Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Laat je ze zonder pamper rondlopen? Voordeel van de zomer is dat je ze buiten kan laten rondlopen, zonder dat een ongelukje veel 'schade' kan aanrichten.
Vandaag 4 keer flink op het potje geweest en laat één accidentje! Ze gaat er wel nog steeds wenend naar toe dus het is nog geen leuke ervaring voor haar :unsure:
 
Hier moet de onze zijn eerste spreekbeurt houden voor de klas. Ik heb al stress in zijn plek 😅
Oh ik vond dat zelf ook altijd verschrikkelijk, zelfs tot op het punt dat ik er ziek van werd.

Ik hoop echt dat mijn dochters op dat vlak compleet anders zijn :p
 
Oh ik vond dat zelf ook altijd verschrikkelijk, zelfs tot op het punt dat ik er ziek van werd.

Ik hoop echt dat mijn dochters op dat vlak compleet anders zijn :p
Op zich zijn de spreekbeurten wel nuttig denk ik, maar als kind had ik daar ook een hekel aan.

Als ik nu zie hoe mijn dochter graag in de belangstelling staat bestaat hier wel de kans dat ze daarin fundamenteel anders is :)
 
Op zich zijn de spreekbeurten wel nuttig denk ik, maar als kind had ik daar ook een hekel aan.

Als ik nu zie hoe mijn dochter graag in de belangstelling staat bestaat hier wel de kans dat ze daarin fundamenteel anders is :)
Ik vind dat moeilijk om te behoordelen of dat nuttig is. Is het nuttig om voor een groep te kunnen spreken, zéker. Maar of je dat ook effectief leert door spreekbeurten in het lager onderwijs...
Ik heb dat zelf pas geleerd door dingen te mogen brengen waar ik mezelf volledig had kunnen verdiepen in de materie en dus ook geen schrik had voor vragen etc.

Ik herinner me uit de lagere school fel het verschil tussen spreekbeurten over een thema dat u echt lag (in mijn geval was dat "het oude egypte") en dan spreekbeurten over random onderwerpen...
 
Wij hebben een baby van 6 weken. Ik zou graag een avondritueel starten, met daarbij ook even een boekje voorlezen. Ik weet uiteraard dat een baby daar nog niets van begrijpt, maar het lijkt me al leuk om dat momentje met de baby te hebben.
Bedoeling zou zijn om een 5-tal minuutjes voor te lezen en dan in bed.

Iemand tips voor leuke boekjes? Ik ben zelf nooit voorgelezen dus ik ken geen kinderboeken meer. Is Jip en Janneke een aanrader?
 
Mijn oudste zoon volgt sinds kort logopedie voor een leerachterstand. (lezen en schrijven). De school omschreef het als bijna dramatisch.

Hij is recent gestart en heeft een ingangsproef moeten doen met de logopediste en de feedback is: "hij doet het eigenlijk wel vrij goed, er is nog licht schaafwerk aan"

tf? wie moet ik nu geloven? :unsure:

Update: hij scoort gemiddeld volgens de percentielen. Maw: geen terugbetaling en ook het advies om geen logo te volgen.

Dus terug naar de juf daarmee.
 
  • Unsure
Waarderingen: Lint
Update: hij scoort gemiddeld volgens de percentielen. Maw: geen terugbetaling en ook het advies om geen logo te volgen.

Dus terug naar de juf daarmee.
Hier stelde de juf ook voor om logo te doen in het tweede kleuterklas. Naar de logo geweest en na een eerste gesprek dan een test gedaan en ze zei dat er eigenlijk niets mis was. Sommige woorden werden gewoon gecorrigeerd en dan zei hij het de 2de keer wel correct. Kon dus alles correct uitspreken, gewoon kwestie van herhaling en corrigeren wanneer hij het fout zei.

Het enigste dat hij hier soms doet is als een baby praten… Maar dat doet hij erom, zeker met zijn kleine broer.
 
Wij hebben een baby van 6 weken. Ik zou graag een avondritueel starten, met daarbij ook even een boekje voorlezen. Ik weet uiteraard dat een baby daar nog niets van begrijpt, maar het lijkt me al leuk om dat momentje met de baby te hebben.
Bedoeling zou zijn om een 5-tal minuutjes voor te lezen en dan in bed.

Iemand tips voor leuke boekjes? Ik ben zelf nooit voorgelezen dus ik ken geen kinderboeken meer. Is Jip en Janneke een aanrader?
1) je denkt misschien dat uw kind daar niets van begrijpt, maar onderzoek toont aan dat kleuters waar aan veel voorgelezen wordt, een jaar mentale ontwikkelingsvoorsprong hebben. Zelfs zo vroeg heeft dat al effecten.

2) hier lazen we "Boris beer is moe" voor. Dat gaat eigenlijk over het slaapritueel, en dan kan je dus die stapjes (wiegen, Aaitje geven, liedje zingen, ...) mee doen.
 
Wij hebben een baby van 6 weken. Ik zou graag een avondritueel starten, met daarbij ook even een boekje voorlezen. Ik weet uiteraard dat een baby daar nog niets van begrijpt, maar het lijkt me al leuk om dat momentje met de baby te hebben.
Bedoeling zou zijn om een 5-tal minuutjes voor te lezen en dan in bed.

Iemand tips voor leuke boekjes? Ik ben zelf nooit voorgelezen dus ik ken geen kinderboeken meer. Is Jip en Janneke een aanrader?
Wij hebben altijd voorgelezen aan ons kind, vanaf het begin. Dat "ritueel" creëren is imo inderdaad een groot voordeel.

Als ze zo jong zijn is alles eigenlijk wel ok. Maar wij zijn gewoon een hele hoop babyboekjes tot 1,5j (dus van voel-boekjes tot eerste lichte verhaaltjes) enzo gaan halen, en zijn die blijven lezen.
Na een tijd merk je vanzelf wel wat past bij uw kind en de leeftijd, en kan je er nieuwe halen.
 
W
Wij hebben een baby van 6 weken. Ik zou graag een avondritueel starten, met daarbij ook even een boekje voorlezen. Ik weet uiteraard dat een baby daar nog niets van begrijpt, maar het lijkt me al leuk om dat momentje met de baby te hebben.
Bedoeling zou zijn om een 5-tal minuutjes voor te lezen en dan in bed.

Iemand tips voor leuke boekjes? Ik ben zelf nooit voorgelezen dus ik ken geen kinderboeken meer. Is Jip en Janneke een aanrader?
Wij begonnen met deze



Ik vind het echt zalig om voor te lezen, nog eens ons momentje samen savonds. Om nu te zien hoe enthousiast ze is als ze de ingang van de bib ziet :love: ik kan alleen maar hopen dat die passie blijft
 
Je leest altijd dat ze door een slaap regressie gaan als ze iets nieuws leren, haar nieuwe skill is haar tuutje uit haar mond halen, er naar te staren en luidop "GHURRRRRRR" te roepen :unsure:
Nuttige skill hahhaa. Maar ik las inderdaad wel van een slaapregressie aan 3 jaar (ze wordt over 2 weken 3 jaar). Ook dat nog. Stopt het ooit?
 
Ik vind dat moeilijk om te behoordelen of dat nuttig is. Is het nuttig om voor een groep te kunnen spreken, zéker. Maar of je dat ook effectief leert door spreekbeurten in het lager onderwijs...
Mijn oudste zit in het tweede studiejaar en moest een paar weken terug voor de klas over zichzelf babbelen.
Het werd volledig voorbereid op school en de tekst die hij op school maakte, werd ook meegegeven om thuis te oefenen.

Had er ook twijfels over, maar het wordt spelenderwijs gebracht en quasi zonder druk. Als dit gaandeweg onderhouden wordt, zal dit waarschijnlijk wel minder stress geven in de toekomst omdat het iets is wat ze al x-aantal keer gedaan hebben in het verleden.
 
Terug
Bovenaan