Tirreno-Adriatico 09/03 - 15/03

Ik zie het niet direct meer gebeuren. Als je bvb. ziet hoe VDP door de bochten vlamt op kasseistroken, zoals in de cross moet VA meestal terug bijbenen na een bocht en dat kost veel krachten. VA zal wel nog deftige wattages rijden maar hij wordt ieder jaar minder explosief en voorzichtiger. Het is hem gegund maar zijn kansen slinken ieder jaar om nog een monument en zelf klassieker te winnen.

Zie Valgren niet meer instorten tbh!

edit: mooie overwinning, het is niet dat ze daarachter veel naar elkaar liggen kijken hebben

Laatst bewerkt:
Mathieu zijn track record in P-R is vrij fenomenaal natuurlijk.

In zijn eerste editie werd hij pas verrassend 3e in een sprint met 3.
Een jaar later werd hij 'pas' 9e, een minuut nà Van Aert zelfs (en 2m30 na Van Baarle). Geen idee meer wat zijn wedstrijdverhaal was toen.

Maar dan wint hij wel 3x op rij, met overmacht.
In 2023 had Wout misschien meegekund, zonder die lekke band, maar evengoed had Mathieu misschien gewoon de sprint gewonnen.

Als je ziet hoe Mathieu nu weer rondrijdt... Het moet al een hele straffe Pogacar zijn die hem van een 4e zege gaan houden in Roubaix, als ziekte of pech niet om de hoek loert. Of de wedstrijd moet al in zo'n rare plooi vallen... (gebeurt in P-R natuurlijk sneller dan in veel andere koersen).

Ik hoop dat Wout ooit die kasseisteen pakt, maar het zal nog niet voor dit jaar zijn.
Andersom zul je bedoelen?

Wout was weg geweest zonder die lekke band en met zijn tijdritcapaciteiten (op dat moment voor alle duidelijkheid) is het nog maar de vraag of Mathieu had kunnen terugkomen.

Andersom zul je bedoelen?

Wout was weg geweest zonder die lekke band en met zijn tijdritcapaciteiten (op dat moment voor alle duidelijkheid) is het nog maar de vraag of Mathieu had kunnen terugkomen.

VDP zat er al bij toen VA lek reed. En VDP zat achter doordat Philipsen hem bijna de gracht in reed gelukkig kan VDP sturen als geen ander of hij lag er.

VDP zat er al bij toen VA lek reed. En VDP zat achter doordat Philipsen hem bijna de gracht in reed gelukkig kan VDP sturen als geen ander of hij lag er.
VA stond ervoor al lek. Moeilijk in te schatten wanneer precies hij lek is gereden (wellicht tijdens het beukwerk in die aanval), maar van zodra VDP bij hem kwam riep hij direct iets naar de volgwagen, wat er duidelijk op alludeert dat hij daarvoor al lek stond.

Los van al het gedoe weeral over Van Aert hier de laatste pagina's moeten we het misschien ook eens hebben over Alaphilippe. Als Van Aert zijn beste niveau niet meer haalt, wat moeten we daar dan nog van zeggen? Armoe sta bij... dinsdag effe op kop gereden op die gravelstrook om dan weg te zakken en niet eens bij de eerste achtervolgers te finishen. Gisteren er los uitgereden op een helling waar hij tot een paar jaar DE absolute maat der dingen was om binnen te bollen met Philipsen en andere Tobias Lunds en vandaag zelfs vanuit de vlucht het zaakje niet kunnen regelen. Dan doet Van Aert het lang zo slecht nog niet zou ik zeggen.

Hoe zegt José dat altijd? Renners worden altijd 2 jaar te laat en 2 jaar te lang betaald? Ik weet niet wat die nog heeft bij Tudor maar ik heb een vermoeden dat die 2 jaar te lang er bij de Fluppe ondertussen al 5 zijn :unsure:

Ja, Alaphilippe dat blijft toch ergens een misterie. Hoe kan je nog zo’n schim zijn van wat je ooit ben geweest.

Kan me voorstellen dat die na die 2 wereldtitels serieuze decrompressie heeft gehad en de teugels heeft losgevierd, maar zou die zich niet herpakt hebben? Of is die ‘onderbreking’ niet meer uit te wissen?

Hoe zegt José dat altijd? Renners worden altijd 2 jaar te laat en 2 jaar te lang betaald? Ik weet niet wat die nog heeft bij Tudor maar ik heb een vermoeden dat die 2 jaar te lang er bij de Fluppe ondertussen al 5 zijn :unsure:

Het is niet zoals vroeger,maar Julian wint nog altijd zijn WT koers per jaar.
Froome was een pakje erger 😅

Maar ja, Froome heeft wel een enorme smak gemaakt (in zijn laatste jaar sky?). Dat valt te verklaren. Idem met een Bernal bv.
Hetzelfde met Geoghegan Hart, dat is een kat in een zak gebleken voor Lidl. (laatste jaar contract dus nu wel oppassen dat hij niet in gang schiet 😄).

Wat Seixas betreft, the new kid on the block wordt altijd opgehemeld.
De Lie ging ook de nieuwe Tom Boonen worden. Of Magnier nu. Het effectief doen is nog een extra stap natuurlijk.
Van Pogacar zijn we nog niet af de eerste jaren, en wie weet staat er over 2 jaar nog zo'n ultra talent op.

Coole kikker toch die Del Toro Pellizari rijd weg en blijft gewoon wat midden het groepje zitten wat wachten en dan gewoon er naar toe en tempo maken en hem lossen.

Del toro wint: mixed feelings.
Wtf? Na giro vorig jaar , nu weer full clown mode.

Waarom clown mode?
Giro was belachelijk, maar dat was gewoon typisch Del Toro?
Die kijkt gewoon bijna altijd op zijn power meter als het steil is. En iedereen blijft daar intrappen.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
29 30 31
Reacties
616
Weergaven
42K
Terug
Bovenaan