Tss klagen met maar 2 kids, heb er elke avond 4 voor mij alleen. Nee serieus 2 vond ik de hel, nu vind ik het gemakkelijker.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tss klagen met maar 2 kids, heb er elke avond 4 voor mij alleen. Nee serieus 2 vond ik de hel, nu vind ik het gemakkelijker.

Cfr. Geur: Uhu amaai nog niet. Ik ben daar ook niet zo ne sterke in. Ik heb nogal een sterke neus en kan letterlijk staan kokhalzen.Hier zijn we ondertussen voorbij de meconiumfase af. En nu begint het wel lastig te worden soms. Man, wat een geur.
Maar we zien haar wel graag. Wel een paar helse nachten gehad omdat ze naar neonatale moest wegens hypoglycemie. Emotionele rollercoaster.
Ik ben nooit zo'n echte baby-lover geweest, maar uw hart breekt wel als er iets mis is met uw eigen kind.
.
en al wat ge wilt. Andere kinderen zijn nog steeds vuile vieze snotterende zagende irritante bleiters die ik liever uit mijn buurt houd.
Misschien wat laat om te reageren, maar wij hebben er hier 2 met een koemelkeiwitallergie. Of ja, nog maar 1 (of geen, want we zijn nog altijd geen 100% zeker), de oudste is er al even uit gegroeid intussen.Misschien dat hier mensen wel een beetje advies kunnen geven.
Zoontje is vandaag 11 maand, zalig knulleke.
De bevalling was heel vlot verlopen begin dit jaar, alles was perfect maar dan... koemelkeiwitallergie, gewoon ei allergie,zware reflux en vaak last van maag en darmen.
Dus speciaal melkpoeder voor de allergie en met zijn omeprazole is de reflux redelijk onder controle maar het grote probleem is vaste voeding...
Groentenpap gaat goed, behalve groenten die snel doen "stoppen". (Vooral spinazie zit hij snel van verstopt.) Maar dat is het zowat van vaste voeding die hij verdraagt. Als we er vlees aan toevoegen weigert hij en fruitpap is een totale no go. Dan heeft hij direct last van zijn maag omdat het vaak te zuur is.
Babykoekjes zijn ook moeilijk omdat er meestal of ei of melk inzit. Betterfood lukt wel en melba toastjes eet hij ook heel graag, gelukkig.
Moest er iemand nog een idee hebben wat we kunnen proberen kwa voeding?
Daar hebben we nog geen idee van. Hij is bijna een jaar en we gaan het nog niet teveel overhaasten.Weet je al wanneer je mag proberen te starten met melk? Hier was dat op 1,5 jaar bij allebei dacht ik, maar bij de jongste is dat dus mislukt (wat eerder uitzonderlijk is als ik de reactie van de dokter mag geloven).

Hier zijn we ondertussen voorbij de meconiumfase af. En nu begint het wel lastig te worden soms. Man, wat een geur.
Maar we zien haar wel graag. Wel een paar helse nachten gehad omdat ze naar neonatale moest wegens hypoglycemie. Emotionele rollercoaster.
Ik ben nooit zo'n echte baby-lover geweest, maar uw hart breekt wel als er iets mis is met uw eigen kind.

Ik heb het tot nu toe nog nooit zo moeilijk gehad als toen ik daar in de kliniek zat te wachten op de diagnose voor de ene dochter en ze aan het uitleggen waren hoe een stuk van haar dijbeen aan het afsterven was.. Ipv te starten met 'we kunnen dit oplossen en het zal waarschijnlijk allemaal wel goed komen'.Hier zijn we ondertussen voorbij de meconiumfase af. En nu begint het wel lastig te worden soms. Man, wat een geur.

De geur valt héél goed mee vind ik eigenlijk, denk dat vooral zal beginnen stinken bij de eerste vaste voedingHier zijn we ondertussen voorbij de meconiumfase af. En nu begint het wel lastig te worden soms. Man, wat een geur.
.Het is inderdaad 45 gr/dl als ondergrens. Bij ons was het eerst een paar keer rond 45. En dan plots 33 (en bijgevolg dus diréct naar neonatalogie). 60 is ruim voldoende normaal (hebben ze ons toch gezegd. Die hielprikken zijn echt zielig, en de stress bij ons 2 heeft ook geen goed gedaan...De geur valt héél goed mee vind ik eigenlijk, denk dat vooral zal beginnen stinken bij de eerste vaste voeding.
Amai, klinkt herkenbaar, 22 december is mijn vriendin bevallen van ons zoontje, dag 3 was zijn glycemie te laag, daarna voor elke voeding hielprik om te zien of de waardes op peil kwamen en bleven, moest 3 keer na elkaar boven de 60mg/dl zijn. Uiteindelijk ook een paar dagen op neonatologie gelegen. Maar naar onze mening ook slechte communicatie naar wat is nu een goeie waarde en wat is het plan rond voeding. En dan elke keer die stress bij elke prik. Eens 61, dan 63, dan 58, "ah shit, reeks van 3 verbroken", terug naar af...". Ah we gaan hem glucosegelleke geven, direct daarna een fleske van 50ml, wat hij nog niet had gedronken tot dan, altijd van de borst, maagske was dus nog niet groot genoeg denken we. Spuugt terug groot deel uit natuurlijk.
Er zitten hier toevallig geen kinderartsen die toevallig iets meer kunnen zeggen over die glycemie? Lijkt mij na het lezen van wat wetenschappelijke lectuur in de overtollige tijd in het ziekenhuis dat die waarde 60 toch echt wel hoog is voor een pasgeborene, overal spreekt men over 45mg/dL als ondergrens. Ik snap dat men extra voorzichtig wil zijn, maar zo die hielprikken, extra stress voor kind en ouders en die ziekenhuis omgeving lijken mij ook niet echt bevorderlijk voor het algemene welzijn.
Was dat op dag één of na enkele dagen? Want dat maakt ook wel uit blijkbaar, maar dan nog vind ik weinig terug over 60mg/dl.Het is inderdaad 45 gr/dl als ondergrens. Bij ons was het eerst een paar keer rond 45. En dan plots 33 (en bijgevolg dus diréct naar neonatalogie). 60 is ruim voldoende normaal (hebben ze ons toch gezegd. Die hielprikken zijn echt zielig, en de stress bij ons 2 heeft ook geen goed gedaan...
Dag 3 en 4. Ondertussen wel alles goed (dag 8 zaten we terug op geboortegewicht) maar je blijft zo'n dingen wel onthouden natuurlijk. Als er bvba ooit leerachterstand is, ga je dat automatisch linken aan die hypo he...Was dat op dag één of na enkele dagen? Want dat maakt ook wel uit blijkbaar, maar dan nog vind ik weinig terug over 60mg/dl.