Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier zelfs gene, open plan huis en alle deuren open. Ik ken mezelf, anders zou ik geneigd zijn continu en overbeschermend op dat scherm gefixeerd zijn...

We hadden een Luvion mét beeldscherm, maar die is na een tijd stuk gegaan. Nu eentje zonder scherm. Ik vond dat nog wel leuk om ze te zien slapen, zeker met de poep omhoog.

Ook luvion met scherm hier. Ondertussen wel al aan het 3e scherm (garantie).
Bereik is niet goed, maar dat geldt voor elke babyfoon in nieuwbouw. App werkt ook zeer onbetrouwbaar.

Maar op zich werkt het.

Philips avent zonder scherm hier. Bereik zou beter zijn dan eentje met scherm volgens de verkoper.
Werkt al drie en half jaar perfect.
Bewust voor eentje zonder scherm en app en tralala gekozen, ik zou anders teveel bij elke piep, beweging, gekraak... met dat scherm bezig zijn. Zoals @Mulan ook al aanhaalde.

Hier ook een Luvion met scherm. Vooral om te zien of ze effectief al wakker is, of dat ze al in slaap is gevallen. Ze durft in alle stilte achteraan in bed zitten of staan.

Voor de eerste hadden we ook zo'n Luvion met scherm. Voor de tweede ging die ook nog mee. Dan heeft die het begeven binnen garantie en kregen we ons geld terug. Voor nummer drie hebben de de goedkoopste babyfoon zonder scherm gekocht. In solden. Doet ook z'n werk. Ik weet nog niet hoe ik haar ga uitleggen later dat zij maar een derderangs babyfoon had. Maar het kind leeft nog wel.

Hier eerst zo’n Luvion met scherm, nu eentje die aansluit op de WiFi. Heeft ook beter beeld en is gewoon te kijken via een app op de gsm. Qua bereik wel een pak beter als die Luvion, maar doen allebei gewoon hun werk.

Hier zelfs gene, open plan huis en alle deuren open. Ik ken mezelf, anders zou ik geneigd zijn continu en overbeschermend op dat scherm gefixeerd zijn...
Hier hadden we er één liggen, maar nooit gebruikt.
Deur was dicht en ze riepen/huilden wel als ze wakker waren, nooit problemen mee gehad.

Ze durft in alle stilte achteraan in bed zitten of staan.
Zo ene met scherm zou ik veel teveel Paranormal activity-vibes van krijgen... :laugh:

Kleine kindjes worden groot: onze jongste heeft vandaag zijn afscheidsfeestje van de kleuterklas gehad. Volgend jaar geen kleuters meer.
Lijkt maar een paar maanden terug dat ik ze voor de eerste keer naar school bracht... :)

De babyfoon hier is een philips avent met scherm, en het geluid zetten we af. Open trap in living, dus horen doen we ze wel, maar als ze wakker wordt maakt ze niet altijd geluid, ze gaat soms gewoon rechtzitten/staan. En dan zien we het. Wordt ook enkel gebruikt voor de dutjes en niet voor de nacht. Tot nu toch tevreden over, bereik is ok, babyfoon wordt mee buiten genomen nu met het goede weer als we buiten zijn en geen probleem.

Hier ook de Luvion Essential, met scherm (geen wifi). Was wel handig in het begin om te zien of hij gewoon lawaai aan het maken was tijdens slaap of er echt iets was. Tot hij de infrarood LEDjes in de smiezen kreeg en bleef op focussen... sindsdien nooit meer de camera op hem gericht en gebruiken we het enkel voor het geluid tijdens de dutjes overdag en tot we zelf gaan slapen, dan gaat hij gewoon uit.

Toch wel creepy shit om hem te zien staren in die camera in het zwart-wit. Dat kaal hoofd, gitzwarte ogen, bleek aangezicht --> :alien: :alien: :alien:

lang gedacht om zelf een wifi camera te installeren en gewoon de gsm te gebruiken.
Maar het is wel handig om een standalone ding te hebben dat je kan meenemen als ze gaat logeren of als je op vakantie bent.

Scherm of niet, is beetje u eigen keuze. Vond het leuk in het begin, na een tijd ga je toch af op het geluid.

Oudste zoon, nooit een scherm gehad (Philips Avent).
Jongste zoon, vrouw wou plots een camera (WIFI camera met ook een Avent).

Zonder ging het even goed.

Ergens "jammer" dat je kind vroeg of laat woorden correct gaat uitspreken :p soms is het echt koddig

varken is bv. barken

tijdens het aerosolen kijken we soms BabyTV. Ik vroeg haar om "Walter en dude" na te zeggen - "Waldabadoe!"

wij ook een Avent met scherm. geen klagen van.

Ik heb ook een ander vraagje: Hoe doen jullie het met 'vreemde' babysits? we hebben het afgelopen jaar geluk gehad dat onze familie altijd op ons zoontje kon passen, maar deze zomer hebben een aantal keer niemand gevonden.

We hebben nu een eerste keer een babysit via de gezinsbond, en mijn vriendin heeft het heel moeilijk om 'vreemde mensen' voor ons zoontje te laten zorgen.

Op zich kan er niet veel mis gaan heb ik het gevoel ( want het takenpakket is: 45m-1h kijken naar de zoon binst dat hij in zijn park zit, flesje geven, in bed steken), maar ik begin mij er nu toch ook zorgen over te maken...

Ik heb ook een ander vraagje: Hoe doen jullie het met 'vreemde' babysits? we hebben het afgelopen jaar geluk gehad dat onze familie altijd op ons zoontje kon passen, maar deze zomer hebben een aantal keer niemand gevonden.

We hebben nu een eerste keer een babysit via de gezinsbond, en mijn vriendin heeft het heel moeilijk om 'vreemde mensen' voor ons zoontje te laten zorgen.

Op zich kan er niet veel mis gaan heb ik het gevoel ( want het takenpakket is: 45m-1h kijken naar de zoon binst dat hij in zijn park zit, flesje geven, in bed steken), maar ik begin mij er nu toch ook zorgen over te maken...
Da's een "angst" die je moet overwinnen, maar zoals je zelf schrijft, kan er niet veel mis gebeuren, hé. Als je twijfelt, doe het de eerste keer overdag en terwijl je in de praktijk vlakbij bent (bvb gewoon even terrasje gaan doen). Zal al wat schelen voor je gemoedsrust.

Ergens "jammer" dat je kind vroeg of laat woorden correct gaat uitspreken :p soms is het echt koddig

varken is bv. barken

tijdens het aerosolen kijken we soms BabyTV. Ik vroeg haar om "Walter en dude" na te zeggen - "Waldabadoe!"
Hier stond vorige week in de auto het liedje van Nijntje op.
de "woordjes lezen kan ze pas" is "woordjes lezen ganzenpas" geworden :p

Hier nog nooit moeten gebruiken maar op fb verschijnt regelmatig die vraag wel eens. Polsen naar referenties daar lijkt me niet zo vreemd, en zo wisten we ook dat 1 van de verzorgsters van de crèche bvb babysit in het weekend ook. Dan ben je toch iets geruster dan met een 16-jarige bvb. 😉

Terug
Bovenaan