Winnaar: Frankrijk
Dark Horse: Colombia
Dark Donkey: Spanje
Sterspeler: Mbappé
Belgen: Kwartfinale: minder zou een aanfluiting zijn
Gaan het goed doen zoals verwacht:
- Spanje: weinig redenen om aan hen te twijfelen. Als regerend Europees kampioen zullen ze het meer dan waarschijnlijk uitzingen tot minstens de halve finale.
Ik kan je er nochtans wel een paar geven:
- Yamal is geblesseerd en de vraag is wanneer die terug gaat zijn, vermoedelijk is die wel terug voor de KO-fase dus an sich niet zo'n groot probleem (afhankelijk van de vorm natuurlijk).
- Nico Williams heeft een zwak seizoen achter de rug en sukkelde ook nog eens met die vervelende pubalgie blessures
- Rodri is verre van de Rodri van EK twee jaar geleden
- Carvajal is er niet meer
Dat waren dus op het vorige EK hun vier sterkhouders, waar nu toch onzekerheden rondom zijn. Komt er ook nog eens bij dat Fermin Lopez er niet bij is wegens een blessure, wat uiteraard ook een gemis is. Hun defensie is ook verre van top imo, wat vorig EK nog redelijk gemaskeerd werd door Rodri die de boel controleerde (wat nu toch minder het geval gaat zijn vermoed ik). Spanje heeft het overigens buiten de gewonnen editie van 2010 eigenlijk nooit top gedaan op WKs om verschillende redenen.
Ik heb Spanje dan ook als 'Dark Donkey', maar da's puur omdat ik ze het WK niet zie winnen, terwijl ze wel samen met Frankrijk naar voren worden geschoven als topfavoriet. Ik zie ze wel de kwart- of halve finale halen afhankelijk van de loting omdat ze nog steeds kwaliteit genoeg hebben en kunnen teren op hun systeem.
Er is in mijn ogen maar 1 echte topfavoriet en dat is Frankrijk.