Tijdsregistratie - praktische aanpak

Déhora gebruikt tablets als prikklok. Steek daar een SIM-kaart in, zet die op een werf en je hebt ook tijdsregistratie.

weet ook nog niet hoe we het gaan doen in de bouw hoor....

werknemers gaan naar een wisselende werf, waar geen badgeterminatals ofzo staan... geen idee hoe dit dan in z'n werk zal gaan.

voorlopig schrijven die hun uren op een blaadje, en geven dit af. (laten aftekenen door de werfleider).

zou dit volstaan?

De bouw heeft toch al een systeem van check in (en out) van de RSZ per werf?

maar is geen tijdsregistratie, of toch niet zover ik het weet.

ik op de bureau doe van iedereen s'avonds voordien de check in at work,
want dat aan hen over laten, zou zever opleveren als ze het dan es zouden vergeten en er is controle..

zo is er steeds zekerheid, als ik het van iedereen doe.

check out gebeurt bij mijn weten nooit.

want dat aan hen over laten, zou zever opleveren als ze het dan es zouden vergeten en er is controle..

Dus je checkt andere mensen een avond op voorhand in en checkt ze niet uit? Denk dat ik iets verkeerd begrijp?

ja wij als onderaannemer moeten onze mensen inchecken, dat wordt van ons gevraagd.
ik heb nog nooit de vraag gekregen om ze uit te checken. uiteraard wel annulatie voorzien, moesten ze opeens moeten stempelen door weerverlet.
al genoeg inspecties achter de rug, en deze waren steeds ok. maar het zou natuurlijk wel 2 vliegen in 1 klap zijn moesten we op één of andere manier dit kunnen koppelen aan de verplichte tijdsregistratie natuurlijk.

eventueel dat ze dan zelf zouden inchecken, en ook uitchecken, en dat wij daar dan een rapport van krijgen... geen idee of dit mogelijk is.

Hoe het wettelijk exact in elkaar zit weet ik niet maar Checkin@work mag bij ons momenteel niet gebruikt worden voor tijdsregistratie.
De vakbond heeft daar bij ons eens een wreed spel van gemaakt... (niet in ons departement maar elders in de Belux).

Dus je checkt andere mensen een avond op voorhand in en checkt ze niet uit? Denk dat ik iets verkeerd begrijp?

De checkin@work is letterlijk enkel de checkin naar mijn weten.
Dat is ook geen tijdsregistratie. Dat heeft niks te maken met tijdsregistratie. Dat is gewoon voor de sociale zekerheidsinsepctie dat iedereen die op een werf is die dag ook in die toepassing zit voor die dag.

Als er één zit in die toepassing en die toch niet op de werf is, niet echt een probleem.
Als er één op de werf zit zonder dat die in die toepassing steekt, probleem.

Hoe het wettelijk exact in elkaar zit weet ik niet maar Checkin@work mag bij ons momenteel niet gebruikt worden voor tijdsregistratie.
De vakbond heeft daar bij ons eens een wreed spel van gemaakt... (niet in ons departement maar elders in de Belux).

Omdat het daar ook niet voor dient :p. Het is geen tijdsregistratie, het is een aanwezigheidsregistratie. Twee totaal verschillende zaken.

Omdat het daar ook niet voor dient :p. Het is geen tijdsregistratie, het is een aanwezigheidsregistratie. Twee totaal verschillende zaken.
Klopt wel, maar het zou wel makkelijk zijn lijkt me,
als we die 2 zaken kunnen samenbrengen hé.

er is al genoeg administratie en rompslomp, dus wat Vega opperde, dat de arbeiders in de toekomst zelf inchecken,door QR code te scannen, bij aankomst en vertrek,
dan moet ik dat al de avond voordien al niet meer doen, én is zo die tijdsregistratieverplichting vanaf 2027 ook meteen gewaarborgd.

er is al genoeg administratie en rompslomp, dus wat Vega opperde, dat de arbeiders in de toekomst zelf inchecken,door QR code te scannen, bij aankomst en vertrek,
dan moet ik dat al de avond voordien al niet meer doen, én is zo die tijdsregistratieverplichting vanaf 2027 ook meteen gewaarborgd.

Nee, want een aanwezigheid is niet hetzelfde als tijd.

Kan er iemand een softwarepakket maken voor de bouw die tegelijkertijd tijdsregistratie en aanwezigheidsregistratie (checkin@work) doet? Waarschijnlijk wel maar dat is alleszins niet de job van de overheid.

Maar checkin@work heeft niks te maken met tijdsregistratie. Daarmee kan je toch bijvoorbeeld niet bepalen dat iemand om 8u 'smorgens is begonnen met werken omdat die eerst naar het bedrijf is geweest om materiaal op te halen om dan om 10u op die werf te staan om dan om 15u30 terug op het bedrijf te staan waar die nog een uur bezig is geweest met materiaal schoon te maken...

De tijdsregistratie dient juist dat die persoon kan aantonen dat hij gewerkt heeft van 8u tot 16u30 ookal is die maar 5u lang op een werf geweest

weet ook nog niet hoe we het gaan doen in de bouw hoor....

werknemers gaan naar een wisselende werf, waar geen badgeterminatals ofzo staan... geen idee hoe dit dan in z'n werk zal gaan.

voorlopig schrijven die hun uren op een blaadje, en geven dit af. (laten aftekenen door de werfleider).

zou dit volstaan?

voor de chauffeurs stelt dit probleem zich niet, die hebben een digitale tachograaf, die hun start en stop registreert. das wel makkelijk, en zal denk ik toch wel volstaan?
ik dacht dat de bouw verplicht checkinatwork gebruikte.Blijkt dus dat dat voor andere doeleinden is. Toch top, zo'n verschillende systemen.

Check out zou er ook aankomen vanaf volgend jaar

Je kan hun ook gewoon zelf laten inchecken op de werf ipv de avond voordien

ja wij als onderaannemer moeten onze mensen inchecken, dat wordt van ons gevraagd.
ik heb nog nooit de vraag gekregen om ze uit te checken. uiteraard wel annulatie voorzien, moesten ze opeens moeten stempelen door weerverlet.
al genoeg inspecties achter de rug, en deze waren steeds ok. maar het zou natuurlijk wel 2 vliegen in 1 klap zijn moesten we op één of andere manier dit kunnen koppelen aan de verplichte tijdsregistratie natuurlijk.

eventueel dat ze dan zelf zouden inchecken, en ook uitchecken, en dat wij daar dan een rapport van krijgen... geen idee of dit mogelijk is.

Zou idd handige zijn moesten ze dat kunnen uitbreiden of gaan gebruiken als tijdsregistratie.
Op zich moeten ze toch inchecken van zodra ze op de werf komen (tenzij men dat opt bureau doet natuurlijk). Mja dan zit je idd weer met verplaatsing en indien ze eerst opt bedrijf zijn geweest

Geen waterdicht systeem mja welk is dat wel

Bij een ex-werkgever van mij moesten ze tikken in hun camionette, en dit was automatisch gekoppeld aan check-in-at-work. Ik weet niet meer hoe dat programma heette maar dat was dan tracking, tijdsregistratie en check-in in 1 pakket.

welja ik zoek zo'n systeem dus , zou ideaal zijn dat zowel ik als de hoofd aannemer dan de uren kan raadplegen.

want ik heb hun uren nodig voor de loon en de facturen daarop te berekenen
en hoofd aannemer heeft deze nodig om dagelijks te checken of die uren kloppen met wat werkelijk gepresteerd werd.

momenteel werken we met bonnetjes en laten aftekenen elke werkdag, maar dit zou natuurlijk wel beter zijn.

on a sidenote: moet dat "tijdsregistratiesysteem 2027" wel electronisch zijn? in principe kunnen we dan misschien verder werken zoals we bezig zijn: met bonnen en aftekenen, daar staan toch ook de uren op...

Bij een ex-werkgever van mij moesten ze tikken in hun camionette, en dit was automatisch gekoppeld aan check-in-at-work. Ik weet niet meer hoe dat programma heette maar dat was dan tracking, tijdsregistratie en check-in in 1 pakket.
traxgo? ze hebben sowieso die 3 componenten. Weet alleen niet in welke mate die allemaal op elkaar zijn afgestemd.

Wij hadden ook zoiets, met dan nog tikklokken in de werkplaats (voor atelierwerk), dat werd bvb ook gebruikt om op te volgen wie chauffeur en wie bijrijder was (chauffeur moest 1st tikken)

Emprova van gps-time

Wij kunnen tikken aan echte tikklokken. Of "Soft clock" (een pc die als tikklok gebruikt wordt wegens goedkoper)
Of met een web-app. Of met de mobiele app.
Met de mobiele app kan een ploegbaas bijvoorbeeld ook "bulk" tikken. Die duidt in de app iedereen van zijn team aan en tikt ze dan allemaal gelijk in.

Gekoppeld aan toegangscontrole (Net2).

Koppeling met CheckInAtWork

Koppeling met Dimona

Koppeling met heel veel sociale secretariaten voor automatische verloning.

Zit ook planning in. Verlof aanvragen. Ziekteattesten ...

Bij ons (overheid) hebben wij een programma waar wij ons telewerk dagen moeten ingeven en daar is een beetje goodwill dat wij beginnen binnen de toegelaten uren.

Wij mogen beginnen tussen 7 - half 10 en als je telewerkt registreert het programma automatisch dat je een volledige dag hebt gewerkt.

Als we naar Brussel komen wordt onze tijd geregistreerd vanaf het moment dat wij badgen aan de inkom.

Terug
Bovenaan