thuiswerk "docking" station

Net eens gecheckt, die remote desktop die in windows zit. Is ingeschakeld, maar enkel voor netwerk-pc's. En gezien ik op een beveiligde VPN werk, zal dat dus niet lukken. Logisch ook.
al je thuis op de wifi zit dan zit die pc ook op je eigen netwerk hoor. je hebt toch internet nodig om te vpn'en :D

gwn ip ingeven van je werk pc of de naam. als het ipv6 is doe je het beter op naam.

werk pc
start zoeken --> cmd --> dan geef je "hostname" in . dat noteer je.
privé pc
start zoeken --> mstsc --> je opent de terminal client, en geeft de hostname in van je werk pc.
 
Ik heb in het begin van de covid periode ook op zoek gegaan naar een degelijke KVM switch, maar om iets te vinden dat aan al mijn eisen voldeed (meerdere schermen etc) ben je al serieus wat centen kwijt.

Dan een tijdje geprutst met zo'n HDMI switch box (2 inputs, 1 output), maar dat was het toch ook niet. Na het drukken op de knop om van input te wisselen telkens tot 5 seconden delay tot je iets op uw scherm te zien krijgt.

Uiteindelijk terecht gekomen op de ingebouwde RDP functionaliteit van Windows en vraag mij af waarom ik dat niet van den eerste keer gedaan heb. Zoveel makkelijker dan eender welke andere oplossing. Werkt mét werk-VPN aan en ondersteunt meerdere schermen.
Enige nadeel is het stroomverbruik omdat zowel uw laptop als desktop tegelijk aan liggen.
 
Kan perfect. Gewoon bij de optie 'actie als ik het deksel sluit' in Energiebeheer aanpassen. Kan je aanpassen als die aan de netstroom hangt of enkel op batterij werkt.

Bedankt voor de tip! Ondertussen al volop aan het werk met het dockingstation en werkt perfect
 
Terug
Bovenaan