Vierkant
Well-known member
Amai herkenbaar dat van 1 naar 2... de jongste is bijna 2 jaar en we kijken echt uit naar het moment dat ze naar school mag. Een kennis van mij zei dat het drie jaar duurt per kind vooraleer uw leven terug in de plooi valt. Halleluja, nog een jaar te gaan. Wij zijn de eerste van onze vriendengroep met twee kinderen en ik moet vaak op mijn tong bijten over hoe easy de rest het eigenlijk heeft.
De momenten alleen met onze oudste dochter (4) zijn een zaligheid. Ze babbelen dan vlot, kennen grotendeels de regels, hun emoties zijn beter gereguleerd en ze kunnen gevaar inschatten. Als het bij eentje was gebleven hadden we daar misschien meer van kunnen genieten maar de liefde tussen die twee is onbeschrijfelijk en alleen al daarom zou ik het zo weer opnieuw doen.
De momenten alleen met onze oudste dochter (4) zijn een zaligheid. Ze babbelen dan vlot, kennen grotendeels de regels, hun emoties zijn beter gereguleerd en ze kunnen gevaar inschatten. Als het bij eentje was gebleven hadden we daar misschien meer van kunnen genieten maar de liefde tussen die twee is onbeschrijfelijk en alleen al daarom zou ik het zo weer opnieuw doen.

bij de oudste wou ik alles volgens het boekje doen (tot het obsessieve toe) en MOEST ze om 19u in bed liggen om de routine te bewaren etc.
. Voor de rest wel een pracht van een kind.
. Wij hebben nog steeds compleet geen routine waarmee we het onszelf soms wel moeilijker maken (ze worden echt veel 's nachts wakker en slapengaan routine duurt toch regelmatig bijna een uur), maar het geeft ook veel flexibiliteit.