Shooter PC PS4 XBOX S.T.A.L.K.E.R. Legends of the Zone

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
stalker.png


release: 6 maart 2024
genre: FPS
dev: GSC Game World, Mataboo

Voor het eerst op console, inclusief beide expansions. Er wordt nog gewerkt aan een nextgen-patch én mod-support.

The Zone, a place full of unfathomable wonders and sinister threats – former exclusion territory near the Chornobyl Nuclear Power Plant. This most dangerous place on Earth became even more mysterious after an obscure accident in 2006. Anomalies with precious artifacts, starving mutants and greedy thugs have flooded these lands along with stalkers searching for a new life and ways to get rich…

The Legends of the Zone bundle includes all three iconic games that make up the original S.T.A.L.K.E.R. Trilogy: Shadow of Chernobyl, Clear Sky, and Call of Pripyat. – or you can pick up each of the games individually. Every element from the original games has been maintained and faithfully ported to console thanks to the hard work of GSC Game World and their partners at Mataboo.

 
Foutje op de Belgische PlayStation Store?
De Trilogy staat aan €19,99 terwijl het €39,99 zou moeten zijn. :unsure:

 
Is ook de prijs op de Ierse PSN pagina.

Hmm de individuele games zouden 19.99 moeten zijn en de bundel 39.99

Even twijfelen of ik het ga kopen dan :unsure:
 
Ja, maar toch als randnoot: tis ook niet de simpelste franchise om de eerste uren door te spartelen.
En de graphics zijn natuurlijk ook uit de oude doos. :)

Ik heb zelf ook de trilogy opnieuw gekocht, en heb het eerste deel ooit al gespeeld op pc, maar op console is het best wel moeite doen om deftig te mikken met je wapens. De ammo vliegt erdoor op mijn xbox in vergelijking met de pc versie, en net in dit spel kan je maar beter goed omgaan met de ammo. :)
 
Ja, maar toch als randnoot: tis ook niet de simpelste franchise om de eerste uren door te spartelen.
En de graphics zijn natuurlijk ook uit de oude doos. :)

Ik heb zelf ook de trilogy opnieuw gekocht, en heb het eerste deel ooit al gespeeld op pc, maar op console is het best wel moeite doen om deftig te mikken met je wapens. De ammo vliegt erdoor op mijn xbox in vergelijking met de pc versie, en net in dit spel kan je maar beter goed omgaan met de ammo. :)
Wat is het verhaal zonder te spoilen
 
Wat is het verhaal zonder te spoilen

Veel verhaal is er niet echt, maar het is wel leuk om in de 'mysterieuze' zone rondom de powerplant rond te lopen. Als je niet bekend bent met de reeks, gewoon genieten van deze klassiekers! En zeker met headphones in het donker spelen :unsure:
 
Ik ben ook niet de juiste soort gamer om lore te vertellen, ik volg zelden verhaallijnen of lore in games die ik speel. :unsure:

In mijn eigen woorden: Ik ben een dude die na een nucleaire ramp in de toekomst resources en vriendjes moet verzamelen om te overleven in de aangetaste zone. En daar stop het dan ook voor mij. :biglaugh:

Ik kan ook meegeven dat er GEEN ondertitels zijn in de console versie, niet dat ik me herinner of die er waren op pc.
Dus alle chatter is ook de russische of oekrainse taal. Dus snapski nietski van hun verhaaltjes.

En wat demon meegeeft ivm een headset, ik zou het niet doen, want sommige geluiden zijn om gek te worden in deze versie.
Begint al met die vervelende kraaien die precies op uw hoofd zitten in begin van spel, ik word er al gek van gewoon door mijn home theater.
Ik herriner me niet of dat ook zo erg was toen ik in de tijd de pc versie speelde, maar tis echt om horensdol van te worden. :biglaugh:
 
Wat is het verhaal zonder te spoilen
Een nucleaire ramp in Chernobyl zorgt voor vreemde gebeurtenissen in "The Zone" : er lopen speciale wezens rond en voorwerpen krijgen speciale eigenschappen. Jij speelt een stalker die deze voorwerpen voor een mooie prijs naar de bewoonde wereld sleept. Onderweg kom je andere stalkers, bendes, militairen, rare wezens en whatnot tegen.

In de zone kom je ook nog questgivers, itemhunts, duels, ... tegen. Er zit wel wat variatie in hoor.

Fijn spel, beetje verouderd wel. Vergelijkbaar met Metro 2033, maar dan meer een open wereld.
 
Beter dan de Metro games?
Lastige vraag :) Ik vond beide geweldige games. De sfeer en omgeving zijn gelijkaardig (Russisch, post-nucleair, grimmig). Bij de metro games wordt je meer bij de hand genomen en is de wereld eerder lineair, terwijl je bij stalker alles meer moet uitzoeken en je bij wijze van spreken actieve 10 questen tegelijk kan doen.

Het is dus eerder een persoonlijke voorkeur, maar beide reeksen zijn aan elkaar gewaagd en beide zijn dikke aanraders.
 
Beter dan de Metro games?

Metro is makkelijker, veel makkelijker zelfs. Bij stalker kom je letterlijk buiten en doe je wat je wenst te doen. De game dateert nog uit de tijd dat er niet veel open world games waren, maar de sfeer door de dynamic lightnight is tijdens nachten gewoon fantastisch :drool:
 
Ik heb precies andere games gespeeld destijds als ik het hier zo lees.

S.T.A.L.K.E.R. heeft wel degelijk een goed verhaal, al moet je zelf ook wel wat opletten tijdens de game. Niet alles wordt verteld a.d.h.v. cutscenes.
De game speelt zich af in 2006, waar er 20 jaar na de gekende gebeurtenissen in de kerncentrale van Chernobyl opnieuw een catastrofe plaatsvindt. De game start met een auto ongeluk waarbij een vrachtwagen geraakt wordt door bliksem en crasht. Jij bent de enige overlevende en wordt wakker ergens in een bunker. Je hebt geheugenverlies, weet totaal niet meer wie je bent en hebt 2 aanwijzingen. Een tattoo op je arm met daarop 'S.T.A.L.K.E.R.' en een PDA waarin staat: 'Kill Strelok'. Als ik me goed herinner.

Vanaf daar start de game. Zie het als een survival horror shooter, waarbij elke kogel telt. Je zal het opnemen tegen zowel gemuteerde beesten als mensen. Het geluid, de sfeer en de uitdaging zijn wat S.T.A.L.K.E.R. zo'n goede game(s) maken. Je moet continu op je hoede zijn terwijl het verhaal zich langzaam uitrolt met enkele plottwists in.

Uiteindelijk zijn er 7 verschillende eindes, afhankelijk van speelstijl en keuzes die je maakt.

Als je overweg kan met de gedateerde graphics zou ik deze zeker een kans geven.

*wel geen flauw idee hoe die speelt op console. Ik heb deze destijds allemaal op PC gespeeld. Eén van de betere game ervaringen moet ik zeggen.
 
Ik heb precies andere games gespeeld destijds als ik het hier zo lees.

S.T.A.L.K.E.R. heeft wel degelijk een goed verhaal, al moet je zelf ook wel wat opletten tijdens de game. Niet alles wordt verteld a.d.h.v. cutscenes.
De game speelt zich af in 2006, waar er 20 jaar na de gekende gebeurtenissen in de kerncentrale van Chernobyl opnieuw een catastrofe plaatsvindt. De game start met een auto ongeluk waarbij een vrachtwagen geraakt wordt door bliksem en crasht. Jij bent de enige overlevende en wordt wakker ergens in een bunker. Je hebt geheugenverlies, weet totaal niet meer wie je bent en hebt 2 aanwijzingen. Een tattoo op je arm met daarop 'S.T.A.L.K.E.R.' en een PDA waarin staat: 'Kill Strelok'. Als ik me goed herinner.

Vanaf daar start de game. Zie het als een survival horror shooter, waarbij elke kogel telt. Je zal het opnemen tegen zowel gemuteerde beesten als mensen. Het geluid, de sfeer en de uitdaging zijn wat S.T.A.L.K.E.R. zo'n goede game(s) maken. Je moet continu op je hoede zijn terwijl het verhaal zich langzaam uitrolt met enkele plottwists in.

Uiteindelijk zijn er 7 verschillende eindes, afhankelijk van speelstijl en keuzes die je maakt.

Als je overweg kan met de gedateerde graphics zou ik deze zeker een kans geven.

*wel geen flauw idee hoe die speelt op console. Ik heb deze destijds allemaal op PC gespeeld. Eén van de betere game ervaringen moet ik zeggen.
Ook heel graag gespeeld destijds. Sfeervolle horrorshooter die je helemaal kon meezuigen in die omgeving. Pas jaren later heb ik de gelijknamige film gezien van Tarkovsky, dat helemaal geen actiefilm is.
 
Terug
Bovenaan