Ik zag dat de matchen van de Verenigde Arabische Emiraten, Palestina, Koeweit, Bahrein en Oman allemaal gecancelled zijn omdat de veiligheid van de spelers niet gegarandeerd kan worden door te reizen.
Maar wat zou er dan gebeuren indien Iran zich terugtrekt en Irak dinsdag wint van Bolivia. Als deze situatie nog twee en een halve maand zou aanhouden want de logische vervanger voor Iran is dan de Verenigde Arabische Emiraten, maar als zij niet kunnen reizen naar de VS dan kunnen zij niet Iran vervangen.
De logische vervanger voor VAE zou Oman zijn maar zij hebben hetzelfde probleem en dan is de enige andere tegenstander Indonesië nog. Maar als men naar de FIFA ranking kijkt zou dat dan Syrië worden (tenzij ook zij de impact voelen (geen idee?) maar ik vermoed dat de friendly gewoon doorgaat dus dat dat geen probleem zou mogen zijn). De volgende na Syrië is Bahrein en zij hebben hetzelfde probleem. En dan komt China. Maar het is ook belangrijk om te zien van welke datum de wereldranglijst dan wordt gebruikt omdat China, Tadzjikistan, Thailand en Kirgizie op een zakdoek van elkaar staan. Palestina staat daar ook tussen maar ook zij kunnen hun friendlies niet afwerken van nu. Lijkt mij wel een beetje vergezocht.