The Masked Singer

The Masked Singer

True. Ik let enkel nog op eventuele subtiele hints, en vooral op de stem. Maar de "hints" door de voice-over in de filmpjes zijn er gewoon om gedaan om de verdachtmakingen in bepaalde richtingen te sturen waar de jury dan (al of niet bewust?) meteen gretig op inpikt.
Die drie "tips" neem ik ook niet serieus. Ze slaan trouwens meestal op drie verschillende mensen (meestal namen die genoemd zijn) als je erbij nadenkt.

Bij bv. Ridder sloegen de drie verschillende tips op Free Souffriau (die superhelden tip), de andere op Clara (iets van acteren) en dan de andere op Loredana om een voorbeeld te geven.

De jury voor elke scheet dat ze horen, aahja dien is het, aahja nie dien ooh dien en ze hebben in da filmpje 3 verschillende dwaalsporen gehoord.
Die kijken niet naar de fimpjes, die luisteren enkel maar.

Net zoals vorige week zeker 1980, aah de gazet van Gent tis Lotti. Of ze doen erom, helft hier in dit forum weet wel de filmpjes te bestuderen en met bruikbare dingen te komen.

Vraag me wel af of het de kandidaten zelf zijn die die filmpjes inspreken. Flamme Fatale duidelijk een Frans accent, maar mogelijk faket TE dat. Maar als Schorpioen Klaasje is zoals sommigen van overtuigd zijn, is dat toch geenszins zij die dat insprak want was duidelijk een Vlaams accent.

In Behind The Mask van deze week is wel te zien hoe Johnny Logan zijn eigen teksten inspreekt in het Nederlands.

Was het overigens ook toeval of bewust dat Edelhert/Logan een lied zong van een van de hoofdverdachten van MissPoes? :tongue:
(Vechter van Camille, wat een cover is van Million Reasons van Lady Gaga dat Logan vandaag zong)

Laatst bewerkt:
Het was vanavond toch de eerste keer dat het Engels accent merkbaar was in het voorfilmpje van Edelhert en tijdens het geven van de hints, of ben ik daar mis in? Het was in ieder geval wel plots heel aanwezig...
Dat was in zijn eerste filmpje toch ook al duidelijk.

Was het overigens ook toeval of bewust dat Edelhert/Logan een lied zong van een van de hoofdverdachten van MissPoes? :tongue:
(Vechter van Camille, wat een cover is van Million Reasons van Lady Gaga dat Logan vandaag zong)

Ik snap niet dat er niemand is in die haar entourage die ingrijpt bij de liedjes die ze zingt. Da's het 2e nummer van haar dat ik hoor en het 2e waarin noten zitten die ze niet consistent haalt.

Ik snap niet dat er niemand is in die haar entourage die ingrijpt bij de liedjes die ze zingt. Da's het 2e nummer van haar dat ik hoor en het 2e waarin noten zitten die ze niet consistent haalt.

Hebt ge het nu over Camille zelf of over MissPoes? Want dat is idd de enige reden waarom ik nog twijfel of zij het is: Camille kan op zich wel goed zingen maar is een redelijk ruwe diamant die live al te vaak niet genoeg doseert waardoor het niet altijd even zuiver meer is, terwijl MissPoes wel zuiver zingt in het programma. Maar bon, ik vermoed echter wel dat (alhoewel het op zich live gezongen wordt) er bij The Masked Singer wel "hulpmiddelen" gebruikt worden bij de meeste kandidaten.

Hebt ge het nu over Camille zelf of over MissPoes? Want dat is idd de enige reden waarom ik nog twijfel of zij het is: Camille kan op zich wel goed zingen maar is een redelijk ruwe diamant die live al te vaak niet genoeg doseert waardoor het niet altijd even zuiver meer is, terwijl MissPoes wel zuiver zingt in het programma. Maar bon, ik vermoed echter wel dat (alhoewel het op zich live gezongen wordt) er bij The Masked Singer wel "hulpmiddelen" gebruikt worden bij de meeste kandidaten.
Camille.

Denkt ge echt dat dat live gezongen wordt, alsof dat deftige heldere klank zou opleveren zo zingen in een kattenkop of hertenkop, no way. Er is een reden waarom Erik Van Looy plots zijn tekst niet kende toen hij moest zingen zonder masker, en neen dat is niet omdat hij zijn tekst en een lamp ingebouwd had in zijn kostuum (wie dat gelooft kan men echt alles wijsmaken), wel omdat hij zijn tekst in de studio voor zich had.

Zelfs die "tips" zijn in de studio opgenomen fragmenten, ge denkt toch niet dat ze gaan riskeren dat Johnny Logan ffkes per ongeluk verklapt dat hij echt geen Nederlands kan.
Wat heeft deftige klank te maken met in een micro zingen dat naar geluidsinstallaties via een mengpaneel gaat? Er worden veel liedjes opgenomen in een kleerkast ook ze

Denkt ge echt dat dat live gezongen wordt, alsof dat deftige heldere klank zou opleveren zo zingen in een kattenkop of hertenkop, no way. Er is een reden waarom Erik Van Looy plots zijn tekst niet kende toen hij moest zingen zonder masker, en neen dat is niet omdat hij zijn tekst en een lamp ingebouwd had in zijn kostuum (wie dat gelooft kan men echt alles wijsmaken), wel omdat hij zijn tekst in de studio voor zich had.

Zelfs die "tips" zijn in de studio opgenomen fragmenten, ge denkt toch niet dat ze gaan riskeren dat Johnny Logan ffkes per ongeluk verklapt dat hij echt geen Nederlands kan.

De performances na de ontmaskering waren echter wel altijd duidelijk live (en zeker geen studio-opname) terwijl die qua zang niet zo fel afweken van de eerdere optredens (zelfs niet bij Cannaerts en Van Looy). Dus ik geloof heus nog wel dat het "live" gezongen wordt, weliswaar wel met de nodige tools ter ondersteuning van de zangkwaliteiten.

Masked singer gewoon volgend seizoen zonder jury. Ik dacht weer dat ik naar Ketnet zat te kijken waarbij Gert Verhulst weer een kinderhit had gescoord. Die Jens Dedoncker met zijn inleiding praatje hoe moeilijk het is, jongen de portemonnee is gevuld zeker?
En voor de rest tja, welke meerwaarde brengen die nu ? Expres wat verkeerd liggen lullen om het proberen spannend te houden? Dit is er ver over ze maken van een goed format zoiets ergerlijke.

Die Aster N. ( Ga me niet aan zijn achternaam wagen) moet overal gepromoot worden tegenwoordig zeker? Zou me niets verbazen dat die in de finale komen. Terwijl Johny als we dan toch op zang gaan en ze figuren mogen redden, twintig keer beter is. Ik haak af.

Halven euro, is dat niet gewoon een verwijzing naar 50 cent? Niet dat ik iets zie van connectie met die artiest.
Halven euro of halve neuro?
Als kind altijd fan geweest van 2 Fabiola dus ben hen na de heropstart tien jaar geleden ook wat blijven volgen, en Ridder is echt wel Loredana qua stem en gedrag.

Linda sowieso niet, als die mentaal terug klaar was voor een podium dan hadden we haar al wel gezien bij Regi.
Loredana zou geod kunnen, al twijfel ik nog altijd aan Clara Cleymans. Vergeet niet dat die ook heel goed anderen kan imiteren (tegen de sterren op)

Linda zal het zeker niet zijn, ik denk dat de kans dat we die nog ooit terug gaan zien heel klein is.
Als die nu na al die jaren nog niet klaar is om opnieuw op te treden, dan komt dat er niet meer van. Hie spijtig ik dat ook vind, maar dat is de realiteit die alle fans nu toch wel stilaan moeten inzien.

Bij Behind the mask zien we toch dat hij zijn tekst on dat pak plakt. Dus dat lijkt me toch wel echt te zijn.
De performances na de ontmaskering waren echter wel altijd duidelijk live (en zeker geen studio-opname) terwijl die qua zang niet zo fel afweken van de eerdere optredens (zelfs niet bij Cannaerts en Van Looy). Dus ik geloof heus nog wel dat het "live" gezongen wordt, weliswaar wel met de nodige tools ter ondersteuning van de zangkwaliteiten.
Inderdaad
Masked singer gewoon volgend seizoen zonder jury. Ik dacht weer dat ik naar Ketnet zat te kijken waarbij Gert Verhulst weer een kinderhit had gescoord. Die Jens Dedoncker met zijn inleiding praatje hoe moeilijk het is, jongen de portemonnee is gevuld zeker?
En voor de rest tja, welke meerwaarde brengen die nu ? Expres wat verkeerd liggen lullen om het proberen spannend te houden? Dit is er ver over ze maken van een goed format zoiets ergerlijke.
Dat is nu eenmaal het concept van dat programma he, kijk naar versies van het programma uit andere landen en je ziet net hetzelfde.

De klank in zo een pak zal mss ook wel anders zijn nee? Allee die micro is voor de show

Het leek me van pak tot pak af te hangen. Je hebt er die totaal zonder micro zingen, dus die hebben dan gewoon hun micro in hun pak (musical-gewijs aan hun gezicht geplakt). Andere gebruiken wel een micro maar moeten die blijkbaar wel dichtbij hun masker houden.
Qua ondersteuning: wat me wel al paar keer opviel, is dat je ook backing vocals de lead hoort zingen, en dan valt het inderdaad minder op als je zelf niet heel zuiver zingt. Ik geloof dat dat bvb bij Cycloop het geval was.

Natuurlijk is dat live gezongen, vorige week bij Cycloop hoorde je op een bepaald moment dat Bart volledig buiten adem was in dat pak, of gaan ze dat ook express op voorhand faken?

Natuurlijk is dat live gezongen, vorige week bij Cycloop hoorde je op een bepaald moment dat Bart volledig buiten adem was in dat pak, of gaan ze dat ook express op voorhand faken?
Inserdaad, en edelhert had het gisteren ook moeilijk wat duidelijk te horen was.

Lloredana
Els de Schepper
Klaasje
Jonas Van Geel
robots weet ik nog niet
miss poes is dat Like Me figuur.

Dat zoeken is nog wel leuk, maar wat een strontergerlijk kleuterprogramma is dat voor de rest, zeg.
En heel grappig om de ouwe reacties hier te lezen :')

Vraag me wel af of het de kandidaten zelf zijn die die filmpjes inspreken. Flamme Fatale duidelijk een Frans accent, maar mogelijk faket TE dat. Maar als Schorpioen Klaasje is zoals sommigen van overtuigd zijn, is dat toch geenszins zij die dat insprak want was duidelijk een Vlaams accent.
Nooit de rubriek voor de moderne vrouw gezien in de show van Bosmans Jos? 🤣🤣

Terug
Bovenaan