Ja want ik vergelijk die echt volledig...
Heb je mijn betoog eigenlijk goed begrepen? Ik heb het over het feit dat we het liefst zo veel mogelijk uitbesteden en vaak aan een zo laag mogelijke prijs. Dat laatste gaat uiteraard niet op voor kinderopvang. Wat wel opgaat voor kinderopvang is dat de mensen die daar werken niet schitterend betaald worden, en dat dat dit een zéér zware job is met lange uren waarbij Vlaanderen aan kop staat wat betreft het aantal kinderen waarvoor één verzorgster verantwoordelijk is, dat is enorm belastend.
Maar als je goed gelezen hebt wat ik schreef, dan zie je dat ik het heb over het feit dat ze die uren van de opvang zelfs nog wilden uitbreiden. Zodat er nog meer kan worden uitbesteed aan anderen en die mensen hun job nóg zwaarder wordt. En schrik niet, maar er zijn er waarbij carrière en consumptie op de eerste plaats komen, en die zullen zich er niet voor generen om hun kinderen 12u per dag in een crèche te dumpen.
Natuurlijk heb ik je post gelezen. Je kan ook reageren zonder kleinerende toon. Er zijn trouwens zeker zaken waar ik het over eens ben. Maar ik vind het feit dat als je kinderopvang in je betoog probeert te betrekken op onderstaande manier, om dan vervolgens verder te gaan over hoe rotverwend we wel zijn, niet stroken met mijn eigen ervaring..
Kinderen? In combinatie met onze job zijn ze meer en meer een last, dus liefst dumpen in crèches waarbij er afgelopen jaren zelfs een debat gaande geweest is om ze van 6u tot 19u open te houden ipv de gebruikelijke 7u tot 18u.
Je laat hier uitschijnen dat een meerderheid niets liever zou doen dan hun kind zo lang mogelijk weg te stoppen. Mijn praktijkervaring spreekt dat compleet tegen. Wat ik wel zie gebeuren is dat mensen zich in alle mogelijke bochten moeten wringen om niet de toorn van een werkgever over zich te krijgen en tegelijkertijd toch hun kinderen niet 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de opvang te moeten laten. In zeven haasten binnenkomen en dan zien dat je zoon of dochter daar toch als laatste nog zit met de blokjes te spelen, ik vind dat altijd moeilijk.
Ze was niet happy.