The Road to the World Cup 2026

Dan zou het Groepsfase > Zuid Korea > Verenigde Staten > Spanje zijn. Het WK is voor mij zo'n mooie periode, vakantie, lekker warm weer, iedereen zit weer in die WK sfeer... Dan ga je mij absoluut niet horen klagen dat we al van in het begin tegen een land als Frankrijk moeten en er direct uit liggen. Laat ons dan maar (hopelijk) zo lang mogelijk in die WK roes blijven zodat we lang mogen dromen, want eens je eruit ligt als land kijk ik toch anders naar zo'n WK. Het wordt alvast weer een prachtige zomer! :love:

Hoe heb je de 3de plaatsen bepaald? En voor zover ik kan zien staat Denemarken toch voor Zuid-Korea in de Fifa ranglijst en worden zij dus 2de ipv 3de en moeten dus toch niet tegen ons spelen :p
klopt, ik had Denemarken verkeerd gepakt, die stonden 21 en 22 en verkeerd gerangschikt. .

Dit is de correcte versie:

1765010495599.png

De beste derde heb ik de top 8 van de ranking gepakt van de poules 3 & 4.

Kans is groot dat alle wedstrijden van België om middernacht zullen beginnen. Dat valt dan nog mee naar Belgische normen.

2 van de 3 matchen zijn in Seattle, dus van de warmte zullen we daar geen last hebben, enkel Iran zou in L.A. zijn, wat om 15u wel pokkeheet kan zijn.

klopt, ik had Denemarken verkeerd gepakt, die stonden 21 en 22 en verkeerd gerangschikt. .

Dit is de correcte versie:

Bekijk bijlage 46262

De beste derde heb ik de top 8 van de ranking gepakt van de poules 3 & 4.
Kwartfinale, ik zou er meteen voor tekenen!
Zouden wel héérlijke kwartfinale's worden zeg 🤤 Al is een verrassing die het tot in de kwart/halve finale schopt ook altijd leuk.

Kwartfinale, ik zou er meteen voor tekenen!
Zouden wel héérlijke kwartfinale's worden zeg 🤤 Al is een verrassing die het tot in de kwart/halve finale schopt ook altijd leuk.

Volgens mij nog nooit een groot toernooi geweest waarbij alle verwachte groepswinnaars effectief hun groep wonnen. Reken dus maar niet teveel op dit scenario. Zeker omdat hier de FIFA-ranking gebruikt om de winnaars te voorspellen, wat vrij nutteloos is eigenlijk.

Met de voorbije Europese toernooien had je die tabellen met beste 3de's om de loting te bepalen, zie hieronder. Nu heb je 495 verschillende mogelijkheden. Dolle pret dus op de laatste speeldag.

UISltp6.png

Dat blijft toch 1 van de schoonste matchen die ik ooit heb gezien. Ik heb lang die match op mijn pc gehad. Zou eens moeten kijken of ik die nog heb
Die match was memorable. Hij stond toen echt in een schiettent, maar wat hij toen allemaal heeft uitgered. Zal die match ook nooit meer vergeten. Toen ook op mijn pc gehad en toch ook een paar keer teruggekeken.

Die match was memorable. Hij stond toen echt in een schiettent, maar wat hij toen allemaal heeft uitgered. Zal die match ook nooit meer vergeten. Toen ook op mijn pc gehad en toch ook een paar keer teruggekeken.
Zal bij mij ook zeker in de top 5 staan.
Japan - België 2018 (en dan zeker die 2e helft) blijft bij mij wel gewoon torenhoog op nummer 1.
Nederland - België 1994 wellicht nummer 2 (vooral omdat het mijn eerste WK was en je als kind alles nog net iets harder "meemaakt" denk ik)

Zal bij mij ook zeker in de top 5 staan.
Japan - België 2018 (en dan zeker die 2e helft) blijft bij mij wel gewoon torenhoog op nummer 1.
Nederland - België 1994 wellicht nummer 2 (vooral omdat het mijn eerste WK was en je als kind alles nog net iets harder "meemaakt" denk ik)
en Brazilië - België wk 2018, toen we met 1-2 wonnen zal ik toch ook nooit meer vergeten.

Benieuwd hoeveel kijkers een match als Ecuador v Curaçao gaat trekken, of een Jordanië v Algerije.

Hopelijk veel van die strontmatchen in de nacht.

Algerije is toch een ploeg die een stevige midden moot is, waar veel mensen echt niets over weten. Hebben tweemaal de Afrika Cup gewonnen. 1990 en 2019 ( in 2019 hebben ze twee keer Senegal verslagen)
In 2021 de Fifa Arab cup gewonnen.

Hebben spelers zoals Amoura en Mahrez, Slimani.. ect

Op het WK van 2014 stonden onze eigen Rode Duivels meer dan 70min op achterstand tegen Algerije. Met wissels van Wilmots hebben we nog kunnen winnen. (2-1)

Algerije heeft in dat zelfde WK, de 8ste finale bereikt. En 90min lang de 0-0 kunnen houden tegen Duitsland, om dan in de verlengingen 2-1 te verliezen. Duitsland won toen met 7-1 tegen Brazilie... en is uiteindelijk WK kampioen geworden.

Tussen 2018 en 2021. Was Algerije ook 35 wedstrijden ongeslagen.

Op een WK bestaan er geen makkelijke tegenstanders.
Ik zie onze eigen Rode Duivels het nog moelijk krijgen tegen een stug Iran of Egypte. De Bruyne die wat koppig rondloopt, en we vallen uit de boot.

Laatst bewerkt:
Algerije is toch een ploeg die een stevige midden moot is, waar veel mensen echt niets over weten. Hebben tweemaal de Afrika Cup gewonnen. 1990 en 2019 ( in 2019 hebben ze twee keer Senegal verslagen)
In 2021 de Fifa Arab cup gewonnen.

Hebben spelers zoals Amoura en Mahrez, Slimani.. ect

Op het WK van 2014 stonden onze eigen Rode Duivels meer dan 70min op achterstand tegen Algerije. Met wissels van Wilmots hebben we nog kunnen winnen. (2-1)

Algerije heeft in dat zelfde WK, de 8ste finale bereikt. En 90min lang de 0-0 kunnen houden tegen Duitsland, om dan in de verlengingen 2-1 te verliezen. Duitsland won toen met 7-1 tegen Brazilie... en is uiteindelijk WK kampioen geworden.

Tussen 2018 en 2021. Was Algerije ook 35 wedstrijden ongeslagen.

Op een WK bestaan er geen makkelijke tegenstanders.
Ik zie onze eigen Rode Duivels het nog moelijk krijgen tegen een stug Iran of Egypte. De Bruyne die wat koppig rondloopt, en we vallen uit de boot.

Ik zeg ook niet dat Algerije slecht is, ik zeg enkel dat quasi niemand naar die match gaat kijken, op inwoners van die landen na en een paar curieuzeneuzemosterdpotten.

Landen als Algerije zouden voor mij de ondergrens moeten zijn van deelnemers op basis van kwaliteit.

Ik zeg ook niet dat Algerije slecht is, ik zeg enkel dat quasi niemand naar die match gaat kijken, op inwoners van die landen na en een paar curieuzeneuzemosterdpotten.

Landen als Algerije zouden voor mij de ondergrens moeten zijn van deelnemers op basis van kwaliteit.
Eerlijk gezegd maakt mij dat niet uit. Op het eerste zicht zijn dat inderdaad geen aantrekkelijke wedstrijden maar dat zouden wel aantrekkelijke wedstrijden kunnen zijn. Dat ze zoveel ploegen en daarmee zo een ploegen als Curaçao of Kaapverdië op een WK geraken stoort mij eigenlijk niet. Het is vooral de setup van het toernooi. Net zoals we 2 jaar terug in Duitsland gezien hebben is het vooral die ronde net achter de groepsfase die er teveel aan is met die zoveel beste 3e die zich plaatsen. Vroeger was je 50% van de ploegen kwijt na de groepsfase, nu is het maar 1/3e meer. Met 3 op 9 kan je door zijn. Laat die ronde van 32 er van tussen en enkel de groepswinnaars en de beste 2e door en iedereen zal meteen van match 1 op zijn niveau moeten zijn. Maarja FIFA wil zoveel mogelijk wedstrijden om hun zakken te vullen.

Eerlijk gezegd maakt mij dat niet uit. Op het eerste zicht zijn dat inderdaad geen aantrekkelijke wedstrijden maar dat zouden wel aantrekkelijke wedstrijden kunnen zijn. Dat ze zoveel ploegen en daarmee zo een ploegen als Curaçao of Kaapverdië op een WK geraken stoort mij eigenlijk niet. Het is vooral de setup van het toernooi. Net zoals we 2 jaar terug in Duitsland gezien hebben is het vooral die ronde net achter de groepsfase die er teveel aan is met die zoveel beste 3e die zich plaatsen. Vroeger was je 50% van de ploegen kwijt na de groepsfase, nu is het maar 1/3e meer. Met 3 op 9 kan je door zijn. Laat die ronde van 32 er van tussen en enkel de groepswinnaars en de beste 2e door en iedereen zal meteen van match 1 op zijn niveau moeten zijn. Maarja FIFA wil zoveel mogelijk wedstrijden om hun zakken te vullen.

Dat zou inderdaad een goed alternatief zijn.

Waar is den tijd dat ik nog probeerde letterlijk alle matchen te zien, echt wel onmogelijk geworden nu - laatste edities lukte dat ook al niet meer omdat ik toen ook al meer "een leven" had, maar toch :D

Een WK is toch iets anders. Ik probeer toch ook elke match te kijken. Al is dat Jordanië tegen Algerije.. Maar dat zal volgende jaar niet lukken dat weet ik nu al.

Waar is den tijd dat ik nog probeerde letterlijk alle matchen te zien, echt wel onmogelijk geworden nu - laatste edities lukte dat ook al niet meer omdat ik toen ook al meer "een leven" had, maar toch :D
Vroeger nam ik speciaal verlof om een (groot) deel van het WK te kunnen kijken. Dat zie ik me nu toch niet meer doen eerlijk gezegd. Ik word niet bepaald warm van de meerderheid van de wedstrijden van de groepsfase. Wat ik kan kijken, zal ik wel kijken, maar ik ga er ook niet speciaal (meer) voor thuisblijven.

Terug
Bovenaan