wil niet slapen want ik kan stoute dromen krijgen
- maar mama, ik wil bij jou blijven! 🥺🥺🥺

Herkenbaar voor iemand?
1u vannacht, geween.
"Kan je vertellen waarom je weent?"
"Omdat ik papa kwijt was!"

Hier slaapt ze altijd pas tegen 21.30 (op een goeie dag), maar wel nog met middagdutje.

Terug
Bovenaan