Nonkels tantes en neven en nichten van uw nichtje die haar communie doet (maar langs vaderskant) of de nonkels, tantes, neven en nichten van de schoonbroer? Indien dat tweede: hebben ze daar veel contact mee sowieso of is het enkel voor deze keer dat ze er bij willen zijn?Zeg eens jullie gedacht.
Volgend jaar doet dochter haar 1ste communie. Haar nicht idem. Op dezelfde dag.
Probleem: oma en opa moeten zich splitsen of mid-party veranderen van feest. M'n vrouw en ik zijn meter/peter van nicht. Schoonzus en schoonbroer meter/peter van ons dochter.
Iedereen is het erover eens: samen een feest geven. Behalve ik.
Ik ben ervan overtuigd dat er gegarandeerd problemen van komen. Vorige week gingen ze de zaal vastzetten zonder de prijs te weten, zonder te weten of eigen drank toegelaten is, enz. Daarom stelde ik voor om eens samen te zitten. Vanavond is het zo ver. Maar ondertussen kwam de eis van schoonbroer er al: hij wilt kost wat kost heel z'n familie met nonkels, tantes, neven en nichten erbij. Terwijl ik het in kleinere kringen ging doen. Kosten delen door 2 zal dus ook al een probleem worden.
Er zijn nog tal van zaken waar ik problemen zie.
Zijn er mensen die hetzelfde voor hadden en hoe hebben jullie het aangepakt?
Ik heb zo best veel contact met mijn nonkel, tante, neven en hun kinderen dus dan zou dat helemaal niet zo raar zijn om die bij een communiefeest te willen. Op papier ziet dat er wat vreemder uit dat het is.
Toch ook helemaal geen probleem als de ene kant dan meer volk heeft om uit te nodigen. Ge betaalt toch gewoon in functie van uw gasten (die van de gezamenlijke familie deelt ge door twee, de rest zit bij uw aparte telling).
Tenzij er rare of storende figuren zitten bij uw schoonbroer zijn familie snap ik niet goed wat er zo erg aan zou zijn. De kinderen gaan dat fantastisch vinden. En er zal wel budget zijn voor een springkasteel
. Kleine diva
.
Ik ga deze toch ergens moeten opslaan voor binnen enkele jaren.
Als die zo zouden staan waren die elke dag op, denk ik 
) Dat ze 1 tot maximaal 4 snoepjes verdiend heeft.