Ja ik maak me geen zorgen omdat 37.5 ook nog niet echt koorts is. Ik zorg er nu gewoon voor dat hij niet onder 10 lagen in zijn bed ligt zodat hij van zichzelf wat frisser is. Onze kamer is 20 °C ongeveer en gisteren heb ik hem in zijn zomerslaapzak gelegd met enkel een pyama met korte beentjes en korte mouwen aan, zonder body. Juist een laken tot aan zijn buik nog voor zijn beentjes.
De maaginhoud daar heb ik werkelijk geen idee van, maar dat er iets niet klopt merkte ik gisteren ook. Een baby van 5 kg moet zogezegd 5 flessen van 6 scheppen krijgen of 30 scheppen op een dag. Een baby van 6 kg komt op 4 flessen van 7 scheppen, of dus 28 scheppen per dag. Da's minder kcal per dag voor een grotere baby.
Ik moet ook zeggen dat de kleine er zelden moeite mee heeft om zo een fles van 180 ml binnen te werken. Ik geef hem meestal tijdens het drinken zelfs geen pauze dus hij drinkt ze 'ad fundum' op. Af en toe laat hij eens een 30-tal ml staan maar ze zijn meestal tot de laatste druppel op.
www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/flesvoeding/hoeveel-flesjes-dag
Als ik bij K&G kijk zou onze baby van goed 5 kg dus idd 5 keer 150 a 180 ml mogen krijgen. Da's dus weldegelijk wat hij nu krijgt.