The Witcher 4

RPG PC PS5 XBOX The Witcher: Codename Polaris

Hangt er vanaf hoe ver je je er in verdiept zeker 😋

´t is dat verdiepen waar ik het lastig mee heb. Het is teveel en ik onthou het gewoon niet. Kheb nu al hetzelfde probleem bij cyberpunk en ben begot level 15 ofzo. En teveel keuzes kan ik ook niet aan, fomo enzo 😆
 
´t is dat verdiepen waar ik het lastig mee heb. Het is teveel en ik onthou het gewoon niet. Kheb nu al hetzelfde probleem bij cyberpunk en ben begot level 15 ofzo. En teveel keuzes kan ik ook niet aan, fomo enzo 😆
Begrijp het wel. Ik ben iemand die graag tips en tricks leest over een game en ervaringen leest hoe je bepaalde aspecten het beste aanpakt. Voor mij geeft dat een extra dimensie.
Als je dat allemaal niet interesseert en je wilt gewoon de game spelen zonder meer dan kan het soms idd allemaal wat overdonderend overkomen, zeker als je nog niet veel rpg's gespeeld hebt.
 
Een Witcher zonder Geralt is geen Witcher voor mij.
Ik hoop dat ze deze gaan branden als een spinoff en geen main entry.
 
de side characters in the Witcher 3 verdienen volgens mij allemaal een 'spin-off';
ze hebben toch al hun 30u durende side quests in de laatste Witcher, dus waarom niet een volledig verhaal :')
 
Een Witcher zonder Geralt is geen Witcher voor mij.
Ik hoop dat ze deze gaan branden als een spinoff en geen main entry.
Zal sowieso wel anders gebrand worden, ze noemen het ook een nieuwe saga. Maar om echt correct te zijn The Witcher kan heel makkelijk veel meer zijn dan enkel Geralt. Die boeken en de adaptaties hebben nu eenmaal besloten om hun verhaal en wereld uit te bouwen met daar in één personage dat ze van dicht volgen on hem de evolutie te laten mee maken. Maar de wereld zelf is zo groot... en er zijn zo veel Witcher scholen dat ge echt 101 verhalen zou kunnen vertellen zoals dat van Geralt, maar dan van een Witcher uit een andere school.

Edit: Het verhaal draait voor mij ook vaak niet alleen rond Geralt, maar ook gewoon rond alles dat gebeurt in de wereld ( de oorlog in het noorden, verhaal van de scojatel, de Elfen... )
 
Het is een andere medaillon dan die van Geralt, en CDPR had in het verleden aangegeven dat voor hen het verhaal van Geralt wel afgerond was. De medaillon lijkt niet meteen die van de Cat School te zijn (die zat in de vorige games, Ciri droeg die, en die zag er anders uit), deze lijkt meer op een lynx. Dus ofwel hebben ze de cat medaillon aangepast (misschien met Ciri als main character?), ofwel introduceren ze een volledig nieuwe school.
 
Het is een andere medaillon dan die van Geralt, en CDPR had in het verleden aangegeven dat voor hen het verhaal van Geralt wel afgerond was. De medaillon lijkt niet meteen die van de Cat School te zijn (die zat in de vorige games, Ciri droeg die, en die zag er anders uit), deze lijkt meer op een lynx. Dus ofwel hebben ze de cat medaillon aangepast (misschien met Ciri als main character?), ofwel introduceren ze een volledig nieuwe school.
Denk niet dat Ciri main char zal worden, of toch niet om de reden die je geeft. Ciri is geen Witcher, de cat medallion die ze draagt is niet de hare. Je hebt wel een punt dat die medallion niet 100% lijkt op die van de cat, maar het is wel degene waar het het dichtste bij komt. ZOuden ze echt een totaal nieuwe school verzinnen??? wie weet...

Edit: https://www.pcgamer.com/witcher-4-cat-medallion-lynx-teaser/

Hier vergelijken ze het ook met een Lynx wat ook al ergens wat in de game zou zitten als iets "bestaande", maar wat ze zeggen van Ciri en Cat school klopt niet 100% tenzij ze het in de games anders interpreteren dan de boeken, maar naar mij weten is Ciri geen Witcher niet in de boeken en niet in de game.
 
Laatst bewerkt:
Een Witcher zonder Geralt is geen Witcher voor mij.
Ik hoop dat ze deze gaan branden als een spinoff en geen main entry.
Je zegt het eigenlijk zelf: ‘een witcher’.
Geralt is maar ‘een witcher’.
En van dat type zijn er zoveel meer geweest voor hem.

Een traditie die al zovelen jaren mee gaat en waar eigenlijk nog heel weinig lore van uitgekamd is.

Zolang het dus over Witchers en de lore gaat, kan het prima!
 
Het is niet The Witcher 4, is duidelijk gezegd

What we have NOT announced today:
- A game called The Witcher 4.
- A game exclusive to one storefront. It was our initial confirmation of a new saga in The Witcher franchise. Right now, we are not discussing any specifics in terms or story, characters, mechanics, or plot details.
 
Ja tis neig, UE5 daarin tegen is echt super brak. "Said no one ever"
UE5 is grafisch natuurlijk heel mooi maar er is meer aan een game engine dan gewoon de grafische effecten.

De engine van the CDPR was gemaakt voor open world games. Story branching, quests, open world persistent state,… Die zaken is UE niet zo goed in als hun eigen engine. Het staat ook in de statement dat ze gaan werken met epic om UE5 daarin beter te maken. Maar dat is geen zekerheid dat dit goed lukt natuurlijk, kijk maar naar de problemen van de Frostbite engine binnen EA.

En UE games hebben ook altijd een bepaalde look. Niet zo fel als bij UE3 in de tijd maar ik vind nog altijd dat je het onmiddellijk ziet als het een UE game is. Heb liever wat meer diversiteit.
 
UE5 is grafisch natuurlijk heel mooi maar er is meer aan een game engine dan gewoon de grafische effecten.

De engine van the CDPR was gemaakt voor open world games. Story branching, quests, open world persistent state,… Die zaken is UE niet zo goed in als hun eigen engine. Het staat ook in de statement dat ze gaan werken met epic om UE5 daarin beter te maken. Maar dat is geen zekerheid dat dit goed lukt natuurlijk, kijk maar naar de problemen van de Frostbite engine binnen EA.

En UE games hebben ook altijd een bepaalde look. Niet zo fel als bij UE3 in de tijd maar ik vind nog altijd dat je het onmiddellijk ziet als het een UE game is. Heb liever wat meer diversiteit.
De reden dat ik het mopje maakte was omdat je het net enkel over de GFX had en zelf iets had van, ja een engine is meer dan dat alleen. Het feit dat zij zelf beslissen een andere engine dan die van zichzelf te gebruiken, ga ik er van uit dat ze daar wel goed over nagedacht gaan hebben. We weten niet hoe lastig hun eigen engine mss wel is om te doen wat ze willen doen, mss is alles wat dated, of hebben ze veel mankementen/problemen gemerkt toen ze CP77 maakten. UE is echt een beest van een engine die inderdaad voorzien is voor heel ruim van alles wat te kunnen doen, heel specifieke engines bouwen voor je eigen noden is altijd "makkelijker/beter", maar dat kost ongelofelijk veel tijd en geld. Als je de dag van vandaag nood hebt aan een nieuwe engine ga je denk ik minder en minder bedrijven hun eigen engine nog zien maken, er zijn genoeg hele sterke op de markt. Dus er kan een heel simpele logische reden achter zitten.
 
Wat meer info te vinden over de keuze van Unreal 5 in de Unreal showcase. Rond min 30 gaat het over CD Projekt Red

 
Deze wordt een trilogie.

“Another project, codenamed ‘Polaris,’ is the game which opens the new Witcher saga, further expands upon the open world storytelling known from The Witcher 3: Wild Hunt. There will be three games in the saga and we aim to deliver them over a six-year period starting from the release of Polaris. It’s a bold statement as we are talking about three large-scale productions, but we really mean it and we have a plan on how to achieve it. Both the second and the third installments will, in technological terms, benefit from the groundwork laid during development of Polaris. In this way we aim to smoothen the development process while at the same time staying creatively ambitious.”

 
Polaris / The Witcher 4 heeft intussen het grootste team van CDPR.
Het Italiaanse LegaNerd kon game director Sebastian Kalemba interviewen tijdens de Milan Games Week 2023.

tl;dr

Grootser dan de vorige, met intensere gevechten. Een duidelijk verhaal, maar ook veel vrijheid.
Men houdt rekening met nieuwe spelers, maar ook Geralt wordt niet vergeten.

LegaNerd : Now it's time to think about the future and I know you can't say much, but what creative direction have you taken?

Kalemba
: We want to continue in the same direction we had taken, but we don't want to play the same game, I would say that this is a given. We have some elements of the lore that need to be confirmed, on the other hand the universe is always the same and we cannot go beyond certain limits. We must therefore follow a very specific direction by innovating. At the same time it is clear that we have to try to please a new audience. The next chapter will arrive in a few years and after many years from the last The Witcher, so we cannot expect to target only the audience who was already fond of the saga. We also need to create a new community and on this I think I can say that it will be an excellent entry point for many players, without forgetting those who are fond of the saga and will want to continue experiencing Geralt's exploits.

LegaNerd : At this point it's natural to ask you what expectations you have for the future of the franchise, what hopes do you have for what's to come?

Kalemba : Our priority is to try to do something that always goes beyond the limits, we want to go further. We want to try to do something new compared to what we already see in RPGs, especially because we operate in that genre and we address fans of that genre. I can't say much, as you can imagine, but the idea is to build something that goes beyond the previous The Witcher and that manages to tell something more intense, with also more intense gameplay.

LegaNerd : And what about balance? On the other hand, we expect a lot of gameplay freedom, but it's clear that you're telling us that there will be a lot of storytelling behind the new trilogy.

Kalemba : Obviously yes, history will have its weight. But our trademark is the freedom to give to the player, always with limits. I'll give you an example: in Cyberpunk 2077 you can choose the background of your character, whether to be a man or a woman, but you are still always V. There is always something that has already been written previously and that we need to create that path that the player will then have to undertake. This pre-definition puts you in front of very specific situations, because all our characters and our video games have stories and align very adequately with what we decide at the beginning. But the player must also be able to have freedom, feel like he is free, starting from the construction of the character: our pressure point is immersion, it is about the possibility of choosing your own path. Also the build, obviously, because being an RPG the player must be able to build his character as he sees fit. The Witcher will follow this structure: a lot of freedom, but there is a specific path to follow from a narrative point of view.


cdpr_polaris.jpg
 
Terug
Bovenaan