the_fox
Well-known member
Wat enkel afdwingbaar is indien men als werkgever een smartphone met abo beschikbaar stelt voor de werknemer. Wat ik niet zie gebeuren in de bouw...Vrijwel elk systeem heeft tegenwoordig een app voor tijdsregistratie.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat enkel afdwingbaar is indien men als werkgever een smartphone met abo beschikbaar stelt voor de werknemer. Wat ik niet zie gebeuren in de bouw...Vrijwel elk systeem heeft tegenwoordig een app voor tijdsregistratie.
weet ook nog niet hoe we het gaan doen in de bouw hoor....
werknemers gaan naar een wisselende werf, waar geen badgeterminatals ofzo staan... geen idee hoe dit dan in z'n werk zal gaan.
voorlopig schrijven die hun uren op een blaadje, en geven dit af. (laten aftekenen door de werfleider).
zou dit volstaan?
maar is geen tijdsregistratie, of toch niet zover ik het weet.De bouw heeft toch al een systeem van check in (en out) van de RSZ per werf?
Dus je checkt andere mensen een avond op voorhand in en checkt ze niet uit? Denk dat ik iets verkeerd begrijp?maar is geen tijdsregistratie, of toch niet zover ik het weet.
ik op de bureau doe van iedereen s'avonds voordien de check in at work,
want dat aan hen over laten, zou zever opleveren als ze het dan es zouden vergeten en er is controle..
zo is er steeds zekerheid, als ik het van iedereen doe.
check out gebeurt bij mijn weten nooit.
Hoe het wettelijk exact in elkaar zit weet ik niet maar Checkin@work mag bij ons momenteel niet gebruikt worden voor tijdsregistratie.De bouw heeft toch al een systeem van check in (en out) van de RSZ per werf?
Dus je checkt andere mensen een avond op voorhand in en checkt ze niet uit? Denk dat ik iets verkeerd begrijp?
Hoe het wettelijk exact in elkaar zit weet ik niet maar Checkin@work mag bij ons momenteel niet gebruikt worden voor tijdsregistratie.
De vakbond heeft daar bij ons eens een wreed spel van gemaakt... (niet in ons departement maar elders in de Belux).
. Het is geen tijdsregistratie, het is een aanwezigheidsregistratie. Twee totaal verschillende zaken.Klopt wel, maar het zou wel makkelijk zijn lijkt me,Omdat het daar ook niet voor dient. Het is geen tijdsregistratie, het is een aanwezigheidsregistratie. Twee totaal verschillende zaken.
Klopt wel, maar het zou wel makkelijk zijn lijkt me,
als we die 2 zaken kunnen samenbrengen hé.
er is al genoeg administratie en rompslomp, dus wat Vega opperde, dat de arbeiders in de toekomst zelf inchecken,door QR code te scannen, bij aankomst en vertrek,
dan moet ik dat al de avond voordien al niet meer doen, én is zo die tijdsregistratieverplichting vanaf 2027 ook meteen gewaarborgd.
ik dacht dat de bouw verplicht checkinatwork gebruikte.Blijkt dus dat dat voor andere doeleinden is. Toch top, zo'n verschillende systemen.weet ook nog niet hoe we het gaan doen in de bouw hoor....
werknemers gaan naar een wisselende werf, waar geen badgeterminatals ofzo staan... geen idee hoe dit dan in z'n werk zal gaan.
voorlopig schrijven die hun uren op een blaadje, en geven dit af. (laten aftekenen door de werfleider).
zou dit volstaan?
voor de chauffeurs stelt dit probleem zich niet, die hebben een digitale tachograaf, die hun start en stop registreert. das wel makkelijk, en zal denk ik toch wel volstaan?
maar is geen tijdsregistratie, of toch niet zover ik het weet.
ik op de bureau doe van iedereen s'avonds voordien de check in at work,
want dat aan hen over laten, zou zever opleveren als ze het dan es zouden vergeten en er is controle..
zo is er steeds zekerheid, als ik het van iedereen doe.
check out gebeurt bij mijn weten nooit.
Dus je checkt andere mensen een avond op voorhand in en checkt ze niet uit? Denk dat ik iets verkeerd begrijp?
ja wij als onderaannemer moeten onze mensen inchecken, dat wordt van ons gevraagd.
ik heb nog nooit de vraag gekregen om ze uit te checken. uiteraard wel annulatie voorzien, moesten ze opeens moeten stempelen door weerverlet.
al genoeg inspecties achter de rug, en deze waren steeds ok. maar het zou natuurlijk wel 2 vliegen in 1 klap zijn moesten we op één of andere manier dit kunnen koppelen aan de verplichte tijdsregistratie natuurlijk.
eventueel dat ze dan zelf zouden inchecken, en ook uitchecken, en dat wij daar dan een rapport van krijgen... geen idee of dit mogelijk is.
Bij een ex-werkgever van mij moesten ze tikken in hun camionette, en dit was automatisch gekoppeld aan check-in-at-work. Ik weet niet meer hoe dat programma heette maar dat was dan tracking, tijdsregistratie en check-in in 1 pakket.Klopt wel, maar het zou wel makkelijk zijn lijkt me,
als we die 2 zaken kunnen samenbrengen hé.
er is al genoeg administratie en rompslomp, dus wat Vega opperde, dat de arbeiders in de toekomst zelf inchecken,door QR code te scannen, bij aankomst en vertrek,
dan moet ik dat al de avond voordien al niet meer doen, én is zo die tijdsregistratieverplichting vanaf 2027 ook meteen gewaarborgd.
traxgo? ze hebben sowieso die 3 componenten. Weet alleen niet in welke mate die allemaal op elkaar zijn afgestemd.Bij een ex-werkgever van mij moesten ze tikken in hun camionette, en dit was automatisch gekoppeld aan check-in-at-work. Ik weet niet meer hoe dat programma heette maar dat was dan tracking, tijdsregistratie en check-in in 1 pakket.
Wij hadden ook zoiets, met dan nog tikklokken in de werkplaats (voor atelierwerk), dat werd bvb ook gebruikt om op te volgen wie chauffeur en wie bijrijder was (chauffeur moest 1st tikken)Bij een ex-werkgever van mij moesten ze tikken in hun camionette, en dit was automatisch gekoppeld aan check-in-at-work. Ik weet niet meer hoe dat programma heette maar dat was dan tracking, tijdsregistratie en check-in in 1 pakket.