Tips voor gras maaien?

Hier toch ook de trimmer regelmatig de draad bijvullen. Tuin van 30 are. Je hebt er wat behendigheid voor nodig om hem goed op te winden maar eens je die ervaring er wat in hebt gaat dat normaal redelijk vlot.

Langs zo'n borderrand zal je toch regelmatig moeten blijven bijsnijden als je de de rand scherp en strak wil houden, zelfs als er een klinker langs ligt.

Neen niet zo'n groot domein. Wel redelijk wat hoekjes en kantjes. Maar dat is ook niet de oorzaak. Oorzaak is vooral dat om de vier botten dat vulsysteem hapert en ongeacht hoeveel keer je onderaf duwt de draad er niet uitkomt en je dus dat ding op zijn kop mag zetten en zit te prutsen eraan. En heb al van verschillende merken in mijn handen gehad. Ik vind het maar niets.

Strakke rand boeide mij niet zo veel. De rand werd gewoon gedaan. Als dat dan wat breder stuk was maakte zoveel niet uit. Bij mijn grootmoeder was dat wel van belang en daar was dat om de x tijd de kanten afsteken.
Hier een stihl. Je kan die draad er in principe gewoon aan de twee openingen in de spoel een stukje induwen totdat deze vast zit en dan gewoon de spoel op winden. Dat haperen heeft naar mijn ervaring te maken met het feit dat de spoel slecht/verkeerd is opgewonden en de draad er dus zelf niet vlot uit kan komen.

Heb er in het verleden ook al vaak mee gekloot.

Hier een Makita en ook nog geen problemen gehad met een haperende spoel. Heb de grastrimmer nu 3,5j en nog maar 1x draad moeten steken (einde vorig seizoen, dus draad gaat +- 3 seizoenen mee).

Ook vroeger vaak zitten klooien met die draadjes. Nu een sthil met c26/2 kop op en nooit meer miserie.

Hier een EGO trimmer met powerload systeem. Werkt uitmuntend goed, nog nooit problemen mee gehad. Twee snelheden, kan ook dienen als bosmaaier maar zuipt draad.

Als die draad zo problematisch is, zijn (kunststoffen) messen dan een oplossing?
Mijn grastrimmer/bosmaaier heeft ook van die inklapbare kunststofmessen, maar ik heb geen idee voor wat die eigenlijk gebruikt kunnen worden.

Kan ik die gebruiken om de kantjes af te maaien? tegen bvb een cortenstaal border?

Mijn grastrimmer/bosmaaier heeft ook van die inklapbare kunststofmessen, maar ik heb geen idee voor wat die eigenlijk gebruikt kunnen worden.

Kan ik die gebruiken om de kantjes af te maaien? tegen bvb een cortenstaal border?
Ik vroeg het me ook af. Lijkt me dat voor cortenstaal een draad handiger is. De slijt dan wel maar ik zou denken dat zo'n messen beschadigd raken. Ik dacht eigenlijk eerder aan kanten zonder een harde opstaande rand.

Iemand tips voor een grasrobot?
Onze indego S500 net buiten gegooid, niets dan last met gehad. Wij hebben een L-vormige tuin van +/- 400m² en daar kon hij écht niet met om: in de uiteindes verloor hij heel vaak de weg. Nu op zoek naar een nieuw toestel dat de klus wel zou klaren: liefst iets met een app en regendetectie. Er zijn zoveel merken...

Onze indego S500 net buiten gegooid, niets dan last met gehad. Wij hebben een L-vormige tuin van +/- 400m² en daar kon hij écht niet met om: in de uiteindes verloor hij heel vaak de weg. Nu op zoek naar een nieuw toestel dat de klus wel zou klaren: liefst iets met een app en regendetectie. Er zijn zoveel merken...

Landroid Worx. Die komt vaak naar boven op tweakers. Prijs/kwaliteit onverslaanbaar.

Thanks guys! Ik denk dat die Segway ideaal voor ons gaat zijn met zijn grotere wielen. De gemakkelijke installatie en tracking op gps is ne mooie plus. We gaan de rest van de zomer met een maaiertje werken en volgende lente eens tijd maken om dat ding dan deftig te installeren. Hopelijk is er tegen dan stock :D

Ik rij graag gras af, maar heb er gewoon geen tijd voor. Ik ben maandag begonnen met hagen en gras. Elke avond tussen 20.00 en 22.00. We zijn 4 d verder en ik ben 4/5 met gras klaar en 3/4 met de hagen. Denk/hoop dat ik vanavond klaar raak, dan kan ik volgende week met de moestuin beginnen.

Mijn madam is in lente/zomer een tuinweduwe :laugh:

Blijkbaar heeft de madam een zitmaaier gekocht voor mijn verjaardag :laugh: Een half jaar zagen over een zitmaaier doet blijkbaar iets. En ik vermoed dat ze me ook af en toe s avonds binnen wil hebben.

Tis wel een andere dan je prentje maar lijkt er heel goed op. Binnenkort zit cege ook met een muziekje in de tuin rond te cruisen

herkenbaar. Als je al weinig tijd hebt en het is zo'n voorjaar gelijk dit jaar waar alles in de tuin maar blijft exploderen dan wordt het moeilijk :)

Waarom niet mulchen? Veel efficiënter en beter voor je gazon?

De stiga park 300 wordt straks geleverd.

Zonder bekerhouder weliswaar, maar ik knutsel zelf wel iets in elkaar :-D

Frontmaaier ivm al de bomen en speeldingen en picknick tafel en hagen in de tuin. En met mulching. Als het te lang is, kan ik altijd nog eens stukken eerst met de gewone maaier doen. Ik hoop dat ik met die zitmaaier op een half uurtje klaar ben en dus veel frequenter ga kunnen maaien en niet door 20-30cm gras moet omdat het achterste stuk al 6 weken niet gemaaid raakt...

Heb het gras nu een paar keer gemaaid voor onze (bejaarde) buurman.. die mensen hebben een domein van een paar hectaren.. en hunne tuinman was met verlof.

Ik kom daar aan en vraag waar de zitmaaier staat => tuinhuis

Daarbinnen stond zowat de volledige catalogus van Stihl en een gloednieuwe Kubota zitmaaier.

Het kapitaal wat in dat hok staat zou je gvd apart moeten verzekeren :drool:

Mijn gebuur enkele huizen verder heeft vorige week woensdag een tuinnaannemer laten komen om alles eens om te woelen en gras te zaaien. Alles from scratch dus, op einde van de dag was er enkel grond te zien.

Na 7 dagen staat zijn gazon vol met gras. Ik heb die tuinnaannemer nog gras zien zaaien. Ik heb het ook zien groeien en vandaag staat het volledig groen.

Nu effe serieus: HOE THE FCK KAN DAT???

Mijn gebuur enkele huizen verder heeft vorige week woensdag een tuinnaannemer laten komen om alles eens om te woelen en gras te zaaien. Alles from scratch dus, op einde van de dag was er enkel grond te zien.

Na 7 dagen staat zijn gazon vol met gras. Ik heb die tuinnaannemer nog gras zien zaaien. Ik heb het ook zien groeien en vandaag staat het volledig groen.

Nu effe serieus: HOE THE FCK KAN DAT???
Ik heb ook vorige week gezaaid en alles groen.

Warm en nat does the trick.

Terug
Bovenaan