Album of the week The Vandals - Hitler bad, Vandals good. (1998)

(niemand specifiek aan het viseren)
Ik zie vaak de vergelijking met andere bands terugkomen. En als dat gaat over Pennywise, Millencolin, Bad Religion, NoFX enzo ... helemaal akkoord. Dat is gewoon grotendeels copy-paste van elkaar (waarmee ik niks over de kwaliteit zeg).

Maar Rancid komt hier ook vaak naar boven. Zowel The Vandals als Rancid staan zeer hoog in mijn achting, maar die tappen toch echt uit fundamenteel andere vaten hoor.
 
(niemand specifiek aan het viseren)
Ik zie vaak de vergelijking met andere bands terugkomen. En als dat gaat over Pennywise, Millencolin, Bad Religion, NoFX enzo ... helemaal akkoord. Dat is gewoon grotendeels copy-paste van elkaar (waarmee ik niks over de kwaliteit zeg).

Maar Rancid komt hier ook vaak naar boven. Zowel The Vandals als Rancid staan zeer hoog in mijn achting, maar die tappen toch echt uit fundamenteel andere vaten hoor.
Gewoon effe de bekendste groepen die het meest bij dat genre aanleunen he.

Bad Religion, NoFx, Lagwagon, Pennywise, Sum 41 😈, Millencolin en Rancid.

Imo allemaal nog vrij verschillend van elkaar met elk hun eigen kenmerken.
Tegenover de 'echte' punkrock als Belvedere etc... Das gewoon elk nummer krak hetzelfde
 
(niemand specifiek aan het viseren)
Ik zie vaak de vergelijking met andere bands terugkomen. En als dat gaat over Pennywise, Millencolin, Bad Religion, NoFX enzo ... helemaal akkoord. Dat is gewoon grotendeels copy-paste van elkaar (waarmee ik niks over de kwaliteit zeg).

Maar Rancid komt hier ook vaak naar boven. Zowel The Vandals als Rancid staan zeer hoog in mijn achting, maar die tappen toch echt uit fundamenteel andere vaten hoor.
Ik ben ook ni zo'n kenner. Ik zeg het: eerste kennis making met die muziek was door games.
Als ge die soundtrack checkt, lijkt dat allemaal enorm hard op elkaar. En als ge dan (zoals ik) ni gigantisch verder in die albums duikt, dan komt ge ni rap op iets dat fundamenteel anders klinkt. Maar ik wil gerust geloven dat dat wel het geval is hoor.
 
Tja, ik zal hier ook maar eens iets meer posten, aangezien dit nog steeds een van mijn favoriete albums en bands is.
Eerste album dat ik ooit hoorde van The Vandals, waarbij Ape Drape meermaals op repeat stond. Voor mij nog steeds een topnummertje btw.
Vooral 'I've had it since the first time I saw Queensryche' blijft een epic zinnetje, zeker hoe het gezongen wordt.

Maar bon. Heb ze voor het eerst in Peer gezien, 2003/2004? Geen idee, lang geleden. Kende toen enkel dit album maar. Zo omver geblazen wel, direct alle cd's gezocht en kapot geluisterd. Tot op heden volg ik ze nog steeds, heb ze ondertussen nog enkele keren gezien her en der, laatste keer 2(?) Jaar terug op Brakrock.

Ze zijn nog steeds hetzelfde als 15 jaar geleden imo. Nog steeds vol plezier op het podium. Denk dat ze dikwijls meer plezier maken dan het publiek.
Was da in Peer in het CC?

Want daar was ik prolly ook :unsure:
 
(niemand specifiek aan het viseren)
Ik zie vaak de vergelijking met andere bands terugkomen. En als dat gaat over Pennywise, Millencolin, Bad Religion, NoFX enzo ... helemaal akkoord. Dat is gewoon grotendeels copy-paste van elkaar (waarmee ik niks over de kwaliteit zeg).

Maar Rancid komt hier ook vaak naar boven. Zowel The Vandals als Rancid staan zeer hoog in mijn achting, maar die tappen toch echt uit fundamenteel andere vaten hoor.
Als je mijn posts er nog eens op naleest, dan zie je dat ik Rancid wat hoger inschat dan de rest, net omdat ze nog verschillend zijn. Dus ik ga akkoord hoor. :p

Operation Ivy tho, that's where it's at :love:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Ik heb redelijk veel geluisterd naar punk, wat voor mij een brede verzamelnaam is voor alles van dingen zoals Ramones en The Clash over Bad Brains en X tot Fugazi en Sleater-Kinney. De hokjes erbinnen maken me niet zoveel uit, maar de vergelijkbare bands in dit topic heb ik dan weer nooit echt veel beluisterd en ik kwam vooral ermee in contact via iets als Tony Hawk's Pro Skater. Geen nostalgische factor dus en als ik dan een plaat als deze voor het eerst beluister, komt het allemaal een beetje te same-y over. Het halfuur vloog wel voorbij en het was tijdens het beluisteren wel catchy maar achteraf bleef er niet zoveel hangen. Live zal dit wel een toffe ervaring zijn, zoals meermaals aangehaald in het topic.
 
Punk is nooit mijn ding geweest. En ook deze plaat weet me er niet in te overtuigen. Het blijft voor mij toch als tienermuziek klinken. Wat op zich niet slecht is. Ik kan niet zeggen dat de plaat ooit verveelt. F'ed Up Girl was ook wel een verrassing tussen al de nummers en dat laatste nummer :rofl: dat maakt het zeker wel de moeite om het album toch minstens een keer gehoord te hebben in mijn leven.
 
Hoewel ik altijd met een half been in de hardcore wereld sta, is punk altijd een stapje te 'ver'. Ik mis oa de agressie wat old school bands als Gorilla Biscuits en Uniform Choice wel hebben. Het 'voordeel' bij deze plaat is wel dat ik na 1 luisterbeurt genoeg weet waar ik bij andere AOTW toch soms een paar keer moest luisteren.
 
Ook eindelijk even geluisterd. Klinkt als frisse en vrolijke punk(pop?), maar desalniettemin een paar best coole nummers dit had mij waarschijnlijk toch (veel) meer aangesproken als ik een jaar of 12-13 was geweest.
In een heel ver ben ik namelijk grote fan geweest van Green Day (voornamelijk Dookie-periode). Smash van The Offspring vond ik ook wel goed. Hierna heb ik me eigenlijk nooit meer echt verdiept in punk(rock/pop), behalve in één album die ik elke fan van dit genre ten zeerste aanraad:

Ik raad echt The Damned aan, en dan vooral Damned, Damned, Damned. Een echt rauwe punkklassieker!
 
Net er ook door gegaan.
Zoals hier reeds aangehaald doet dit soort muziek me vooral terugdenken aan de THPS skategames waar ik uren aan versleten heb.
Toen heb ik toch een korte poging ondernomen om into dit soort vrolijke muziek te raken, het is helaas niet gelukt. Mijn muzikale keuze ging naar het hardere werk en daar ben ik tot op heden blijven hangen.
Ondertussen heb ik wel geleerd dat veel andere genre's ook heel veel te bieden hebben en stel ik me er ook veel meer voor open, iets waar ik vroeger meer moeite mee had. Zo luister ik nog altijd naar die JC Brooks plaat van in het begin van AOTW.
Punk zal nooit mijn ding écht zijn, maar ik wil deze plaat toch omarmen als iets dat me met een glimlach aan vervlogen tijden deed denken terwijl ik eigenlijk hard at work moest zijn :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan