The Road to the World Cup 2026

Ik heb toch een andere mening over Iran-Nieuw Zeeland dan jij hoor.

En over de rest kunnen we oneindig lang discussiëren maar ik ben het niet eens met u. Ik wil wel naar 64 teams.

Om even hierop in te pikken, waarom eigenlijk? Zo actief je was in het begin van het toernooi, zo inactief ben je nu. Je hebt al een ganse week niets meer gepost en ook dan was het enkel m.b.t. Belgie - Senegal. Het is alsof het natoernooi, vanaf de playoffs, u weinig tot niet interesseren.
Dat mag natuurlijk, maar moet daarvoor het speelveld op het WK zo vergroot worden dat de groepsronde niets meer waard wordt? Kan je dan niet gewoon met (nog) meer interesse naar de Afrika Cup, de Azie Cup en de Gold Cup kijken?

Goh ja, bij Darts is het ook soms een verademing om de 'mindere' spelers te zien. Ik vind dat alleszins een meerwaarde, ik zou niet zoveel plezier hebben aan een WK met bv maar 16 teams. Dan veel liever 64. Het WK gaat voor mij veel meer om alles wat er rond hangt. Zo leer je dus ook die landen wat beter kennen, en meestal zijn hun supporters nog leuk & grappig ook.

Met 32 ploegen heb je ook iedere editie nieuwe landen of landen die zich plaatsen voor het eerst in x-aantal jaar. Er is gewoon geen sportieve meerwaarde in 48 ploegen

Edit: en ik link darts ook niet met topsport. Maar dat is een ander verhaal

Ja, leuke en grappige supporters dat zo'n Paraguay heeft bv:

Met 32 ploegen heb je genoeg mindere ploegen ter verademing. Komaan, elk WK had je een Costa Rica, een Panama, een Jamaica, een Nieuw-Zeeland, een Trinidad & Tobago, Angola, etc.

Het is nu al een beetje een aanfluiting hoe vlot de huidige topspitsen WK goals binnentikken naar hartelust tegen dwergstaten. Vroeger was 15 goals in totaal op alle WK's op het einde van uw carrière een haast onbereikbaar idee. Nu zitten er gewoon verschillende spelers +6 goals per tornooit te maken.

Als je die landen wil leren kennen, dan moet je maar kwalificaties kijken of naar hun continentale toernooien...

64 landen op een WK is gewoon fameus overkill. Of wel worden die landen van het kastje van de muur gespeeld, of wel trekken ze een dubbele gordel op en dan krijg je absolute snertwedstrijden. Geen van beide lijkt me een meerwaarde eigenlijk.

Zag net een leuke stelling.

Als Noorwegen de wereldbeker wint verdient Haaland de Ballon d'or.
Bij elk ander land is het Kane.

Voor mij, biased of niet, kan het maar 1 man zijn notabene. En vind ik het een verre stretch om Haaland dat te geven. This niet omdat ie al bestolen is geweest dat men een ander moet gaan bestelen.

En waarom niet Olise?
Omdat Kane buiten zijn belachelijk aantal goals meer doet dan wat van hem verwacht wordt. Dat is een 9 die 3/4 van de tijd box to box gaat, terugzakken, verdedigen etc.. Olise doet zijn ding, en vaak magie ook maar niet meer dan dat.
Kane : Die individuele prestaties + dat extra harde werk geeft wat mij betreft hem de edge.

Gewoon al het feit dat Frankrijk 3 spelers heeft die eigenlijk kans maken op de Ballon d'Or... Zitten wij eigenlijk in een Franse gouden generatie?

Omdat Kane buiten zijn belachelijk aantal goals meer doet dan wat van hem verwacht wordt. Dat is een 9 die 3/4 van de tijd box to box gaat, terugzakken, verdedigen etc.. Olise doet zijn ding, en vaak magie ook maar niet meer dan dat.
Kane : Die individuele prestaties + dat extra harde werk geeft wat mij betreft hem de edge.
Ik heb niet tegen Kane maar ik zie Olise nog veel meer als kanshebber dan Haaland en zeker als Frankrijk de Wereldbeker wint

Terug
Bovenaan