Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Nu het eerste stukje klopt ook wel, paar dan zijn we een paar maanden/jaren verder.

Er zijn hier momenten in huis dat ze hier met zijn 4 samen met Lego zijn aan het spelen en ik hun een uur niet hoor.

Maar een baby en een 2,5 jarige spelen nog niet samen en hebben beide veel aandacht nodig en meestal nog tegelijkertijd.
hier zal het een baby zijn en ene van net geen 2j, can't wait :unsure:

Vraagje: We beginnen uit te kijken voor een speeltuig in de tuin, dat toch liefst een aantal jaar mee kan, met schommel, glijbaan/klimtoren. Zijn er hier ouders met ervaring of wat zijn de aanraders qua merk of winkel waar te kopen?
Hier tweedehands gekocht voor een 100 euro. Dat hebben we dan terug verkocht en dat van bij mijn zus is naar hier gekomen omdat dat een pak leuker was. Dat was nog goedkoper ook (initieel) want mijn pa had dat ergens voor 75 euro tweedehands gekocht. Da's met 2 schommels, een huisje, trapje, glijbaan en een soort van "apenbrug" waar ze kunnen overlopen of aan de koorden gaan hangen beneden. En een klein klimmuurtje.
Ik vind al die dingen echt heel duur voor het aantal keren dat er effectief mee gespeeld wordt. Dat zijn typisch toestellen die in een echte speeltuin thuis horen, in mijn eigen tuin zou ik eerder een veel goedkoper Smoby-ding zetten...
Niet echt akkoord. Die Smoby dingen zijn ook net heel duur en zijn toch voor vooral kleinere kinderen. Het houten speeltuig dat wij hier hebben staan heeft al zeer vaak dienst gedaan, ook als er andere kindjes komen spelen.

Niet echt akkoord. Die Smoby dingen zijn ook net heel duur en zijn toch voor vooral kleinere kinderen. Het houten speeltuig dat wij hier hebben staan heeft al zeer vaak dienst gedaan, ook als er andere kindjes komen spelen.
Ik zal het anders verwoorden: hier in de wijk heeft quasi elk huis zo'n ding staan, en ik zie daar nooit kinderen spelen, die spelen op straat met hun fietsen/steps/skateboards/...
Misschien als je in een drukke straat woont en je enkel in de tuin kan spelen, dat het vaker gebruikt wordt.

Hetzelfde geldt trouwens voor de trampolines.

Ik zal het anders verwoorden: hier in de wijk heeft quasi elk huis zo'n ding staan, en ik zie daar nooit kinderen spelen, die spelen op straat met hun fietsen/steps/skateboards/...
Misschien als je in een drukke straat woont en je enkel in de tuin kan spelen, dat het vaker gebruikt wordt.

Is dat niet algemeen een ding. Die zaken zijn ook op een ander veel leuker dan in eigen tuin/huis.

Trampoline wordt hier nochtans veel gebruikt, veel meer dan het speelhuisje/schommel (misschien dat dat laatste beters als de jongste eindelijk ook zelf kan schommelen). Maar als je spreekt van kinderen die met fietsen/Steps/skateboards op straat speelt dan zit ge ook alweer in een leeftijdsklasse hoger dan mijn kinderen volgens mij. Ik kan mij inbeelden dat 9-10 jarigen hun interesse daar al wat in kwijt zijn.

We zouden in februari/maart op vakantie willen gaan naar de zon maar zitten met een baby van (dan) 1,5 jaar oud. Hoe lang vliegen is maximaal aanvaardbaar?

We zouden in februari/maart op vakantie willen gaan naar de zon maar zitten met een baby van (dan) 1,5 jaar oud. Hoe lang vliegen is maximaal aanvaardbaar?
Ik denk niet dat daar echt een regel voor is. Wij vliegen naar Mexico wanneer ze 11 maand is. Dat gaat zeker stressen zijn en waarschijnlijk niet zo aangenaam, maar het is moeilijk te vermijden.

Ik vind al die dingen echt heel duur voor het aantal keren dat er effectief mee gespeeld wordt. Dat zijn typisch toestellen die in een echte speeltuin thuis horen, in mijn eigen tuin zou ik eerder een veel goedkoper Smoby-ding zetten...
Denk dat je de prijs niet wil weten van zo'n toestel die in een echte speeltuin staat ;). Da's nog een andere categorie.

Wij hadden ook maar een plastieken geval van little tikes, wegens te weinig plaats. Anders gingen ze zich daar ook ferm op geamuseerd hebben.

Het is ook toekomstgericht gekeken, dat het zo'n 10 jaar, of langer kan meegaan. En dan is het de prijs wel waard. En zo lang gaat zo'n Smoby-ding niet mee.

Denk niet dat er meteen in de buurt echt leeftijdsgenootjes zijn van de dochter, of het moet 2-3 straten verder zijn. Dus spelen in andersmans tuin zit er niet meteen in. Plus, ik heb goede herinneringen aan de schommel met klimgedeelte die, in mijnen tijd, bij mijn ouders in de tuin stond. Mijn broer en ik hebben daar toch veel op gespeeld en ons mee geamuseerd. Een glijbaan heb ik wel altijd gemist.

ik denk vooral wat jullie maximaal mentaal aankunnen :p
Denk inderdaad dat dit bericht alles zegt.

Wij proberen altijd de zo vroegst mogelijke vlucht. Dan proberen we ons zoontje in slaap te krijgen zodat het 'minder' lang lijkt voor hem.
Anders is het gewoon hem bezig houden met vanalles. (Kleuren, Tablet, spelletjes, door het raam kijken en dingen tonen).
Ook hopen dat hij geen pipi moet doen bij het opstijgen of landen moment :) Probeer dat eens uit te leggen dat hij ff moet wachten :D

Tijdje niet meer gepost.

Baby 2 is geboren de dag nadat mijn vriendin haar papa onverwacht gestorven is. In hetzelfde ziekenhuis dan nog.
Zo een rollercoaster van emoties heb ik nog nooit meegemaakt, laat staan wat dat voor mijn vriendin geweest moest zijn... Zij is echt een superheld.

Ondertussen is de kleine 4 maand oud, en het is toch wel enorm pittig. Sliep op het begin heel moeilijk, veel huilen, peuter 1 die volop in haar peuterpubertijd zit...

Nu is het gelukkig al beter, maar we leven toch een beetje op automatische piloot.
Dat kan ook moeilijk anders. We moeten erdoor.

Tijdje niet meer gepost.

Baby 2 is geboren de dag nadat mijn vriendin haar papa onverwacht gestorven is. In hetzelfde ziekenhuis dan nog.
Zo een rollercoaster van emoties heb ik nog nooit meegemaakt, laat staan wat dat voor mijn vriendin geweest moest zijn... Zij is echt een superheld.

Ondertussen is de kleine 4 maand oud, en het is toch wel enorm pittig. Sliep op het begin heel moeilijk, veel huilen, peuter 1 die volop in haar peuterpubertijd zit...

Nu is het gelukkig al beter, maar we leven toch een beetje op automatische piloot.
Dat kan ook moeilijk anders. We moeten erdoor.
Veel sterkte en gefeliciteerd! :support:

Mijn dochtertje (bijna 2) wou niet slapen. De papa haalde ze eruit, maar ze riep de hele tijd om mij. Uiteindelijk naar boven geweest, 't kind wou graag nog eens 't liedje van de wielen van de bus horen. Samen gezongen en gedanst, nog een dikke knuffel en toen klaar om te slapen. :love2:

Vraagje: We beginnen uit te kijken voor een speeltuig in de tuin, dat toch liefst een aantal jaar mee kan, met schommel, glijbaan/klimtoren. Zijn er hier ouders met ervaring of wat zijn de aanraders qua merk of winkel waar te kopen?
Wij hebben dit gezet: https://www.google.com/search?q=ber...-android-asus&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Stevig en modulair materiaal, dus ge kleedt het aan zoals ge wilt. Als ze te oud zouden worden vormt ge het gewoon om naar een buitengym ding of hangmat.

Erlangs staat nog een Quadro klimtoren (https://quadrobenelux.eu/). Duur... maar dat spul is niet kapot te krijgen en verkoopt ge gewoon als ze eruit groeien.

Wij hebben dit gezet: https://www.google.com/search?q=ber...-android-asus&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Stevig en modulair materiaal, dus ge kleedt het aan zoals ge wilt. Als ze te oud zouden worden vormt ge het gewoon om naar een buitengym ding of hangmat.

Erlangs staat nog een Quadro klimtoren (https://quadrobenelux.eu/). Duur... maar dat spul is niet kapot te krijgen en verkoopt ge gewoon als ze eruit groeien.
Oh, dat eerste heb ik even gebookmarked. Ziet er heel interessant uit, bedankt voor de tip!

binnenkort wordt de kleine 1 jaar en we gaan uiteraard een verjaardagsfeestje houden.

iemand enig idee wat te doen van eten of hoe hebben jullie dat toen gedaan?

het zou gaan om 10 volwassen mensen.

binnenkort wordt de kleine 1 jaar en we gaan uiteraard een verjaardagsfeestje houden.

iemand enig idee wat te doen van eten of hoe hebben jullie dat toen gedaan?

het zou gaan om 10 volwassen mensen.
Hier was het op 1 jaar pannekoeken (en dus een niet gesuikerde variant met blauwe bessen voor de dochter).
Op 2 jaar was het Penne met tomatensaus en balletjes.

Dat ziet er inderdaad wel interessant uit. Toch al veel modulairder dan de meeste van die houten torens (lees: meer afwisseling)

Terug
Bovenaan