The Road to the World Cup 2026

Het is natuurlijk professioneler dan vroeger, ongetwijfeld meer persoonlijke begeleiding, waardoor spelers ook langer gezonder en fit kunnen blijven.

Anderzijds, een Maradona heeft ook 4 WK’s gespeeld. 1978 had ook zelfs gekund en als hij even gedreven was als Messi en Ronaldo had 1998 ook dus nog perfect gekund.

Een Lotar Matthäus heeft ook 5 WK’s gespeeld.

Waarom? Hoeveel wedstrijden heb je van hem gezien de laatste tijd?
Een speler van 34 uit de Braziliaanse competitie die al jaren van de ene blessure in de andere sukkelt meenemen in de plaats van iemand van 24 in zijn prime uit de Premier League die net een uitstekend seizoen gehad heeft is gewoon belachelijk.

Een speler van 34 uit de Braziliaanse competitie die al jaren van de ene blessure in de andere sukkelt meenemen in de plaats van iemand van 24 in zijn prime uit de Premier League die net een uitstekend seizoen gehad heeft is gewoon belachelijk.
"Een speler van 34". We spreken hier over Neymar begot. Die verdient het alleen al om mee te gaan op basis van zijn staat van dienst. Als wij Lukaku meenemen met ocharme 64 minuten in de benen, dan valt er voor hem zeker iets te zeggen. Die gaat trouwens mee voor de groep en de ervaring die hij kan overbrengen, wat in een selectie van 26 man echt niet zo onlogisch is, waar trouwens ook nog eens voor werd gelobbyed door enkele spelers. En wie weet kan die op het veld toch nog van belang zijn. Neymar blijft Neymar.

Neymar gaat trouwens niet mee in plaats van Joao Pedro, waar haal je dat? Totaal verschillende profielen.

Over Joao Pedro btw: Was daarstraks verbaasd dat die niet mee was, waardoor ik me ging informeren, maar blijkbaar heeft die weinig tot nog niets laten zien in de kansen die hij kreeg in vorige interlands, in tegenstelling tot een Luis Henrique en/of Endrick bv. Maakt het al iets aanvaardbaarder.

Maar wij hebben geen goeie alternatieven voor een Lukaku, Brazilie laat gewoon topspelers thuis zodat Neymar meekan
Ja, wie dan nog?

En kom niet af met een Savinho of zo, want die gaat in deze selectie ook gewoon amper spelen. Heb je dan liever zo iemand, of iemand met de staat van dienst als Neymar? Die weldegelijk bepaalde dingen kan bijbrengen aan de groep. Als er straks een strafschoppenserie is, wees maar zeker dat Neymar gaat invallen hoor. Brazilië ging de vorige keer eruit tegen Kroatië omdat de Kroaten beter om konden met de druk. Ervaring valt niet te onderschatten.

Nogmaals: het feit dat er voor hem gelobbyd werd (door o.a. Joao Pedro overigens :laugh:) + de reactie van de Braziliaanse fans, ik denk dat genoeg zegt... Dan kunnen we hier wel onnozel doen dat het lachwekkend is dat Neymar meegaat, ik denk dat ze daar in Brazilië er een betere kijk op hebben. En Ancelotti zal wel weten wat hij doet zeker?

Net zoals wij trouwens een betere kijk hebben op de selectie van Lukaku, want die wordt elders ook gewoon met hoonlach onthaald bij sommigen.

Joao Pedro, Andrey Santos, Ederson, Evanilson, Joao Gomes zijn toch stuk voor stuk spelers die je gerust kon meenemen ipv een versleten vedette die al sinds het jaar 2022 niet meer op niveau heeft gespeeld. En ja daar zitten ook andere posities tussen maar voor de positie van Neymar hebben ze al genoeg spelers. Wel heeft hij het geluk dat een Rodrygo en Estevao geblesseerd zijn en dat er daardoor extra plaats is.

Nogmaals wij hebben geen deftige alternatief voor Lukaku in de spits, Brazilie heeft genoeg goeie alternatieven die op een hoger niveau (zowel Neymar zijn eigen niveau als het niveau van de competitie waar hij gespeeld heeft) hebben gespeeld dan Neymar

Negeer anders het grootste punt dat ik maak...

De spelers die je trouwens opnoemt, ben je het nu in het belachelijke aan het trekken? Joao Gomes? 1 goal voor de Wolves dit seizoen. Je zegt eerst topspelers en dan kom je met deze lijst af, kom zeg. Dan ben je gewoon bewust tegendraads aan het doen. Allemaal geen basisspelers en al zeker geen topspelers die Ancelotti thuis laat om toch naar Neymar te kunnen meenemen. Als hij nu een fitte Rodrygo had thuisgelaten, dan was het een gans ander verhaal. Maar nu toch niet zeker.

Soit, ik heb mijn punt gemaakt. Ik ga er niet verder over discussiëren. Ik vind het overigens ook een gok om duidelijk te zijn, maar wel een berekende gok en al zeker geen lachwekkende selectie. De reactie van de Braziliaanse spelers en vooral de Brazilianen zelf, dat bevestigt dat ook gewoon.

ongelofelijk, neymar ,modric, ronaldo en straks messi ook

respectievelijke WK's : 4-5-6-6.

Vroeger zag je dat toch amper? wat zou daar de verklaring van zijn? dat mensen langer leven wisten we al, maar dat ze beter in goede conditie kunnen blijven door allerhande middeltjes/technieken?

Ik kijk er stiekem toch wel naar uit, naar dit wk.
Gaat fijn zijn en waarschijnlijk ook de allerlaatste keer dat ik deze grootheden ga zien spelen.
6 wk's voor Ronaldo en allicht Messi ook, zeer straf.

Om op je vraag te beantwoorden. Wellicht een combinatie van goeie genen, heel goed op je lichaam letten, en 100% voor je sport leven (toch in het geval van Modric, Ronaldo en Messi :p)

Laatst bewerkt:
Idd.

Geen haan die kraait om messi en ronaldo, die nogtans ook in een B league spelen nu. Maar Neymar? Ho maar...

En die spelers die @quo_vadis opnoemt
:rofl: . Das niemeer serieus.
Het ging hier toch over Neymar en niet over die 2.

En al die spelers die ik opsom hebben de laatste 3 seizoenen op een hoger niveau gespeeld dan Neymar die sinds 2022 op de sukkel is door blessures.

Messi en Cristiano Ronaldo spelen op een gelijkaardige niveau als Neymar qua competitie maar halen daar wel een hoger niveau dan Neymar de laatste 3-4 jaar

Neymar blijft Neymar.
Iemand zou een statistiek moeten bijhouden van hoeveel meter hij gaat rollen dit WK.
Dat associeer ik met Neymar en een WK. Wat zonde is, want hij heeft dat absoluut niet nodig en maakt van hem een karikatuur voor degenen, die alleen een WK volgen.

Het is te hopen dat ze Marokko over de knie leggen en - ik ga het gewoon benoemen - dat Marokko in de eerste ronde eruit ligt. Ik heb geen goesting voor rellen tijdens een zomer-WK. Jammer voor de Marokkaanse spelers, maar ik denk aan de veiligheid in mijn land.

Bij Engeland zouden Maguire, Colwill ( kan ik nog begrijpen na zen blessure) palmer en Foden allemaal naast een wk-selectie grijpen, maar Toney (saudi pro league) plots wel opgeroepen worden 😅😁

Bij Engeland zouden Maguire, Colwill ( kan ik nog begrijpen na zen blessure) palmer en Foden allemaal naast een wk-selectie grijpen, maar Toney (saudi pro league) plots wel opgeroepen worden 😅😁
Palmer én Foden? :laugh:

Ik ben sowieso al dagen aan het afvragen wanneer die selectie komt, want ik ben zeer benieuwd. Blijkbaar morgen dus.

Edit:

Players left out of the World Cup squad for England:
❌ Phil Foden.
❌ Cole Palmer.
❌ Harry Maguire.
❌ Kobbie Mainoo.
❌ Lewis Hall.
❌ Adam Wharton.
❌ Luke Shaw.
❌ Fikayo Tomori.
❌ Morgan Gibbs-White.

Dit is toch voor te lachen hoop ik? :unsure: Foden, Palmer, Mainoo, ...

En voor een keer dat Luke Shaw een jaar fit is gebleven :laugh:

Laatst bewerkt:
Palmer én Foden? :laugh:

Ik ben sowieso al dagen aan het afvragen wanneer die selectie komt, want ik ben zeer benieuwd. Blijkbaar morgen dus.

Edit:

Players left out of the World Cup squad for England:
❌ Phil Foden.
❌ Cole Palmer.
❌ Harry Maguire.
❌ Kobbie Mainoo.
❌ Lewis Hall.
❌ Adam Wharton.
❌ Luke Shaw.
❌ Fikayo Tomori.
❌ Morgan Gibbs-White.

Dit is toch voor te lachen hoop ik? :unsure: Foden, Palmer, Mainoo, ...

En voor een keer dat Luke Shaw een jaar fit is gebleven :laugh:

Geen Gibbs-White, Maguire of Mainoo is raar. Lewis Hall ook topper. Geen Palmer of Foden is te begrijpen imo.
Is dit reeds officieel?

Geen Wharton of Mainoo, denk dat ze Lewis-Skelly gaan meepakken dan.

Terug
Bovenaan