Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier was dat tunnels maken om balletjes en autootjes door te sturen, een "schommelstoel" voor haar pop (was ook een verjaardagscadeau, oma heeft er zelfs een draagzak voor gemaakt met de pop haar naam op! Topcadeau ook!), Ze heeft er vlinders mee gemaakt, met de tussenplankjes dan een zo hoog mogelijke toren maar evengoed ze naast elkaar gelegd als racebaan voor de autootjes,...

Nuja als die bij jullie niet scoren heb je wel het geluk dat ze 2dehands heel vlot weggaan!
Nuja, stapelstenen zijn hier ook lang niet populair geweest, maar nu sinds een maand is daat haar privé hindernissenparcours, en gisteren was ze plots spontaan dingen per kleur er in aan het sorteren...
Soms lijkt het heel lang alsof ze iets niet moeten hebben, en is er plots toch weer een opflakkering

Onze dochter wordt 1 in augustus en uiteraard krijgen we de vraag wat ze moeten kopen voor haar. Iemand toevallig suggesties van speelgoed of andere leuke dingen?
Hier gaat de meter dit kopen voor haar eerste verjaardag:

Ik kan uiteraard nog niet zeggen of het een succes gaat zijn (ze is 11 maand maar begint nu pas te kruipen :p ) maar ik vind het er wel superleuk uitzien en kan me goed voorstellen dat ze daar veel plezier aan gaan hebben als ze wat actiever betrokken wil worden bij het koken of haar eigen tafeltje wil etc.

Ik kan uiteraard nog niet zeggen of het een succes gaat zijn (ze is 11 maand maar begint nu pas te kruipen :p ) maar ik vind het er wel superleuk uitzien en kan me goed voorstellen dat ze daar veel plezier aan gaan hebben als ze wat actiever betrokken wil worden bij het koken of haar eigen tafeltje wil etc.
We hebben die hier staan, en dat is een absoluut succes. Ze gebruikt dat elke dag om mee te helpen koken, zelf haar handen te wassen, ...
Als tafeltje gebruikt ze dat om in haar keukentje te koken, of om op te tekenen, play-doh spelen, ...

In het begin moet ge u er wel over zetten dat ze misschien wel eens gaan vallen :P

Nuja, stapelstenen zijn hier ook lang niet populair geweest, maar nu sinds een maand is daat haar privé hindernissenparcours, en gisteren was ze plots spontaan dingen per kleur er in aan het sorteren...
Soms lijkt het heel lang alsof ze iets niet moeten hebben, en is er plots toch weer een opflakkering
Ik heb nog commentaar gegeven op mijn vrouw op de prijs van die stapelstenen (180euro voor 6 stenen :eek: ) maar daar wordt hier quasi dagelijks mee gespeeld. Parcourtje maken, kookpot, water scheppen in het zwembad, frisbee, ... is hier al voor vanalle toepassingen gebruikt :)

Onze dochter wordt 1 in augustus en uiteraard krijgen we de vraag wat ze moeten kopen voor haar. Iemand toevallig suggesties van speelgoed of andere leuke dingen?

Duplo
Magnetiles
Stapelstenen
Huis voor in tuin
Kapla
Keuken / werkbank

Is speelgoed dat het hier goed heeft gedaan/nog steeds goed doet.

Die worden door alle drie hier voor vanalles en nog wat gebruikt. Kommetjes voor de knuffels, deel van de BBQ als ze aan't koken zijn, hindernissenparcours, om gedraaid leggen om dan in't rond te draaien of elk aar voort trekken, deel van bouwwerken.
Echt één van de beste aankopen hier.

Speelmat.
Mijn madam was daar vorig jaar een hele tijd voor aan het kijken.
En ik moet toegeven dat ik initieel niet de meerwaarde zag.
Die ligt er nu een half jaar ofzo en ik vind da zalig.
Goed dik, bakent zo een beetje het speelterrein af (maakt niet uit of ze er zich aan houdt of niet) zalig om op te liggen en ravotten met de klein.
Je hebt dat in alle vormen en maten en prijsklasse, die van ons was wel redelijk duur maar imo 1 van de dingen die ik dik zijn geld waard vind.

Scoot and ride eerste loopwagen
Mijn dochter zit hier uren op, ze was er heel snel mee weg, omdat het sturen niet via een standaard stuur gaat zijn ze daar super snel mee weg.
Met de ruimte die we hebben kan ze er serieus mee vlammen.
Ideaal als je iets wilt doen, je zet die daarop en die amuseert zich, ondertussen kruipt ze er zelf op en neemt ze poppen en speelgoed er mee op.

Keukentje, altijd ideaal

Speelmat.
Mijn madam was daar vorig jaar een hele tijd voor aan het kijken.
En ik moet toegeven dat ik initieel niet de meerwaarde zag.
Die ligt er nu een half jaar ofzo en ik vind da zalig.
Goed dik, bakent zo een beetje het speelterrein af (maakt niet uit of ze er zich aan houdt of niet) zalig om op te liggen en ravotten met de klein.
Je hebt dat in alle vormen en maten en prijsklasse, die van ons was wel redelijk duur maar imo 1 van de dingen die ik dik zijn geld waard vind.

Scoot and ride eerste loopwagen
Mijn dochter zit hier uren op, ze was er heel snel mee weg, omdat het sturen niet via een standaard stuur gaat zijn ze daar super snel mee weg.
Met de ruimte die we hebben kan ze er serieus mee vlammen.
Ideaal als je iets wilt doen, je zet die daarop en die amuseert zich, ondertussen kruipt ze er zelf op en neemt ze poppen en speelgoed er mee op.

Keukentje, altijd ideaal
Ja, wij hebben hier ondertussen een speelmat voor binnen en 1 voor buiten. Het feit dat die zo extra "demping" geven en waterdicht zijn, maakt veel verschil.
Gewoon al het feit dat je kan zeggen "nee, niet hier. Doe dat op de mat" zorgt er inderdaad voor dat uw kind het speelterrein voor speelgoed met opkuiswerk wat afbakent. Wij doen bvb regelmatig "pomponnetjesregen" (=een bak vol van die pomponnetjes over haar kop kappen). Dat is gigantisch veel opkuiswerk, maar als dat op de mat is: mat oppakken, dubbelvouwen en uitkappen in de bak.

Die gaat ze nu al krijgen. Gaat hier sowieso een succes worden.

Merci voor de tips allemaal! Staan veel leuke dingen bij.

Deze week heeft mijn vriendin al elke dag apart geslapen.
Dochter en ikzelf snurken te luid :rofl:
En we slapen beide door alles en maken elkaar dus niet wakker.
Wat blijkt, we worden ook s'ochtends op dezelfde moment wakker.
Maar ze blijft wel tegen alles mama zeggen

Kutdag hier op reis.

We zitten in Montreal en waren net klaar om vanuit onze slaapplaats te vertrekken naar het de luchthaven om daar dan naar New York te gaan.

Eerst wordt onze vlucht gecancelled wegens weersomstandigheden. Geen compensatie, vertrek pas volgende dag in de avond, via Toronto (dus ganse dag kwijt + veel wachten). Soit, shit happens.

Dan verliest vriendin haar zonnebril (op sterkte) ergens bij het uitladen van de huurauto. Klein probleempje, maar genoeg om even voor tranen van miserie te zorgen.

Uiteindelijk hotelovernachting geregeld, krijgen toch wat mealvouchers, al inchecken voor morgen en met de mealvouchers wat gaan eten bij burgerking. Op gemak gegeten in de vertrekhal en dan valiezen pakken en op weg naar naar hotel. Valt onze zoon midden in de vertrekhal plots flauw (werd blauw en een twintigtal seconden volledig weg van de wereld). Vrouw tiert naar mij (ik liep voorop met dochter) voor gans de vertrekhal, echt in paniek, raar om te horen. Kwam dan wel bij en direct een paramedici op de fiets erbij. Is op vraag van de paramedicus met wisselende hartslag (op zich niks ergs, tussen de 50 en 120 terwijl hij gewoon in rolstoel zat) afgevoerd naar kinderziekenhuis en is daar nu in onderzoek (ECG scan staat gepland). Waarschijnlijk niks ergs, maar de rest van de reis natuurlijk zonder zorgen. Weten nu nog niet of we morgen gaan vliegen naar New York of niet.

Ondertussen al 3 verzekeringen gebeld om alles te regelen (alleen al factuur van ambulance = 1200 CAD / 900 euro), op zich gewoon wat extra geloop, want we zijn GOED verzekerd, maar deel reis natuurlijk om zeep... "gelukkig" hebben we al 12 dagen van onze reis achter de rug, was nog maar 5 extra dagen.

Mod: ondertussen al vrolijk in de hotelkamer hier. Zou een 'vasovagal syncope' zijn, niks ernstigs, eigenlijk gewoon een soort van flauwvallen met tijdelijk bloedtekort naar de hersenen (al hadden ze geen verklaring voor de wisselende hartslag erna). Mogelijks stressgerelateerd. Vertrekken morgen dus wel naar new York via Toronto. Oef, maar toch hmmm...

Laatst bewerkt:
ECG scan is ok, mag uit het ziekenhuis. Maar je moet eens kijken wat dit in bijlage kan kosten... Zonder verzekering is dit een drama.

Bijlagen

• IMG-20230714-WA0044.jpg
    IMG-20230714-WA0044.jpg
    236,4 KB · Weergaven: 26
ECG scan is ok, mag uit het ziekenhuis. Maar je moet eens kijken wat dit in bijlage kan kosten... Zonder verzekering is dit een drama.
Volgens mij zal dat dicht liggen bij de prijzen in België hoor...

Nuja, met slaaptekort en de stress in het lijf zal het wel efkes duren eer jullie terug wat de oude gaan zijn. 😞
Veel sterkte! 🤞

@JPV, holy shit zeg, wat een situatie :eek:. Hopelijk blijft het niks en kunnen jullie je vakantie nog fatsoenlijk uit doen.

Ge krijgt wel wifi zie ik :tongue:.
Maar zoals @Mulan zegt, ik denk dat dit niet veel scheelt met België?

Volgens mij zal dat dicht liggen bij de prijzen in België hoor...

Nuja, met slaaptekort en de stress in het lijf zal het wel efkes duren eer jullie terug wat de oude gaan zijn. 😞
Veel sterkte! 🤞
Die stay in het ziekenhuis van $6700 per dag is bij ons toch totaal niet in de buurt van dat. Is dat niet iets van €200/dag dat aan de ziekenkas word gefactureerd wat ik mij herriner en +€100 ofzoiets uit eigen zak voor een grotere eenpersoonskamer.

Die stay in het ziekenhuis van $6700 per dag is bij ons toch totaal niet in de buurt van dat. Is dat niet iets van €200/dag dat aan de ziekenkas word gefactureerd wat ik mij herriner en +€100 ofzoiets uit eigen zak voor een grotere eenpersoonskamer.
Ik neem aan dat Mulan de prijzen voor aftrek van de ziekenkas wilt zeggen. 🤷‍♂️

Recent opgezocht en tegenwoordig is 1 dag in het ziekenhuis ook al 1000 euro zonder tussenkomst mutualiteit.

Recent opgezocht en tegenwoordig is 1 dag in het ziekenhuis ook al 1000 euro zonder tussenkomst mutualiteit.
Hangt af van voor wat dan I guess ? Redelijk recente bevalling waren we 5 dagen in het ziekenhuis (moesten wat extra blijven) en inclusief al de rest was dat 2k voor staat en 2k voor onze hospitalisatieverzekering.

Maar 1000 en 6700 is ook nog wel een eindje uiteen :p.

En staat of zelf, je betaald uiteindelijk zoiezo al is het uit je belastingen.

Terug
Bovenaan