utolor.
Well-known member
Gezien de hogere bodemtemperatuur ben ik ondertussen gestart met onze gazonrenovatie. Heb ondertussen de tweede gift kalkcyanamide gegeven om de bodem te ontsmetten (we zaten vorig jaar met veel slakken en ook wel wat engerlingen en emelten) en het gazon heb ik ondertussen ook laten doodspuiten. Binnen een paar weken kan ik dan terug gaan zaaien.
Ik wou van de verschillende grassoorten af omdat het moeilijk was om onkruidgras op tijd te identificeren. Het zag er niet meer uit met al het onkruidgras ertussen. Ik ga nu een nieuw gazon zaaien met RPR Sport waardoor alles raaigras wordt en ik dus makkelijker vreemde soorten gras op tijd kan opmerken en verwijderen. Dat is het idee tenminste, we zullen zien of het werkt.
Ik wou van de verschillende grassoorten af omdat het moeilijk was om onkruidgras op tijd te identificeren. Het zag er niet meer uit met al het onkruidgras ertussen. Ik ga nu een nieuw gazon zaaien met RPR Sport waardoor alles raaigras wordt en ik dus makkelijker vreemde soorten gras op tijd kan opmerken en verwijderen. Dat is het idee tenminste, we zullen zien of het werkt.

De eerste maaibeurt zal met de manuele maaier zijn en niet met de mulching zitmaaier 
Ik zit dat ding altijd maar om te draaien en manueel op die knop te duwen