The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

En dat is toch echt wat ze bij HBO verkeerd doen bij alles wat ze nu maken.
House of the dragon lijkt als een goedkope B-film in vergelijking met dit.
Zijn de budgetten voor ROP niet veel groter dan HOTD? Ik vind die laatste er trouwens echt niet cheap uitzien...

En wat bedoel met alles dat HBO maakt buiten HOTD?

Het budget van House of the Dragon is +- 16 miljoen dollar per aflevering. Rings of Power heeft een budget van +- 56 miljoen dollar per aflevering. Alle twee absurd veel, maar het blijft een beetje appelen met peren vergelijken eh.

Zoals gezegd, is er wel een wereld van verschil qua budget. En dan nog zou ik liever hebben dat Amazon dat grotere budget anders besteed.

Wat ben je met een schone setting als het niet genoeg boeit? Want daardoor haken veel mensen af.

Ik ben afgehaakt na een paar afleveringen in S2. S1 boeide mij ook al niet meer na een paar afleveringen, maar ik wou het nog een kans geven. Voor mij valt het zo samen te vatten:
Mooi gemaakt als je van ver kijkt maar zelfs geen oog voor detail en proberen cashen op het IP en de naam van lord of the rings terwijl ze niet genoeg rechten hadden. En dan nog is het niet goed geschreven en veelal saai en uitgerokken afleeringen. Wat zich vertaalt in een serie die (qua verhaal) een mediocre fantasy verhaal brengt; en zou het niet aan de IP vasthangen zou het nog harder afgebroken worden dan nu al het geval is. Maar dan ook onderwelmend is voor de die-hard fans. Dus geen idee voor wie dit gemaakt is.

Persoonlijk denk ik eerder het tegenovergestelde en dat de serie net kritischer bekeken wordt omdat de lat veel hoger ligt juist omdat het aan het LOTR IP vasthangt. Voor mij hebben ze ook wat teveel geluisterd naar de kritiek op "uitgerokken" afleveringen voor seizoen 1 en is dit seizoen net wat gerushed met heel weinig ademruimte. Beide seizoenen hebben hun goeie en slechte punten. Hopelijk vinden ze voor seizoen 3 hun balans. Ik ben een die-hard fan en ga in ieder geval blijven kijken want zelfs al is het verre van perfect blijft het toch wel meer dan behoorlijk boeien.

Kga wel de 3 laatste opsparen voor de oorlog over Eregion in één sitting te bingen (ok, heb beloofd niet voor te gaan lopen aan de mensen met wie ik kijk die twee weken weg zijn. huge mistake. 😅)

Ik moet toegeven dat ik de laatste aflevering(en) voor het eerst echt sterk vond. De hele Celebrimbor/Sauron arc is imo goed geacteerd en steekt toch echt heel goed in elkaar.

Ja, de acteur die Halbrand/Annatar speelt, doet dat wel mét verve. Dat monkellachje, telkens hij Celebrimbor weer iets laat doen wat hij eigenlijk niet wil, top :D

Ik vind het ook te gerushed en toch gebeurt er amper. En zoveel verhaallijnen... S1 was tenminste vrij duidelijk met The Southlands-Numenor en in de achtergrond het hele mithril verhaal. In S2 is er zoveel tegelijkertijd dat sommige verhaallijnen worden geskipped in een aflevering. In S2 heb je;

-Celebrimbor en Annatar
-Galadriel
-Dwergen en hun interne problemen met deels de Rings of Power
-Theo, Arondil, Isildur, ...
-Numenor
-Adar en zijn 'quest'
-de 'hobbits'
-de zwarte tovenaar
-Bombadil en 'the stranger'

Zeker Numenor is lachwekkend. We zijn 6 afleveringen ver en het gaat om wie koning of koningin wordt? De geschiedenis van Numenor is veel rijker dan dat maar goed.

Het is een fantasy serie en opzich is het niet slecht (zeker visueel), maar het script trekt op niks (tenzij ze copy pasten) en ze profiteren gewoon van het feit dat ze het 'Lord of the Rings' mogen noemen. Amazon dacht slim te zijn en dat miljard te kunnen terugverdienen maar is dat dik tegengevallen.

Ik kijk wel uit naar de volgende 2 afleveringen. De enige 2 zaken die mij storen is de verhaallijn van die hobbits want die interesseren mij gene zak. :)
En het feit dat die orcs zo enorm menselijk afgebeeld worden. Die Adar of wat is't is meer mens dan orc zelfs.

Wat is een miljard voor Amazon? In 2023 alleen al had amazon net geen 600 miljard dollar omzet en meer dan 30 miljard winst. :)
Plus je moet dat op lange termijn bekijken. Waarschijnlijk 4 seizoenen en dat is deze serie alleen al. Er zal nog wel wat volgen het komende decennium.

Er wordt in de serie gehint naar Adar als "Moriondor", quenya dat vertaald kan worden naar zoon van het duister/Morgoth. De eerste generatie orcs waren door Morgoth getormenteerde, gefolterde en verminkte elfen. Adar is daar vermoedelijk één van en gezien hij er zelfs bij was bij Sauron's ondergang toen die door Morgoths kroon nogal letterlijk genekt werd gaat die duidelijk al heel wat eeuwen mee en is hij dus nog veel meer elf dan latere generaties orc die wel vatbaar zijn voor veroudering.

Orcs zijn in deze periode onder het juk van het Morgoth uit aan het kruipen en winnen aan individualiteit en zetten zelfs hun eigen steden op. Het is maar eerst wanneer Sauron de ene ring smeed en aan macht wint dat hij ze naar zijn wil kan buigen en we richting orcs gaan zoals we ze kennen in LOTR.

Ben ik de enige die denkt dat
er terug een plot twist van Sauron volgt zoals in seizoen 1? Dat hij dus alles gepland heeft met o.a. dat Adar hem zou "doden", met die orcs naar Eregion zou komen,... en dat op die manier alles voor hem op een of andere wijze in zijn plooi valt.

Ik kijk in ieder geval ook uit naar de laatste 2 afleveringen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goeie aflevering! Erg van genoten.

Battle of Helm's Deep vibes (ligt er zelfs dik bovenop eigenlijk, de gelijkenissen zijn frappant). Maar dan zonder de humor. :unsure:
Al vond ik die hele horde paarden die tegelijk stopte op een paar meter van het andere leger wel een beetje belachelijk.

Ik snap niets van dat antromorfisme van de orcs in deze serie. Een tijdje terug had je dat orc-gezin met die baby. Nu zag ik orcs andere orcs verzorgen na dat gevecht. Staat toch helemaal haaks op de looks like meat's back on the menu, boys! uit de films?

Ik snap niets van dat antromorfisme van de orcs in deze serie. Een tijdje terug had je dat orc-gezin met die baby. Nu zag ik orcs andere orcs verzorgen na dat gevecht. Staat toch helemaal haaks op de looks like meat's back on the menu, boys! uit de films?
Enkele posts hoger staat het goed uitgelegd door @DaFreak

Goeie aflevering! Erg van genoten.

Battle of Helm's Deep vibes (ligt er zelfs dik bovenop eigenlijk, de gelijkenissen zijn frappant). Maar dan zonder de humor. :unsure:
Al vond ik die hele horde paarden die tegelijk stopte op een paar meter van het andere leger wel een beetje belachelijk.

Maar dan met het verschil dat de strijd in twee afleveringen gegoten is, zodat we met een cliffhanger zitten verdomme :unsure:. Ik ga er vanuit dat Durin wel nog wel (Gandalfgewijs) zal verschijnen aan de horizon, maar toch.

Terug
Bovenaan