Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Enige ambetante tegenwoordig is dat ze altijd mama zegt.
Op alles, wilt ze haar tut, mama, wilt ze haar drinkfles, mama, moet ze wenen omdat ze niet aan iets kan, mama.
Maakt me niet uit dat ze lastig is om iets, maar het isaltijd mama.
En we weten dat dat niet is omdat ze bij mama wilt zijn maar omdat ze dat goed kan uitspreken :p
Na een hele dag ben je dat wel beu ze

Welcome to my world 😅

Hier is het papa papa voor alles als papa in de kamer is. Zelfs onze oudste van nu bijna 5 durft dat nog te doen.
De jongste van 2 krijgt een halve crisis als mama het dan toch wilt doen. En als papa dan komt dan zegt die heel schattig en half kwaad kijkend naar mama “ma-ma” om aan te tonen dat dat echt niet mag dat papa dat niet doet.

Als een dik jaar aan de gang nu. Enorm vermoeiend, zowel thuis als op uitstap.

Ik heb geen idee over de voorkeurshouding, kende dat zelfs niet :unsure:
Sowieso vind ik het vreemd hoe osteopathie zo ingeburgerd is geraakt voor baby's.
De onze had echt heel erg voorkeurshouding. En wij hadden dat eigenlijk eerst niet door. Het was pas de verpleegster die zei, ja ze ligt precies altijd in dezelfde houding als ik langskom, ligt ze echt altijd zo? Eeuh, geen idee. En dan op beginnen letten en was echt zo. Als we thuis waren ook, de vroedvrouw raadde dan aan om een opgerolde handdoek te leggen en dat we haar wisselend op de ene en op de andere kant moesten leggen. Bracht niet op, ze schoof gewoon op, zodat ze gemakkelijk op 'haar' kant kon liggen. Uiteindelijk dan bij osteopaat geweest, en toch 6 weken wekelijks geweest. Die maakte haar echt los. Ook de darmpjes en de overgang tussen mag en darmen, ivm reflux. Maar dus zeker ivm die voorkeurshouding zeer tevreden over. Het is daarmee toch stelselmatig gebeterd. Ze had door haar voorkeurshouding eigenlijk ook al een beginnend afplattend hoofdje :o Dus echt wel blij dat we doorgestuurd geweest zijn, zodat het niet erger werd.

De onze had echt heel erg voorkeurshouding. En wij hadden dat eigenlijk eerst niet door. Het was pas de verpleegster die zei, ja ze ligt precies altijd in dezelfde houding als ik langskom, ligt ze echt altijd zo? Eeuh, geen idee. En dan op beginnen letten en was echt zo. Als we thuis waren ook, de vroedvrouw raadde dan aan om een opgerolde handdoek te leggen en dat we haar wisselend op de ene en op de andere kant moesten leggen. Bracht niet op, ze schoof gewoon op, zodat ze gemakkelijk op 'haar' kant kon liggen. Uiteindelijk dan bij osteopaat geweest, en toch 6 weken wekelijks geweest. Die maakte haar echt los. Ook de darmpjes en de overgang tussen mag en darmen, ivm reflux. Maar dus zeker ivm die voorkeurshouding zeer tevreden over. Het is daarmee toch stelselmatig gebeterd. Ze had door haar voorkeurshouding eigenlijk ook al een beginnend afplattend hoofdje :eek: Dus echt wel blij dat we doorgestuurd geweest zijn, zodat het niet erger werd.
De onze had dat ook. Wij hadden het wel al in de familie gezien bij een neefje zodat we er zelf ook gingen op letten, anders zouden we dat ook denk ik veel later door gehad hebben. Ging ook altijd in eenzelfde houding liggen, zo erg dat je (omdat hij geboren was met zeer veel haar) de kant waar hij op lag aan het verminderen was qua haar. Ook tijdje osteopaat gedaan en is inderdaad vrij makkelijk in orde gekomen.

Om efkes in te gaan op wat er hier enige paginas geleden werd gezegd over de ouders/kind band tijdens puberteit: onze 13jarige dochter zit er ondertussen ook serieus goed in. De kamer is een heiligdom geworden 😄

Maar ik vind er ook veel positief aan. Veel bewuster, interessante meningen die er zonder veel nuance uitflappen waar je dan wel goed op kan inhaken en hen aan het denken kan zetten. De (leef)wereld wordt alweer groter.

Maandag samen een groot deel van de (werk)dag mee op stap geweest (ze moest ergens zijn maar ik had ook bezoeken bij klant). 's morgens vroeg om 6u30 de auto in en samen kilometers gedaan.
Als bonus 's middags de KFC binnengedoken langs de snelweg in Groot-Bijgaarden. Dwaas maar ergens ook wel vader-dochter bonding 🙂

Bij thuiskomen vroeg ze of ze nog wel eens mee mocht op werkdag 🙂. Dat is dan ook weer genieten als ouder.

Laatst bewerkt:
Iemand die goede apps weet voor een meisje van 4,5 jaar? Offline speelbaar, gratis of tegen een euro of twee. Het is om een lange autoreis wat te kunnen overleven. Zowel voor de kleuter als voor de ouders. :unsure:

Enne, nieuwe afleveringen van Bluey :woohoo:

Iemand die goede apps weet voor een meisje van 4,5 jaar? Offline speelbaar, gratis of tegen een euro of twee. Het is om een lange autoreis wat te kunnen overleven. Zowel voor de kleuter als voor de ouders. :unsure:

Paw patrol pawsomedays -> kan zonder begeleiding
Octonauts + care bears -> moet ze eerst aan wennen om te zien wat ze wel en niet alleen kan spelen, beide zijn wat mij betreft voor kinderen van 4 tot 7. Maar de helft kan mijn 5jarige nog niet alleen omdat er gerekend of gelezen wordt en zijn niet in het Nederlands.

Nijntje educatieve spelletjes. Is wel 6 euro voor de reclamevrije versie. Of je leert ze de reclames wegklikken.:unsure:

Ik werd daarnet wakker en het was al licht, direct gevoeld in de co-sleeper of de baby wel nog leefde, lichtjes paniek toen ik zag dat het al kwart voor 6 was 😧 De kleine man van net 8 weken heeft geslapen van ongeveer half 11-11u tot kwart na 6
Voorheen was het langste dat hij ooit al tussen voedingen heeft gelaten ‘s nachts 5 uurtjes en anders zelfs max. 3 á 4 uur.

Ons ander zoontje van 2j8mnd doet voor de 2e week een kampje. Gisteren belden ze, hij had al 2x diarree gehad, klaagde van buikpijn en lag op een bedje te rusten. Mijn man gaat hem halen en komt ermee thuis, geen vuiltje meer aan de lucht natuurlijk. Ze moesten die dag geen boterhammen meebrengen want het waren frietjes. Zeker gewoon daardoor dus, hij is dat niet gewend om een gans pak frieten te eten 🙄

De crèche waar de jongste vanaf september naartoe gaat heeft de prijzen opgetrokken. Van 32 euro per dag naar 39 euro per dag. Stevige stijging. Zucht.

De eerste trip naar spoed is ook een feit.

Op de leuning van de Triptrap gaan zitten en dan achterover vallen, is de dochter niet goed bevallen. Grote kap in haar hoofd die moest gehecht worden.

De eerste trip naar spoed is ook een feit.

Op de leuning van de Triptrap gaan zitten en dan achterover vallen, is de dochter niet goed bevallen. Grote kap in haar hoofd die moest gehecht worden.
Hopelijk alleen maar dat en geen hersenschudding?

Kindjes zijn hier enorm fan van de Bimi Boo apps, ze hebben er massa's. Kost wel 4 euro per stuk om te unlocken en heb er stuk of 3 en ze spelen daar uuuuren op. Offline beschikbaar. Heel veel varianten en heel leuke uitgewerkte puzzels. Zowel mijn 2-jarige als mijn 4-jarige vinden ze de max.

Elk jaar koop ik een nieuwe als we op reis gaan, 't is die 4 euro écht waard!

Kindjes zijn hier enorm fan van de Bimi Boo apps, ze hebben er massa's. Kost wel 4 euro per stuk om te unlocken en heb er stuk of 3 en ze spelen daar uuuuren op. Offline beschikbaar. Heel veel varianten en heel leuke uitgewerkte puzzels. Zowel mijn 2-jarige als mijn 4-jarige vinden ze de max.

Elk jaar koop ik een nieuwe als we op reis gaan, 't is die 4 euro écht waard!
Bedankt voor de tip. Ik zocht iets goed als eerste app voor mijn kind en een leuke gevonden. De prijs van € 4 valt wel mee voor 15 mini-spelletjes. Op de kermis ben je al veel sneller geld kwijt.

Terug
Bovenaan