Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Bij ons is het meestal "eeeuuuhm... jah ze weet wel heel goed wat ze wil hé".
Tis de schuld van de moeder uiteraard, ik ben meegaand.
Krijg ik hier vooral van mijn moeder te horen! "Amai, dat is een koppige/"een gedachtje"! Jij/de andere kleinkinderen waren niet zo hoor!"
Ja, merci ma, ik had het zelf nog niet door dat er pit in zit! 🙄
Maar op een ander: voorbeeeeeeldige jongedame natuurlijk!
Vorig jaar op ons eerste oudercontact: "Ja, de eerste maanden wou ze in de ochtendkring ook niets zeggen of doen!" Wij: ja, het is een karakterke soms hè...
Juf: huh? Neenee, uit verlegenheid!
:S
 
@Sylverscythe Grappig om te lezen.

Over het Evian verhaal , hier altijd Evian gebruikt (omdat we dat zelf ook het lekkerste water vinden).

Eerste 3 maanden waren enorm lastig met krampen en overgeven ziekenhuisopname etc. , Heeft niemand ooit gezegd dat het aan het water kan liggen...

Ze hebben wrsclk aandelen in Evian die verzorgers :)
 
Van't weekend schoenen gekocht:
Oudste dochter, 5 jaar: maat 31
Zoon, 3 jaar: maat 29/30. Afhankelijk van het mer.
Jongste dochter: maar 26.

LIcht dat nu aan mijn of hebben die alle drie gewoon heel grote voeten?
 
Van't weekend schoenen gekocht:
Oudste dochter, 5 jaar: maat 31
Zoon, 3 jaar: maat 29/30. Afhankelijk van het mer.
Jongste dochter: maar 26.

LIcht dat nu aan mijn of hebben die alle drie gewoon heel grote voeten?
Dochter bijna 5 zweeft nu tss 27 en 28 en haar beste vriendinnetje van 5.5 heeft nog maar net een 26. They biiiiiigggg!
 
Mja maar het ging dus bij de Evian over luieruitslag hé.

Dat wat meer Mg misschien de stoelgang losser maakt wil ik eventueel nog geloven, al vraag ik me af of we nu over verschillen spreken die dat kunnen veroorzaken. Sowieso dacht ik dat zoals @Tha_nOn nog zegt krampen niet altijd hetzelfde zijn als constipatie, en het vaak ook gewoon ligt aan de darmpjes die verder moeten ontwikkelen.

Je geeft zelf ook aan dat het vanzelf is overgegaan, daarom dat ik dat allemaal zo "flou" vind. Pak wat homeopathische brol en het juiste flessenwater en dat gaat het over...wat sowieso ging gebeuren maar wie gaat zeggen dat het niet aan die zaken lag hé. Ach ik ben gewoon nogal sceptisch voor al die zaken, en persoonlijk vind ik homeopathie de grootste oplichterij die er is.
Wij hebben thuis Hépar omdat de dochter heel slecht kan kakken.
En als we haar Hépar geven merken we heel snel verschil.
 
Wij hebben thuis Hépar omdat de dochter heel slecht kan kakken.
En als we haar Hépar geven merken we heel snel verschil.
Ja Hépar heeft een hoge concentratie aan mineralen, zoals Magnesium. Veel hoger dan het flessenwater dat eigenlijk ok is voor zuigelingen (buiten dan in het geval van constipatie).
 
Ja Hépar heeft een hoge concentratie aan mineralen, zoals Magnesium. Veel hoger dan het flessenwater dat eigenlijk ok is voor zuigelingen (buiten dan in het geval van constipatie).
In het melkpoeder zit 5,3mg magnesium per 13,5g poeder opgelost in100ml.
In een fles spa zit 0,2g per 100ml. In Hepar zit 11g per per 100ml.

Is dus effectief wel groot verschil
 
Zoon is zijn huiswerk aan het maken, het is best veel en ben hem aan het helpen.

Zit ie daar drama te verkopen dat hij dat in de klas al gemaakt heeft, maar er staat dus niks ingevuld. Ik verplicht hem dus van de oefening toch te maken, de gore leugenaar!!!

Bon, na veeeeeeeeel drama, tranen en wat nog is ie eindelijk klaar met die 3 oefeningen.. ik doe het boekje toe: sticker op de voorzijde: Lisanne, 2de leerjaar.

Heeft ie het boekje mee van een ander kind. Dat van hem zit ook in de boekentas en ja, dat is dus al ingevuld. :laugh:
 
Zoon is zijn huiswerk aan het maken, het is best veel en ben hem aan het helpen.

Zit ie daar drama te verkopen dat hij dat in de klas al gemaakt heeft, maar er staat dus niks ingevuld. Ik verplicht hem dus van de oefening toch te maken, de gore leugenaar!!!

Bon, na veeeeeeeeel drama, tranen en wat nog is ie eindelijk klaar met die 3 oefeningen.. ik doe het boekje toe: sticker op de voorzijde: Lisanne, 2de leerjaar.

Heeft ie het boekje mee van een ander kind. Dat van hem zit ook in de boekentas en ja, dat is dus al ingevuld. :laugh:
Ik denk dat Lisanne haar boekje vanaf nu elke dag in zijn boekentas gaat zitten.
 
Nu begin ik me wel zorgen te maken, onze dochter van 20 maand heeft 23? Of groeien die voeten niet zo heel snel?
Screenshot_2022-09-26-20-44-32-59_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Absoluut niet abnormaal dus.
 
Onze dochter heeft haar eerste verkoudheid. Van mij gekregen ook nog. Het is nogal zielig 😢 . Ze heeft Perdolan gehad om te kunnen slapen. Als iemand nog wat tips heeft. Ze stikt soms precies in haar snot.
 
Onze dochter heeft haar eerste verkoudheid. Van mij gekregen ook nog. Het is nogal zielig 😢 . Ze heeft Perdolan gehad om te kunnen slapen. Als iemand nog wat tips heeft. Ze stikt soms precies in haar snot.
1. Niet plat laten slapen, ik legde een borstvoedingskussen onder de matras aan het hoofdeinde.
2. De spoedarts heeft ons geleerd het neusje goed te spoelen:
Baby op de zij plaatsen, handdoek onder het hoofd.
Een peertje vullen met fysiologisch water, direct per liter kopen in de apotheek.
Peertje in het bovenste neusgat volledig leegduwen, alle snot en fysiologisch water komen uit het onderste gestroomd
Baby draaien op de andere zijde en herhalen met ander neusgat.
Baby troosten van de marteling.
Ouders troosten van de marteling. 😬
 
Onze dochter gaat nu naar de tweede kleuterklas, maar de juf verwacht dat ze tegen het eind van het jaar helemaal zelfstandig hun poep kunnen afvegen als ze naar de wc gaan., dus we moeten hier goed op oefenen. Nu merken we dat dit nog vrij moeilijk is en ze komt nogal eens thuis met remsporen waar een gemiddelde tuningboy na een sessie donuts draaien zeker jaloers op zou zijn. Ligt dit aan mij of is dit vrij vroeg om dat te verwachten van een kind in de tweede kleuterklas. Ze is (net) nog geen vier jaar oud.
 
Terug
Bovenaan