U er vooral over zetten dat ze er wel eens kunnen uit tuimelen... Je gaat sowieso niet elk accidentje kunnen voorkomen.Gedaan met raprap iets in de keuken te gaan halen, klein spook raakt zelf in de zetels gekropen.![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
U er vooral over zetten dat ze er wel eens kunnen uit tuimelen... Je gaat sowieso niet elk accidentje kunnen voorkomen.Gedaan met raprap iets in de keuken te gaan halen, klein spook raakt zelf in de zetels gekropen.![]()
Besef ik maar al te goed. Ze wou er gisteren in kruipen op een stuk dat nog niet zo goed meegeeft. Lagen van die puzzeltegels achter haar en een turnmatje van Ikea. Waar doet madame knotsebol als ze valt, op de vloer ertussen natuurlijk. Gelukkig heeft ze wel al het automatisme van achterwaarts op haar buik, benen eerst, uit de zetel te glijden.U er vooral over zetten dat ze er wel eens kunnen uit tuimelen... Je gaat sowieso niet elk accidentje kunnen voorkomen.
Na 4 kinderen ben ik al zover dat ik eerst naar de vloer ga kijken of die niet stuk is en dan pas naar de kleine.Besef ik maar al te goed. Ze wou er gisteren in kruipen op een stuk dat nog niet zo goed meegeeft. Lagen van die puzzeltegels achter haar en een turnmatje van Ikea. Waar doet madame knotsebol als ze valt, op de vloer ertussen natuurlijk. Gelukkig heeft ze wel al het automatisme van achterwaarts op haar buik, benen eerst, uit de zetel te glijden.
Iemand anders zijn auto pakkenWagenziekte bij peuters, valt daar iets tegen te beginnen?

Moest er iets erg gebeuren heb jij er dan ook 3 reserve ik niet.Na 4 kinderen ben ik al zover dat ik eerst naar de vloer ga kijken of die niet stuk is en dan pas naar de kleine.
Die vloer heeft genoeg geld gekost.

Dat was ook het gedacht om er zoveel te pakken.Moest er iets erg gebeuren heb jij er dan ook 3 reserve ik niet.![]()

Kom kom, een douche of bad zal wel voldoende zijn om de kleine terug proper te krijgen.Fiew amai, direct binnesteke bij een detailer voor een dieptereiniging zou ik doen.
Ook al voor gehad met de oudste.Bezoek aan de grootouders en onderweg naar huis. Dochter was al heel de autorit wat stilletjes, maar we dachten dat ze doodop was. Een paar kilometer voor we terug thuis zijn, kijk ik toevallig naar achter, begint ze opeens keihard over te geven. In twee keer alles eruit en de achterbank mooi versierd in vijftig tinten bruin. Vooral de geur zal even blijven hangen.
Een vrouw had gezien dat we aan de kant stonden met een huilende kleuter en kwam vanuit haar woning een flesje water geven. Aangenaam verrast door de vriendelijkheid daarvan wel.

+ @shellshockWagenziekte bij peuters, valt daar iets tegen te beginnen?

Om hier nog aan toe te voegen, is het kind bezig met iets in hun handen?+ @shellshock
Naar het schijnt zou motilium kunnen helpen, moet wel voorgeschreven worden en volgens gewicht, +- een half uurtje op voorhand. Ook mag je niet vertrekken met een volle maar evenmin met een lege maag. Timing is alles dus.
Als ervaringsdeskundige: in het midden zitten op de achterbank maakt een verschil, omdat je dan veel beter kan anticiperen op de verschillen tussen wat je ziet en wat de auto doet (bochten nemen bvb, afremmen voor rood,...), probleem is natuurlijk dat in veel wagens daar geen Isofix zit...
En een emmertje of kom of whatever op de schoot vergroot de kans dat er vooral daarin gemikt wordt.
En om af te sluiten: bij sommigen gaat het nooit weg, tenzij ze zelf achter het stuur zitten.![]()
Geen ervaring mee, maar is het verplaatsen van de kinderstoel naar de voorzetel dan ook geen goeie optie? (al zit daar ook niet altijd isofix)+ @shellshock
Naar het schijnt zou motilium kunnen helpen, moet wel voorgeschreven worden en volgens gewicht, +- een half uurtje op voorhand. Ook mag je niet vertrekken met een volle maar evenmin met een lege maag. Timing is alles dus.
Als ervaringsdeskundige: in het midden zitten op de achterbank maakt een verschil, omdat je dan veel beter kan anticiperen op de verschillen tussen wat je ziet en wat de auto doet (bochten nemen bvb, afremmen voor rood,...), probleem is natuurlijk dat in veel wagens daar geen Isofix zit...
En een emmertje of kom of whatever op de schoot vergroot de kans dat er vooral daarin gemikt wordt.
En om af te sluiten: bij sommigen gaat het nooit weg, tenzij ze zelf achter het stuur zitten.![]()

Bij onze oudste is het weggegaan met sea bands.Wagenziekte bij peuters, valt daar iets tegen te beginnen?

Dat vermogen is er toch al veel vroeger? Elke pijntje dat onze dochter heeft, wordt opgelost door een kusje er op te geven...Bij onze oudste is het weggegaan met sea bands.
De leeftijd is blijkbaar verlaagd naar 3+ is terwijl dit vroeger 6 of 7+ was, ik vermoedde vroeger dat dit was omdat het vermogen om te geloven dat iets werkt een belangrijke was. Als ze de leeftijd verlagen is het misschien toch meer dan placebo...
Absoluut! Maar is een minder veilige plaats bij aanrijdingen meen ik me te herinneren. En meestal, bij langere ritten, zitten de volwassenen vooraan, je partner op de achterbank zwieren is ook geen evidentie.Geen ervaring mee, maar is het verplaatsen van de kinderstoel naar de voorzetel dan ook geen goeie optie? (al zit daar ook niet altijd isofix)
Dochterlief vind het hier in elk geval fantastisch om vooraan in de auto te kunnen zitten![]()

Ge moet uiteraard wel plek en chance let het weer hebben.
Nu vanochtend viel de geur mee.+ @shellshock