Tijdloze 2024

Jammer. :unsure:

Ik ben nog steeds niet volledig mee met wat een nummer tijdloos maakt. Het melancholische begrijp ik, maar tegelijk zitten daar een dansschijf van Daan tussen of Chop Suey/Killing In The Name. Is het iets in de richting van: dit was de max op Rock Werchter?
Eerder nummers die bij het uitkomen grote hits zijn geweest en die op de dag van vandaag nog altijd goed ontvangen worden en in het gehoor liggen?
Op een live concert van Daan is deze nog altijd zijn grootste hit waarop het publiek uit de bol gaat.

Er zijn wel uitzonderingen uiteraard, nummers die in de loop van de tijd een bepaalde status gekregen hebben, maar bij release onopgemerkt bleven, zoals een Mia van Gorky.

Akkoord alle genres zijn welkom maar vind het wel niet zo'n heel iconisch nummer van haar (voor zo ver ik haar catalogus ken).
Je hebt de tijdlozere versie van 10 minuten. Als ik andere nummers hoor in de lijst past die vibe wel. Ze heeft keiharde bangers maar die passen dan misschien minder.

Dat de grenzen van de tijdloze worden opengebroken is echt goed, more please. Volgend jaar Kendrick! :unsure:

Right, na War On Drugs en Arctic Monkeys een band die zowel boomers als twintigers aanspreekt.

Ik gun het ze. Al vind ik de laatste op enkele straffe nummers na een pak minder.
Vindt die laatste net hun beste: de perfecte mix tussen stevige nummers en melancholie om dan met Favourite toch in een soort van vreugde te einidgen. Maar een stijlbreuk levert altijd voor en tegenstanders op.

Maar goed Skinty Fia nummers zijn vanaf volgend jaar eligible: Roman Holiday, I Love You, Jackie down the line, keuze genoeg!

Terug
Bovenaan