The Road to the World Cup 2026

Bwa, ik zie het wat minder negatief.

Ik vind dat je toch een vrij stevige centrale as hebt met o.a. Alisson, Marquinhos, Gabriel, Casemiro, ...
Met Thiago hebben ze een spits die eindelijk misschien nog eens wat kan klaarmaken, want daar knelde vaak toch het schoentje de voorbije WK's. Al is hij uiteraard geen Ronaldo, Romario, ...

Ook net achter de spits zijn er aanvallend toch wel wat kwaliteiten, maar valt daar voor mij toch af te wachten hoe goed ze gaan samenspelen.

Het is uiteraard niet te vergelijken met de selectie uit '98 of 2002, maar ik heb er toch een beter gevoel bij dan in 2018 en 2022.
Inderdaad. En deze selectie is toch ook zeker beter dan die uit 2010 hoor. Daar had je op zich ook nog wel een stevige verdediging, maar verder had je eigenlijk enkel Kaka die er bovenuit stak als topspeler en die zijn prime was toen ook al gepasseerd.

Ik denk wel dat Ancelotti hier echt iets mee kan doen in ieder geval. Ze zijn zeker niet de topfavoriet deze editie, maar misschien is dat wel juist eens voordelig voor Brazilië.

Ivm artikel nieuwsblad: hij heeft er toch nog 11 juist die meegaan die hij als zeker zag, bij de twijfelgevallen De Bruyne, Lukaku en Trossard. Dus 14 op 26 is op zich niet zo heel verkeerd of had iedereen hier 4 jaar geleden gedacht dat Penders, Lammens, Ngoy, De Cuypers, Seys, De Bast, Theate ( die nog bij Oostende speelde), Pardo en Moreira opgeroepen gingen zijn voor de nationale ploeg?
Dan die 3 andere: Witsel is iedereen het over eens dat die moest thuis gebleven zijn, Mechele heeft nog steeds stappen gezet de laatste 5 jaar en is zelf de leider geworden in de verdediging bij Club en Vanaken heeft internationaal ook nog stappen gezet en prestaties geleverd die hij toen niet deed.

Dus makkelijk om met hindsight beetje denigrerend te komen doen hierover (het toont wel de nutteloosheid van dit soort artikels aan), benieuwd naar jullie RD ploegen binnen 5 jaar en hoeveel jullie er juist zullen hebben ;-)

Ik denk dat de boodschap vooral is dat het compleet onzinnig is om te proberen voorspellen hoe een nationale ploeg er binnen 5 jaar zal uitzien...

Ik kan nu ook voorspellingen maken voor het WK 2030:
- Zullen er niet meer bij zijn: Courtois, De Bruyne, Lukaku, Mechele, Witsel, Meunier, Castagne en Vanaken
- Zullen er misschien nog bij zijn: Tielemans, Onana en Debast
- Zullen er zeker nog bij zijn: Lammens, Penders, De Cat, Doku en Seys

Zo kunnen we allemaal voorspellingen doen hé, als we maar 50-60% correct moeten hebben.

Momenteel lopen er 15-16 jarige spelers rond die er mogelijk dan ook bij zijn, waar we nu nog geen zicht op hebben.

dus je haalt max 8 op 26. Archaos keeps on delivering ;-).
Het was niet mijn punt/ambitie om een 'exacte' voorspelling proberen te doen uiteraard.

Soit, we gaan hier teveel afwijken :wink:

Modric is er ook weer bij met Kroatië. Zijn 5e WK al... Zal weldra ook de 200 caps overschrijden.

Courtois zou ik toch eerder bij misschien zetten, die is dan 38 en dat is zeker nog niet te oud voor een doelman. :tongue:

Al heb ik geen idee hoelang die het zelf nog ziet zitten om door te gaan.

Ja, misschien aast Courtois nog op het record van de meeste caps bij de Rode Duivels :wink:

Heeft nog een contract voor 1 seizoen bij Real zeker? Misschien maakt hij van het WK gebruik om contacten te leggen in de MLS :wink:
Of hij gaat gewoon naar de zandbak, daar komt hij ook al eens graag.
Vraag is of hij dan nog zin heeft om naar de Rode Duivels te komen...

Ik acht de kans toch vrij groot dat hij stopt na dit WK bij de Duivels. We'll see...

Ja, misschien aast Courtois nog op het record van de meeste caps bij de Rode Duivels :wink:

Heeft nog een contract voor 1 seizoen bij Real zeker? Misschien maakt hij van het WK gebruik om contacten te leggen in de MLS :wink:
Of hij gaat gewoon naar de zandbak, daar komt hij ook al eens graag.
Vraag is of hij dan nog zin heeft om naar de Rode Duivels te komen...

Ik acht de kans toch vrij groot dat hij stopt na dit WK bij de Duivels. We'll see...
Tot Juni '27, maar die verlengt nog wel een jaar of 2. Beter gaan ze niet vinden

Of die stopt zal afhangen van de bondscoach en of Lammens/Penders zich verder doorzetten.

Verlengen kan altijd (al maken topclubs soms rare sprongen/beslissingen)

Hij moet zelf ook nog willen natuurlijk. Heeft op club/individueel vlak eigenlijk alles gewonnen wat hij kon winnen.
Ik denk dat Courtois ook geen nee zal zeggen tegen nog wat poen scheppen ergens en terwijl sportief het wat kalmer aan doen.

Maar hij zit ook nog wel met zijn Spaanse kinderen natuurlijk...

Als tussendoortje, een artikel uit Het Nieuwsblad (Plus) van 5 jaar geleden, met een voorpelling voor de spelerskern in 2026. Best wel hilarisch om nu terug te lezen:

Ik haal de opvallendste er even uit voor wie het niet kan lezen.

"Zijn er in 2026 zeker niet meer bij": o.a. Witsel, Mechele, Vanaken :smurf:
"Zijn er misschien nog bij": o.a. Foket, Praet, Januzaj, Van Crombrugge, Hazard, maar ook Lukaku en Trossard :oink:
"Zijn er zeker nog bij": o.a. Mbamba, Delcroix, Cobbaut, El Hadj, Matazo en Dimata :laugh:
Toont toch ook spijtig genoeg aan dat we in een alternatief universum van mijn favoriete Rode Duivels-speler OOIT nog steeds hadden kunnen genieten. We miss you Eden, we do.

Verlengen kan altijd (al maken topclubs soms rare sprongen/beslissingen)

Hij moet zelf ook nog willen natuurlijk. Heeft op club/individueel vlak eigenlijk alles gewonnen wat hij kon winnen.
Ik denk dat Courtois ook geen nee zal zeggen tegen nog wat poen scheppen ergens en terwijl sportief het wat kalmer aan doen.

Maar hij zit ook nog wel met zijn Spaanse kinderen natuurlijk...
Ik denk dat Courtois gewoon zijn carrière beëindigd bij Real zoals Kroos.

Zoals je zegt die zijn Spaanse kinderen zullen wel een grote factor spelen daarin. En 't is nu niet dat hij het geld nodig heeft hè, verdient genoeg.

Bwa, ik zie het wat minder negatief.

Ik vind dat je toch een vrij stevige centrale as hebt met o.a. Alisson, Marquinhos, Gabriel, Casemiro, ...
Met Thiago hebben ze een spits die eindelijk misschien nog eens wat kan klaarmaken, want daar knelde vaak toch het schoentje de voorbije WK's. Al is hij uiteraard geen Ronaldo, Romario, ...

Ook net achter de spits zijn er aanvallend toch wel wat kwaliteiten, maar valt daar voor mij toch af te wachten hoe goed ze gaan samenspelen.

Het is uiteraard niet te vergelijken met de selectie uit '98 of 2002, maar ik heb er toch een beter gevoel bij dan in 2018 en 2022.
Normaal kan Brazilië niks aanvangen met een Thiago. Maar met Ancelotti aan het roer zie ik wel kans op slagen.

Inderdaad. En deze selectie is toch ook zeker beter dan die uit 2010 hoor. Daar had je op zich ook nog wel een stevige verdediging, maar verder had je eigenlijk enkel Kaka die er bovenuit stak als topspeler en die zijn prime was toen ook al gepasseerd.

Ik denk wel dat Ancelotti hier echt iets mee kan doen in ieder geval. Ze zijn zeker niet de topfavoriet deze editie, maar misschien is dat wel juist eens voordelig voor Brazilië.

Deze selectie >>> die van 2010.

Qua centrale verdediging ga je niet veel beter vinden dan Gabriel en Marquinhos. Zet daar dan nog een goeie Casemiro (of Bruno Guimarães) voor en dan heb je wereldtop. De Casemiro van dit seizoen was best wel oké.

Over de aanvallende spelers, dat kan zoals altijd bij Brazilië warm of koud zijn. Ofwel draait het heel goed, ofwel net helemaal niet.
Ik durf geen voorspelling te maken. Vinicius, Raphinha en Neymar zijn klasse spelers, maar of het gaat klikken?

Raar dat Joao Pedro niet mee is, maar op zich is de selectie van Igor Thiago niet onverdiend en ook te begrijpen. Die laatste is meer een echte targetspits, waar Joao ook meer een spelmaker is. Ik zou in dat opzicht eerder Endrick thuis laten en Joao Pedro meenemen.

Modric is er ook weer bij met Kroatië. Zijn 5e WK al... Zal weldra ook de 200 caps overschrijden.
ongelofelijk, neymar ,modric, ronaldo en straks messi ook

respectievelijke WK's : 4-5-6-6.

Vroeger zag je dat toch amper? wat zou daar de verklaring van zijn? dat mensen langer leven wisten we al, maar dat ze beter in goede conditie kunnen blijven door allerhande middeltjes/technieken?

Terug
Bovenaan