Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Bij onze oudste is het weggegaan met sea bands.
De leeftijd is blijkbaar verlaagd naar 3+ is terwijl dit vroeger 6 of 7+ was, ik vermoedde vroeger dat dit was omdat het vermogen om te geloven dat iets werkt een belangrijke was. Als ze de leeftijd verlagen is het misschien toch meer dan placebo...

Onze jongste was ook regelmatig ziek en dit is min of meer opgelost door hem niet meer met een lege maag te laten vertrekken/niet net na het eten (zoals @Mulan ook zegt) en door hem bij lange ritten aan de praat te houden.
Hij voelt het ook aankomen dus een 20tal minuten stoppen onderweg en hem laten bekomen helpt ook.
Er liggen standaard ook kotszakjes in de auto, dat heeft onze auto toch al een 5tal keer gered... :unsure:
Ze wordt drie in september, zal misschien nog te vroeg zijn om met die sea bands te beginnen maar mijn vrouw heeft daar ook last van dus als het bij haar al werkt zal dat hopelijk het geval zijn bij onze dochter. Het is ook niet iedere keer dat ze zich misselijk voelt, maar ze gaf dat gisteren onderweg naar Limburg (uurtje rijden) toch aan dat ze zich niet goed voelde. Dan even gestopt voor wat frissen lucht en voor de rest van de dag toch kotsloos kunnen doorbrengen. We willen in de zomer een autovakantie doen naar Frankrijk, het zou fijn zijn om dat ook kotsloos mee te maken.

Ons dochtertje van 10 maanden heeft al de 5de dag op rij koorts. We zijn gisteren naar het ziekenhuis geweest en daar heeft men niets kunnen vaststellen. Ze hebben ook een urinestaaltje genomen, maar die was ok. We moesten woensdag ochtend terug bellen en langskomen als het nog niet voorbij is.

Deze ochtend is ze wakker geworden met 1 rood wang die warm aanvoelt. Terwijl de andere wang eerder koud is. Ze heeft nog geen tandjes en we dachten aan doorkomende tandjes. Maar de koorts klimt dan niet zo hoog denk ik? Ze heeft al boven de 40 graden gestaan.

We hadden haar eerst Dafalgan gegeven en dat verlaagt de koorts wel een aantal uur (al is de koorts maar 2 keer onder de 37,5 gezakt). Gisterenavond op aanraden van de dokter Nurofen gegeven. De koorts was dan voor een paar uur helemaal weg. Maar dan vannacht terug gekomen. En vanochtend + 38 graden.

We maken ons zorgen omdat het zo lang duurt. Vroeger was de koorts na 3-4 dagen weg.
Iemand ervaring met aanhoudende koorts bij babies? Voor de rest eet ze heel goed, is ze speels en meestal heel goed gezind.
idd voor zover ik weet gaan ze geen hoge koorts doen omwille van tandjes, misschien eens een opflakkering maar niet aanhoudend/hoog (?)

ik zou het in de gaten houden maar ik denk dat het inderdaad OK is als ze goed blijft eten/speels/responsief is. als ze suf, etc. begint te worden zou ik "panikeren" maar zo te lezen zit het wel oké

Om hier nog aan toe te voegen, is het kind bezig met iets in hun handen?
Want ik heb wagenziekte als ik mij focus op iets in de auto voor een tijdje. Met uit het raam kijken heb ik nog nooit wagenziekte gehad.
Maar als het nog een baby'tje is die achterwaarts in zo'n autostoeltje zit, kan je hier denk ik weinig mee doen.
Inderdaad ik heb het vroeger ook gehad. Met ouder worden wel sterk geminderd tot heel af en toe nog eens. Sinds ik zelf rij (en dat probeer ik dan ook zoveel mogelijk) niet meer gehad. Als ik met iemand mee rij ook geen last meer van, tenzij ik bv op mijn gsm bezig ben onderweg.

Hier eentje ziek (het was lang geleden dus mogen niet klagen). Buikgriep. Traag deze morgen, ontbijt met lange tanden, dan beginnen klagen van buikpijn en plat naar toilet gaan. Doodziek gezicht en geen leven tot de moment dat je zegt: dan ga je moeten thuisblijven he. Spontaan verrezen. De dokter zei ook: hij is niet helemaal in zijn haak, maar doodziek ziet hem er ook niet uit. het is dat ik hem levendiger gewend ben.

2 dingen die me de voorbije week zijn opgevallen:

1) Dochter is nu bijna 2 jaar en 4 maand en wil geen middagdutjes meer doen. Plots is het aantal tantrums vertienvoudigd ofzo. Ik denk oprecht dat héél veel van de "lastige kinderen" gewoon heel hun leven oververmoeid rondlopen. Nachten ook terug om zeep trouwens.

2) We gaan naar de "beweegschool" (lees: een klauterparcours voor kleuters), dat is dus een bende van 40 kleuters ofzo. Ik merk daar een enorm verschil qua sociaal gedrag tussen onze dochter en de andere kinderen. Ik vermoed dat het al dan niet naar creche gaan hier voor veel tussen zit. Ik zie dat onze dochter daar eigenlijk heel de tijd andere kindjes wil knuffelen, maar je ziet die andere kinderen bijna elke keer met schrik omdraaien en weigeren. Ik vermoed dat kinderen in de creche gewoon al veel vaker negatieve ervaringen met andere kleuters gehad hebben ofzo. In elk geval denk ik dat de onderzoeken rond "peuters in de creche worden veel socialer" toch ook eens in België dienen uitgevoerd te worden, want ik heb mijn twijfels.

Bwa ik denk dat dit echt gewoon van kind tot kind afhangt hoor.

onze dochter is zeer sociaal (ook naar andere kindjes toe) - vb. gisteren is mijn vriendin met haar naar een speeltuin geweest (met een apart deel voor de allerkleinste) en onze dochter heeft haar echt geamuseerd, meteen andere kindjes opzoeken, hand in hand stappen :)

los daarvan gaat ze ook gewoon supergraag naar de crèche.

nu, ze is ook nog "maar" 1j5m, misschien dat dit idd nog gaat veranderen.

Kan ook wel afhangen van welke crèche, en dan niet eens hoe die gerund wordt, maar welke kindjes er zijn. Ik vermoed dat van jongsaf het wel duidelijk wordt wanneer de ouders niet naar hun kinderen omkijken, of erger, gewoon gewelddadig zijn thuis.

Kan ook wel afhangen van welke crèche, en dan niet eens hoe die gerund wordt, maar welke kindjes er zijn. Ik vermoed dat van jongsaf het wel duidelijk wordt wanneer de ouders niet naar hun kinderen omkijken, of erger, gewoon gewelddadig zijn thuis.
Ja, het ligt niet persé aan de creche zelf he. Maar de kans dat er een rotte appel tussen de kinderen zit in veel creches is wel groot.
Maar het viel wel op dat er een groot verschil zit naar hoe een "eerste contact" gaat. Die kinderen zijn allemaal ongeveer even oud (een deel zit ook al in kleuterschool, daar kunnen die negatieve ervaringen ook vandaan komen natuurlijk) maar de onze is echt "oooh, kindjes, knuffelen!!!!" en dan zie je die andere kinderen echt zo reageren "wat komt gij doen, ga is weg". En iedereen heeft zijn grenzen, en dat leg ik ook zo uit (dat ze enkel mag knuffelen als het andere kindje dat ook wil), maar ik vind het wel een opvallende vaststelling.

1) Dochter is nu bijna 2 jaar en 4 maand en wil geen middagdutjes meer doen. Plots is het aantal tantrums vertienvoudigd ofzo. Ik denk oprecht dat héél veel van de "lastige kinderen" gewoon heel hun leven oververmoeid rondlopen. Nachten ook terug om zeep trouwens.

2) We gaan naar de "beweegschool" (lees: een klauterparcours voor kleuters), dat is dus een bende van 40 kleuters ofzo. Ik merk daar een enorm verschil qua sociaal gedrag tussen onze dochter en de andere kinderen. Ik vermoed dat het al dan niet naar creche gaan hier voor veel tussen zit. Ik zie dat onze dochter daar eigenlijk heel de tijd andere kindjes wil knuffelen, maar je ziet die andere kinderen bijna elke keer met schrik omdraaien en weigeren. Ik vermoed dat kinderen in de creche gewoon al veel vaker negatieve ervaringen met andere kleuters gehad hebben ofzo. In elk geval denk ik dat de onderzoeken rond "peuters in de creche worden veel socialer" toch ook eens in België dienen uitgevoerd te worden, want ik heb mijn twijfels.
Qua kort door de bocht gaan kan dat ook wel tellen: mijn dochter wilt knuffels geven maar wordt geweigerd, ergo de weigerende kindjes hebben slechte ervaringen opgelopen in de creche met andere kinderen.

We maken ons zorgen omdat het zo lang duurt. Vroeger was de koorts na 3-4 dagen weg.
Iemand ervaring met aanhoudende koorts bij babies? Voor de rest eet ze heel goed, is ze speels en meestal heel goed gezind.
Wat wij doen is om de 4u afwisselen tussen Perdolan(Dafalgan) en Perdophen(Nurofen), en als de koorts echt hardnekkig is, om de 3u. Op aanraden van de apotheker. Gewoon zien dat er tussen de dosissen Perdolan 4u zit en max. 4x per dag en tussen de dossisen Perdophen 6u en max. 3x per dag. Wij gaan naar de huisarts vanaf de derde dag koorts of ze moet echt ergens last van hebben.

Maar zolang er goed gegeten en gespeeld wordt, is er meestal niks om je te grote zorgen over te maken. Gewoon goed in de gaten houden. En omdat je zegt over tandjes, al eens aan het tandvlees gevoeld? Je voelt die tandjes meestal goed klaar zitten.(en da's waarschijnlijk het eerste wat je al gedaan hebt ;)) De onze durft naar de 39° gaan als er tandjes doorkomen.

Dochterlief en haar nichtje gaan beiden naar een (andere) onthaalmoeder en die knuffelen elkaar graag. En ik weet dat er bij onze dochter een kindje zit dat durft te slaan naar de anderen. Dus daar gaat je theorie. 🤷‍♀️

Ik heb een kei schattige foto waarop mijn anderhalf jarige zoon en een meisje van bij hem in de crèche elkaar een über schattig zoentje geven.
Elke week kregen we foto's van de crèche en regelmatig passeerden daar knuffelende en kussende kindjes.
Mijn zoon is wel af en toe thuis gekomen met bijtsporen van andere kindjes en hij heeft ook een korte periode van bijten gehad.

Ik kan echt niet zeggen dat vanuit mijn persoonlijke ervaring de kindjes minder sociaal zijn.

Ik heb een kei schattige foto waarop mijn anderhalf jarige zoon en een meisje van bij hem in de crèche elkaar een über schattig zoentje geven.
Elke week kregen we foto's van de crèche en regelmatig passeerden daar knuffelende en kussende kindjes.
Mijn zoon is wel af en toe thuis gekomen met bijtsporen van andere kindjes en hij heeft ook een korte periode van bijten gehad.

Ik kan echt niet zeggen dat vanuit mijn persoonlijke ervaring de kindjes minder sociaal zijn.
Foto's van de crèche waren inderdaad erg leuk. Toen onze dochter naar het eerste kleuterklasje ging hebben ze daar nog een heel boek gemaakt met haar foto's en achteraf aan ons meegegeven.

Maar dat gaat niet over eerste contacten he. Dat kinderen eens ze elkaar kennen knuffelen, geloof ik best. Maar in ons geval gaat het over het eerste contact tussen 2 kinderen.
Nu weet ik niet of het positief is om die naïviteit van "iedereen is goed" te hebben, maar ik vond het wel vreemd om het contrast te zien.

Da's het enigste "nadeel" aan onze crèche, we zien weinig tot geen fotos omdat er ooit eens ouders geklaagd hebben over de privacy (alle respect natuurlijk). We zien dus enkel, met een beetje geluk, een foto van haar in de maandelijkse nieuwsbrief :)

Da's het enigste "nadeel" aan onze crèche, we zien weinig tot geen fotos omdat er ooit eens ouders geklaagd hebben over de privacy (alle respect natuurlijk). We zien dus enkel, met een beetje geluk, een foto van haar in de maandelijkse nieuwsbrief :)
Wel, hierover even in gaan. We zijn ze vandaag gaan inschrijven in school en kregen het privacyformulier. En omdat we daar eens wat serieuzer over wouden denken direct een "jamaar, als ge dat niet tekent, dan gaan we uw kindje altijd uit de groep moeten halen om een foto te trekken, dat wilt ge toch ook niet?". Ge kunt als school ook gewoon de foto's op een gesloten platform posten ipv publiek he...

Wel, hierover even in gaan. We zijn ze vandaag gaan inschrijven in school en kregen het privacyformulier. En omdat we daar eens wat serieuzer over wouden denken direct een "jamaar, als ge dat niet tekent, dan gaan we uw kindje altijd uit de groep moeten halen om een foto te trekken, dat wilt ge toch ook niet?". Ge kunt als school ook gewoon de foto's op een gesloten platform posten ipv publiek he...
Dit dus. Hier is het privacyformulier voornamelijk voor foto's in advertenties voor de school en op hun website. Daar moet mijn dochter echt niet voor gebruikt worden 🤷‍♂️

Bij onze crèche kon je bijvoorbeeld enkel foto's zien van de groep waar ze inzat.

Stomme reactie vd school. Bij ons trekken ze fotos en dan posten ze alleen degene op FB van mensen die ok zijn met fotos op FB. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn

Maar in ons geval gaat het over het eerste contact tussen 2 kinderen.
Nu weet ik niet of het positief is om die naïviteit van "iedereen is goed" te hebben, maar ik vond het wel vreemd om het contrast te zien.
Maar dan nog zijn uw conclusie (negatieve ervaringen en het feit dat je denkt dat alleen jouw dochter een "iedereen is goed" idee heeft) vrij voorbarig imo. Er zijn zo veel redenen waarom kindjes dat niet graag hebben of niet willen doen.
Hier lossen ze dat op met een hartje over de gezichtjes van de kindjes te zetten van wie geen foto genomen mag worden.
En da's nog afhankelijk qua platform ook. Sommige ouders willen blijkbaar niets: zelfs op WhatsApp worden de kindjes onherkenbaar gemaakt en bij anderen alleen op publieke plekken.

Ik vind dat er toch wel over gaan, dat is echt onder druk zetten. Los het dan op door een hartje te plakken op de gezichten van de kinderen die niet op foto "mogen" staan en als je ook dat niet wil als ouder ... dan helemaal niets hé.

Ik vind dat er toch wel over gaan, dat is echt onder druk zetten. Los het dan op door een hartje te plakken op de gezichten van de kinderen die niet op foto "mogen" staan en als je ook dat niet wil als ouder ... dan helemaal niets hé.
Ik vond het ook echt heel vreemd. Dan ook nog een hele uitleg over dat enkel de mooie foto's gebruikt worden etc. Precies of dat is waarover er bezwaar zou zijn, ik vind het feit dat je foto's van mijn kind kan gebruiken voor op ne poster te printen een probleem, niet het feit dat mijn kind niet goed staat op elke foto...
Imo heeft een school ook geen foto's te posten op publieke facebookgroepen eigenlijk... Enkel van die heel "ver weg"-foto's (genre "heel de speelplaats") is toch genoeg.

Terug
Bovenaan