Timing vaderschapsverlof

Ayrossi

Member
Wanneer raden jullie aan om vaderschapsverlof te nemen?
Ik heb vernomen dat het nuttiger en leuker is om dit te nemen wanneer het kind al enkele maanden oud is en niet volledig bij de geboorte.
 
Vaderschapsverlof moet binnen een bepaalde termijn opgenomen worden als ik mij niet vergis.

Ik heb mijn vaderschapsverlof elke keer onmiddellijk na de geboorte opgenomen. Er komt dan zoveel op u af, dat ik blij was dat ik de eerste weken toch thuis was
 
Wanneer raden jullie aan om vaderschapsverlof te nemen?
Ik heb vernomen dat het nuttiger en leuker is om dit te nemen wanneer het kind al enkele maanden oud is en niet volledig bij de geboorte.
Moet binnen de 4 maand.

Dus wie dat u wijsgemaakt heeft dat het nuttiger en leuker is na enkele maanden geen idee
 
Er komt zoveel op u af na de geboorte van een kind, dat ik geen enkele redenen zie om het niet aansluitend aan de bevalling te nemen. Ik heb zelfs nog een week vakantie bijgenomen. Als er dan nog een keizersnede aan te pas komt en je vrouw 6 weken niet mag heffen zal ze je dankbaar zijn ;)
 
Er komt zoveel op u af na de geboorte van een kind, dat ik geen enkele redenen zie om het niet aansluitend aan de bevalling te nemen. Ik heb zelfs nog een week vakantie bijgenomen.
Ik heb bv. spijt dat ik niks heb bijgenomen om mijn vriendin wat extra te kunnen helpen.
Ik was net van job verandert en wou niet te veel laten hangen, dus had twee weken genomen en 5 weken een vrijdag, maar achteraf gezien had ik graag gewoon een maand genomen om thuis te zijn.
 
Ik heb een week na de geboorte genomen en dan een maand lang snipperdagen hier en daar.
En als er nog een baby komt, ga ik weer hetzelfde doen. Voor mij was dat ideaal.
 
Er komt zoveel op u af na de geboorte van een kind, dat ik geen enkele redenen zie om het niet aansluitend aan de bevalling te nemen. Ik heb zelfs nog een week vakantie bijgenomen. Als er dan nog een keizersnede aan te pas komt en je vrouw 6 weken niet mag heffen zal ze je dankbaar zijn ;)
Ik heb bv. spijt dat ik niks heb bijgenomen om mijn vriendin wat extra te kunnen helpen.
Ik was net van job verandert en wou niet te veel laten hangen, dus had twee weken genomen en 5 weken een vrijdag, maar achteraf gezien had ik graag gewoon een maand genomen om thuis te zijn.
Oei, ik werkte al terug na 5 dagen.
Heb het zoals Nineshots gedaan en vond dat toch ook ideaal.
Heb 2 maand lang 3 op 5 gewerkt.
Tenzij bij idd keizersnede, dan zou ik wel thuis blijven.
 
Mijn vriend nam het ook direct na de geboorte, ik had het ook niet anders gewild. Ik mocht 14 dagen niets anders dan de baby heffen en kon niet goed uit de voeten. Als het dan je 1ste kindje is, en alles is ook nieuw is die steun echt wel nodig. Maar dat hangt idd ook van de situatie af. Als je vrouw direct weer op de been is, kan dat mss.
 
Ik heb nog geen vaderschapsverlof genomen (deadline op het werk) maar heb dan het minimum gewerkt dat mogelijk was. Ik zou het toch ook wel meteen opnemen hoor, het is een hele aanpassing en er is sowieso een hoop te doen waarvoor er een tweede persoon nodig is.
 
Ook niet opgenomen, nu de Eerste is geboren aan de start van de Lockdown en 3 maand thuis gezeten door covid-werkloosheid.

Als ik eerlijk ben zou ik dat voor de volgende wel weer willen een lockdown.
 
Je hebt nu wel al 15 dagen ipv 10 en worden er dat geen 20?

Misschien bedoelen ze ouderschapsverlof? Dat is op te nemen tot uw kinderen 12 jaar zijn.
Ja dat is iets anders, dat is voor vakanties te overbruggen enzo of voor uw huis te (ver)bouwen zoals ik er veel ken
 
Ook niet opgenomen, nu de Eerste is geboren aan de start van de Lockdown en 3 maand thuis gezeten door covid-werkloosheid.

Als ik eerlijk ben zou ik dat voor de volgende wel weer willen een lockdown.
Ik ken ook wel wat koppels waar de bevalling net voor of tijdens de lockdown was en die zeggen hetzelfde. Ook gewoon geen bezoek krijgen op materniteit terwijl je daar als vrouw uitgeput ligt te bloeden vond iedereen beter (duh).
 
Ook gewoon geen bezoek krijgen op materniteit terwijl je daar als vrouw uitgeput ligt te bloeden vond iedereen beter (duh).
Je kan dat gewoon aangeven ook hoor. 😬 De onze kwam voor corona: berichtje op Facebook dat ze was geboren en dat we graag wat rust wilden om onze draai te vinden: geen bezoek dus en liefst ook niet bellen. En eigenlijk heeft iedereen dat gerespecteerd.
 
Je kan dat gewoon aangeven ook hoor. 😬 De onze kwam voor corona: berichtje op Facebook dat ze was geboren en dat we graag wat rust wilden om onze draai te vinden: geen bezoek dus en liefst ook niet bellen. En eigenlijk heeft iedereen dat gerespecteerd.
Ik heb dat gewoon tegen één iemand moeten zeggen, wij hebben amper familie hier dus dat speelde niet (en vrienden hadden dezelfde mening als wij). Maar ik heb vrienden die dat niet "durfden" zeggen tegen o.a. grootouders, dus dan is zo'n externe regel gewoon handig.
 
Oei, ik werkte al terug na 5 dagen.
Heb het zoals Nineshots gedaan en vond dat toch ook ideaal.
Heb 2 maand lang 3 op 5 gewerkt.
Tenzij bij idd keizersnede, dan zou ik wel thuis blijven.
Bij ons was dat ook gewoon keizersnede. Na een week was ze al weer goed genoeg om voor de baby te kunnen zorgen.
En dat heffen, het is niet dat een pasgeboren baby zo zwaar is natuurlijk :p . De ene keizersnede is de ander niet.
En volgens mij had zij er ook meer aan dat ik een meer dan een maand lang regelmatig thuis was, dan dat ik 3 weken nonstop thuis zou zijn.
 
Terug
Bovenaan