The Road to the World Cup 2026

Elk toernooi weer een "schijtploeg" die een niet-schijtploeg verslaat.

En miljarden mensen genieten van dat moment.

Arrogantie moet je afstraffen.
Dat gebeurt eigenlijk zelden. En als het wel zou gebeuren zou het al helemaal geen argument zijn om er nog meer kleintjes bij te halen, het gebeurt namelijk toch al.

Beetje arrogant allemaal. Zeker gezien het feit dat ons eigen team soms de grootst mogelijke moeite heeft een resultaat te halen tegen "kleintjes".

Denk je echt dat je straks even wint van Panama of Congo?

Beetje arrogant allemaal. Zeker gezien het feit dat ons eigen team soms de grootst mogelijke moeite heeft een resultaat te halen tegen "kleintjes".

Denk je echt dat je straks even wint van Panama of Congo?
Ja.

Panama knallen we ook minstens 5-0 weg. Dat zijn letterlijk allemaal spelers waar voetbalfans nog nooit van hebben gehoord.

En Congo is een ploeg met klotespelers waar de beste uit nood zijn gaan spelen omdat ze bij de belofteploeg nooit aan de bak hadden kunnen komen, laat staan de A-ploeg. Behalve Sadiki. Wat denk je nu zelf?

Elk tornooi kom je hier de grootste onzin vertellen, volgens mij kijk jij echt letterlijk nooit een match. Want je hebt duidelijk zelfs nog nooit de opstelling van die twee rotploegen bekeken. Je lult hier letterlijk over het scenario waarbij een derdeklasser in de beker per ongeluk een eersteklasser verslaat.

Vorig WK was er één grote upset : SA tegen Argentinië. Voor de rest waren het potten die je wel eens kan verliezen zoals wanneer Marokko won tegen België, Australië won tegen Denemarken en Kameroen tegen Brazilië. Ploeg met afbraakvoetbal countert en sluit de deur. Verschil zijnde dat een Marokko bijvoorbeeld 100x degelijkere spelers heeft dan die onnozele landen waar jij mee afkomt. Het begint vervelend te worden.

Ik zou Congo nu ook niet op hetzelfde niveau zetten als een Panama.
De marktwaarde van Congo is die van Panama + Haïti + Curaçao + Jordanië.

Dat je niet zo direct van Congo wint, ga ik mee akkoord. Ik zie die inderdaad geen 5-0 verliezen, tenzij een complete off-day.
Zo'n Panama of die 3 andere landen daarentegen... Als je beste speler Murillo of Delcroix heet, tsja...

Ik zou Congo nu ook niet op hetzelfde niveau zetten als een Panama.
De marktwaarde van Congo is die van Panama + Haïti + Curaçao + Jordanië.

Dat je niet zo direct van Congo wint, ga ik mee akkoord. Ik zie die inderdaad geen 5-0 verliezen, tenzij een complete off-day.
Zo'n Panama of die 3 andere landen daarentegen... Als je beste speler Murillo of Delcroix heet, tsja...
De Afrikaanse landen hebben doorgaans elke match een kans op basis van de fysieke aard van hun spel en hun inzet. Als die eerst kunnen scoren en dan de rest van de match kunnen storen en breken, dan kunnen ze vaak eens een ploeg pijn doen. Zeker op een eindronde waar veel ploegen zwaar onder mentale druk voetballen en je de spanning in hun spel ziet. Maar als puntje bij paaltje komt zijn ze niet van hetzelfde niveau en zeker Congo, dat zijn echt wel grotendeels matige spelers en afdankertjes.

Ik hoop vooral op een poule met landen die we anders nooit van zijn leven kunnen tegenkomen. Australië uit pot B en dan wat nobele onbekenden uit C en D. Niet voor de punten, maar gewoon om eens uitzonderlijke wedstrijden te zien. Een poule met landen die we al voor de zoveelste keer tegenkomen zou weer het saaiste van het saaiste zijn.

Tgoh, er zijn eigenlijk serieus wat teams in pot 2 die ik sterker (of toch even sterk) vind dan België (Marokko, Colombia, Ecuador, Senegal)
Ecuador heeft een wereldtop verdediging maar moet het voorin met Angulo en Minda doen. Die kan onze verdediging nog wel tegenhouden. Maar inderdaad, behalve Australie en misschien Iran is geen enkel land uit pot 2 'makkelijk', voor geen enkel land trouwens. Elk pot 1 land zou graag een van die 2 hebben en dan nog mag je die niet onderschatten, zijn ook gewoon taaie ploegen.

Amaai, hoe walgelijk is dat Trump peace gedeelte? Mijn eten is bijna klaar maar mijn honger is net over na dat klein kotske in mijn mond.

Terug
Bovenaan