The Road to the World Cup 2026

Kaapverdië kwalificeert zich (zouden ze er zelfs zonder uitbreiding bij geweest zijn denk ik). Toch straf, Kameroen afhouden van de 1e plek.

Toch al 3 debutanten nu al, met ook nog Jordanië en Oezbekistan.

Hugo Broos om 18h in actie met zijn Zuid Afrika, moet winnen én moet hopen dat Nigeria wint van Benin, anders zijn ze uitgeschakeld. Gelijkspel tussen Nigeria en Benin kan ook voldoende zijn, als Broos en de zijnen met minstens 2 goals verschil winnen.
Denk ik.

Saintfiet met Mali uitgeschakeld ten koste van Ghana en Madagascar godbetert.
Paul Put met Oeganda geplaatst voor de barrages, mits ze winnen in Algerije dat reeds gekwalificeerd is. Kleine kans, maar het is mogelijk.

Kaapverdië kwalificeert zich (zouden ze er zelfs zonder uitbreiding bij geweest zijn denk ik). Toch straf, Kameroen afhouden van de 1e plek.

Toch al 3 debutanten nu al, met ook nog Jordanië en Oezbekistan.
Allemaal dankzij het voorbereidend werk van Vital Borkelmans!

Hugo Broos om 18h in actie met zijn Zuid Afrika, moet winnen én moet hopen dat Nigeria wint van Benin, anders zijn ze uitgeschakeld. Gelijkspel tussen Nigeria en Benin kan ook voldoende zijn, als Broos en de zijnen met minstens 2 goals verschil winnen.
Denk ik.

Saintfiet met Mali uitgeschakeld ten koste van Ghana en Madagascar godbetert.
Paul Put met Oeganda geplaatst voor de barrages, mits ze winnen in Algerije dat reeds gekwalificeerd is. Kleine kans, maar het is mogelijk.
Zuid-Afrika 3-0 voor en Nigeria 3-0 voor, dus Broos mag zich opmaken voor het WK denk ik:)

dit klopt niet echt
Als de Roemenen eerst Bosnië & Herzegovina kloppen in een rechtstreeks duel, dan ligt het pad naar de top 2 open. Roemenië heeft dan wél een ruime zege tegen San Marino nodig, want doelpuntensaldo geeft de doorslag bij een gelijk puntenaantal

doelpuntensaldo is nu:
Bosnie & Herzegovina +8
Roemenië +5

als Roemenie het onderlinge duel wint, stijgt hun saldo, en zakt dat van Bosnie & Herzegovina, dat wordt dan bij 1-0 al +7 vs +6. Dan heeft Roemenië tegen San Marino maar 2 doelpunten meer nodig als Bosnie & Herzegovina tegen Oostenrijk (indien ze daar al zouden winnen)

zelfs als het gelijk wordt, is dat "as many goals possible" een beetje overdreven dus.

maar dan nog: dan komen ze in de playoffs terecht, en dan kom je bvb al mogelijk uit tegen Italië, Nederland, Polen, Schotland, Noorwegen, Denemarken, of soorgelijke ploegen uit. en met een halve finale + finale te spelen heb je dus twéé tegenstanders om naar het WK te gaan.

dus eigenlijk is de kans dat San Marino op het WK terecht komt nu even groot als vóór aanvang van de qualifiers.

maar dan nog: dan komen ze in de playoffs terecht, en dan kom je bvb al mogelijk uit tegen Italië, Nederland, Polen, Schotland, Noorwegen, Denemarken, of soorgelijke ploegen uit. en met een halve finale + finale te spelen heb je dus twéé tegenstanders om naar het WK te gaan.

Maar die landen die je opnoemt, komen normaal terecht in de playoffs van 'de beste 2des'.

San Marino zou dan uitkomen in een aparte playoff met 4 landen (landen die dus niet als 1ste of 2de zijn geïndigd in hun groep).

Momenteel zijn die 4 landen blijkbaar Wales, Roemenië, Zweden en Noord-Ierland. Als Roemenië toch nog minstens 2e wordt, dan zou San Marino kans maken op die playoffs. Maar zo te zien zit eerst Moldavië er nog voor. Dus San Marino moet ook al hopen dat Noord-Ierland nog 2e wordt in zijn groep blijkbaar.

Blijft dan nog steeds een onbegonnen zaak hé. Er is quasi nog steeds 0% kans dat San Marino zich plaatst voor het WK :wink:

Het lijkt mij vooral een hele mooie kans voor Zweden om alsnog op het WK te geraken :)
Maar ik zie dat ze nu ocharme maar 1 op 12 hebben gehaald :eek:
3 van de 4 wedstrijden zelfs geen doelpunt hebben kunnen maken...

Blijkbaar was Jon Dahl Tomasson daar tot eergisteren bondscoach, wist ik niet.

Tomasson + Zweden, dat doet me spontaan terugdenken aan die memorabele 2-2 tussen Denemarken en Zweden op het EK 2004. :love:
Aaaaah, memories. De Italianen konden er wel niet mee lachen.

Terug
Bovenaan