Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De eerste trip naar spoed is ook een feit.

Op de leuning van de Triptrap gaan zitten en dan achterover vallen, is de dochter niet goed bevallen. Grote kap in haar hoofd die moest gehecht worden.
Volgende keer niet op de trip-trap gaan zitten als de dochter erachter kruipt? /jk

Hopelijk gaat alles weer goed nu.

Onze dochter wordt 1 in augustus en uiteraard krijgen we de vraag wat ze moeten kopen voor haar. Iemand toevallig suggesties van speelgoed of andere leuke dingen?

Triptrap toch niet stuk of de vloer beschadigd?
Nope, alles in orde - Ze heeft de pech gehad dat ze tegen de plint is beland en dat zijn eigenlijk geslepen tegels, dus best scherp.
Volgende keer niet op de trip-trap gaan zitten als de dochter erachter kruipt? /jk

Hopelijk gaat alles weer goed nu.
Zij heeft er geen last van, ik daarentegen. Als ze op de stoel zit, blijf ik erbij en tijdens het ontbijt had ik onbewust altijd een hand op die stoel. Dat filmpje dat ze achterover valt, is ook de ganse nacht blijven spelen.

Onze dochter wordt 1 in augustus en uiteraard krijgen we de vraag wat ze moeten kopen voor haar. Iemand toevallig suggesties van speelgoed of andere leuke dingen?
Geen dingen voor kinderen van 1 jaar. Ze gaat nu in een fase komen waarin haar manier van spelen enorm gaat veranderen en dan zit je daar met een hoop waar ze nog nooit mee gespeeld heeft.
Onze dochter heeft toen veel Duplo gekregen (is nog steeds een succes), Grapat ventjes (speelt ze nooit mee), badspeeltjes, boeken, noppers, ...
https://www.bol.com/be/nl/p/smartma...MTBvlYsm4JS8zaGDBl8kp8I_fSq7F0-hoC_foQAvD_BwE
Is hier ook een succes gebleken, ze speelde daar toen heel vaak mee (gewoon wat met magneten spelen), en sinds 2 weken is ze nu eigenlijk die voorbeelden aan het nabouwen. Is dus wel iets dat lang mee gaat.

Ahja, Bumba verstoppertje :D

Wat ik me nog herinner van wat ik vorig jaar op haar verlanglijstje heb gezet is: nog wat Smartmax magneetspeelgoed (de rammelaars met gezichtje), ze had al een set van de diertjes (ook een aanrader) - Legpuzzels van Little Dutch met geluid of om te voelen - Loopwagen van Little Dutch.

Daar heeft ze allemaal druk mee gespeeld/speelt ze nog mee.

Gisteren pairi daiza, om 8 uur vetrokken, op openingsuur daar, heel de dag rond gegaan. +/- alles gezien. 19:15 ginder vertrokken om kwart na 10 lagen ze in hun bed.

Slapen die dan langer? Nope. Wakker om 7 uur. Elke dag -_-

Yes, topper deze !
Zelfs nu op 5j is dat nog plezier als er vriendjes komen.

Wel niet ergens vergeten, en dan uwe pa die komt babysitten een hartaanval bezorgen als opeens iemand "hellow" roept nadat hij juist in de zetel neerploft. :shutup:

@Wilcao net gekeken op de foto's van toen: ze had toen ook haar eerste peuterkeukentje gekregen toen ze eindelijk stabiel recht kon staan met een serviesje erbij, speelt ze ook nu nog mee!

Onze dochter heeft toen veel Duplo gekregen (is nog steeds een succes), Grapat ventjes (speelt ze nooit mee), badspeeltjes, boeken, noppers, ...

Duplo is iets dat blijft mee gaan hier. Niet zo zeer om traditioneel met te spelen want de oudste is 8 en al lang overgeschakeld op lego. Maar wij hebben daar nog hubelino knikkerbaanstukken en nog ergens blokken (herinner mij de naam niet meer, ga ik eens moeten opzoeken) om hun houten spoorwegen met elkaar te verbinden bij gekocht. Die kunnen allemaal gecombineerd worden met Duplo. Geregeld staat er hier op hun kamer een gigantische knikkerbaan gebouwd waar ergens een houten Brio treintje tussen doorslingert.

Een Kinder borstel, zwabber, vuilblik zijn hier nog steeds een hit.
Ik ga hem denk ook nog een kinder stofzuiger kopen denk ik. En strijkijzer. Kwestie van vroeg genoeg te beginnen opleren dat mannen ook hun steentje kunnen bijdragen aan het huishouden! 😉

Een Kinder borstel, zwabber, vuilblik zijn hier nog steeds een hit.
Ik ga hem denk ook nog een kinder stofzuiger kopen denk ik. En strijkijzer. Kwestie van vroeg genoeg te beginnen opleren dat mannen ook hun steentje kunnen bijdragen aan het huishouden! 😉
Een alternatief: bij een swiffer kan je de middelste stok er tussen uit halen, dan krijg je een soort mini-swiffer.
Keukentje is hier ook een succes. Ze gebruikt dat vaak als ze even op haar eentje tot rust wil komen. Dan zie je dat ze echt zo'n verbeeldings-wereld hebben.

Wel, wij hebben dus éxact diezelfde dingen, maar hier speelt ze daar eigenlijk nooit mee :p

Hier was dat tunnels maken om balletjes en autootjes door te sturen, een "schommelstoel" voor haar pop (was ook een verjaardagscadeau, oma heeft er zelfs een draagzak voor gemaakt met de pop haar naam op! Topcadeau ook!), Ze heeft er vlinders mee gemaakt, met de tussenplankjes dan een zo hoog mogelijke toren maar evengoed ze naast elkaar gelegd als racebaan voor de autootjes,...

Nuja als die bij jullie niet scoren heb je wel het geluk dat ze 2dehands heel vlot weggaan!

Zeer tevreden van dit. In het begin was ze nog wat te klein om met het karretje te rijden maar nu racet ze overal rond het huis :)

Moest je het nog niet hebben: zo'n tunnel van Ikea is ook goed voor jaren speelplezier. En als ze geluk heeft brengt sinterklaas nog eens de bijhorende tent als de tunnel een succes is.

Terug
Bovenaan