Film The Little Mermaid

Dit weekend gaan zien op aandringen van partner.
Was zelf nooit een grote fan van de originele animatiefilm, maar ben gaan kijken met een open geest.

De film is helaas geen hoogvlieger.
Voelde allemaal vrij zielloos aan, en geen enkel personage kon me echt boeien (hoewel Halle Bailey en Melissa McCarthy een degelijke performance neerzetten).

Vergeleken met de meeste andere Disney animatie of live-remake films lag de fun-factor bij deze ook wel laag (imo). De kinderen in de zaal leken ook niet superenthousiast.

Krijgt van mij een 6/10
 
De regisseur heeft honderden kandidaten gezien en geoordeeld dat Halle Bailey exceptioneel is en dat wordt bevestigd door zowat alle filmcritici.

Misschien is ze geselecteerd op basis van haar talent?


Alsook, zoals Utred zei, het is een zeemeermin. Get over it.

"Get over it", fijne manier van discussie voeren. :sarcastic:
 
"Get over it", fijne manier van discussie voeren. :sarcastic:

Tja. Als je refereert naar een Deens sprookje uit 1837 en woorden als blackwashing in de mond neemt, valt er inderdaad niet al te veel te discussieren.

Halle Bailey is gekozen omdat ze talentvol is en een toekomstige ster. Kid_C heeft een punt. Get over it, het is gewoon een huidskleur.
 
Tja. Als je refereert naar een Deens sprookje uit 1837 en woorden als blackwashing in de mond neemt, valt er inderdaad niet al te veel te discussieren.

Halle Bailey is gekozen omdat ze talentvol is en een toekomstige ster. Kid_C heeft een punt. Get over it, het is gewoon een huidskleur.

Amai is het opkomen-voor-elkaar-bij-de-crew-dag misschien?

sommige mensen hebben nu éénmaal een andere mening in een discussie. Ik zou zeggen: Get over it.
 
Amai is het opkomen-voor-elkaar-bij-de-crew-dag misschien?

sommige mensen hebben nu éénmaal een andere mening in een discussie. Ik zou zeggen: Get over it.

Nice comeback Mini. Maar goed, als je zo graag de discussie wil. Wat is uw argument tegen de casting van Halle Bailey dan? Dat oude sprookje? De animatiefilm uit 89?
 
Nice comeback Mini. Maar goed, als je zo graag de discussie wil. Wat is uw argument tegen de casting van Halle Bailey dan? Dat oude sprookje? De animatiefilm uit 89?

Ik ben op zich niet tegen de casting van Halle Bailey, ik kan best geloven dat dat een heel getalenteerd meisje is. Ik stel me vragen bij waarom een bedrijf niet trouw kan zijn aan haar eigen in de markt gezette characters. Stel je voor dat Tianna door een blank meisje gespeeld wordt omdat net dat blanke meisje de beste casting is, ik kan me dat in de verste verte niet voorstellen. Net zoals ik dat hier merkwaardig vind, of dat bij Mulan of Yasmine zou vinden.
 
Ik ben op zich niet tegen de casting van Halle Bailey, ik kan best geloven dat dat een heel getalenteerd meisje is. Ik stel me vragen bij waarom een bedrijf niet trouw kan zijn aan haar eigen in de markt gezette characters. Stel je voor dat Tianna door een blank meisje gespeeld wordt omdat net dat blanke meisje de beste casting is, ik kan me dat in de verste verte niet voorstellen. Net zoals ik dat hier merkwaardig vind, of dat bij Mulan of Yasmine zou vinden.

Ja, maar...bij Mulan, Yasmine en Tianna is de etnische achtergrond nu eenmaal deel van de identiteit van het personage, bij een figuur als de kleine zeemeermin is dat gewoon het geval niet.
 
Gaan mensen het dan nooit beu worden om te klagen over hoe personage x of y niet zwart of homo mag zijn? Ik ben het alvast beu om het telkens opnieuw te moeten lezen. Waarom zoveel threads met diezelfde onzin verzieken?
 
Gaan mensen het dan nooit beu worden om te klagen over hoe personage x of y niet zwart of homo mag zijn? Ik ben het alvast beu om het telkens opnieuw te moeten lezen. Waarom zoveel threads met diezelfde onzin verzieken?

Dus als men niet akkoord is, staat het gelijk aan klagen en is het onzin of worden er threads verziekt? Is dat allemaal niet een beetje subjectief? Nu is Ariel's huidskleur nooit beschreven dus het staat open voor interpretatie en doen ze 'niets verkeerd'. Maar mogen mensen er tegen zijn zonder die commentaar? Het is en blijft een forum dus IMO mag je gerust je beklag doen. Uiteraard moet je hier geen dagelijkse quest van maken.

Die kerel van die talkshow in het filmpje hierboven heeft overigens belachelijke argumenten:

"Het is een zeemeermin, onderwater waar er een sprekende krabben zijn" om later te zeggen dat Black Panther zwart MOET zijn. Een comicbook personage uit een fictief land met de krachten van een zwarte panter God.
 
"Het is een zeemeermin, onderwater waar er een sprekende krabben zijn" om later te zeggen dat Black Panther zwart MOET zijn. Een comicbook personage uit een fictief land met de krachten van een zwarte panter God.

Hoe vaak moet dat hier nu eigenlijk nog uitgespeld worden? De kleine zeemeermin is een sprookjesfiguur en kan eender welke ethniciteit hebben, Black Panther is de prins van een fictief Afrikaans land en de ethnische achtergrond maakt daar deel uit van het personage.

Is het nu echt zo ontzettend moeilijk om dat verschil te snappen?
 
Ik ga er zelf geen woorden meer aan vuil maken. Dit is het film forum. Het is gewoon uitermate vervelend om elke keer dat zelfde geklaag over huidskleur of geaardheid te moeten lezen terwijl daar in het politieke gedeelte een thread voor is.
 
Hoe vaak moet dat hier nu eigenlijk nog uitgespeld worden? De kleine zeemeermin is een sprookjesfiguur en kan eender welke ethniciteit hebben, Black Panther is de prins van een fictief Afrikaans land en de ethnische achtergrond maakt daar deel uit van het personage.

Is het nu echt zo ontzettend moeilijk om dat verschil te snappen?

Ik zei toch dat het niet uitmaakte bij Ariel? Het ging er vooral om dat hij alles wegwuifde (i.e. "er zijn nog altijd meerdere roodharige Disney sterren dan zwarte, dus...") i.t.t. Black Panther.

Ben overigens benieuwd naar je mening omtrent de casting van Rings of Power. Of staat een mythologie gelijk aan sprookjes en stripverhalen?
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ben overigens benieuwd naar je mening omtrent de casting van Rings of Power. Of staat een mythologie gelijk aan sprookjes en stripverhalen?

Geen idee, ik heb Rings of Power niet gezien en heb geen idee wat het met deze Little Mermaid discussie te maken heeft. Je beseft btw hopelijk toch dat de wereld die Tolkien bedacht heeft, inspiratie uit mythologie haalt, maar een fantasy is die geen mythologie op zichzelf is mag ik hopen? Naar wat ik gehoord heb over de zwakke verhaalvertelling, zijn donkere elven nog het minste van de zorgen die Rings of Power heeft.

Anyways...we kunnen gaan nitpicken over de introductie van donkere acteurs in projecten waar voorheen de primaire kleur wit was, maar wat dit geval specifiek dus betreft...

Ik zie hoegenaamd het probleem niet met Halle Bailey als Ariel, en heb echt moeite om te bevatten wat iemand tegen haar casting zou kunnen hebben. Ik zie vooral een jonge actrice met uitstraling die goed acteert en beter zingt, en voor vele kinderen van nu de Ariel is waar ze mee gaan opgroeien.
 
Ik heb de film nog niet gezien, maar mijn schoonbroer vond toch ook dat het een wat vreemde casting was, want "hoe kan je nu dreadlocks hebben onder water...?". :tongue:

Heb hem geantwoord dat het een film is over zingende zeemeerminnen, onderwaterheksen met een octopus achterste, pratende krabben, vissen en vogels,... en die dreadlocks zijn wat u stoort?

Ik vind het fantastisch dat Queen Cleopatra op Rotten Tomatoes wordt afgemaakt, welbesteed, maar ik vind het even fantastisch dat deze wel een goede score krijgt, gewoon op basis van de blijkbaar uitstekende keuze voor en vertolking van de hoofdactrice en hij dus niet zomaar wordt afgekraakt omwille van de kleur van haar huid. Ik krijg zowaar een beetje hoop voor de internetcommunity.
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Black Panther is de prins van een fictief Afrikaans land en de ethnische achtergrond maakt daar deel uit van het personage.

Is het nu echt zo ontzettend moeilijk om dat verschil te snappen?
Een fictief Afrikaans land kan dus idd een blanke prins hebben, net zozeer als, blijkbaar, de koningin in Bridgerton zwart is in een westers land dat zich in de 1800’s afspeelt .
Want dat moet dan wel weer kunnen
 
Een fictief Afrikaans land kan dus idd een blanke prins hebben, net zozeer als, blijkbaar, de koningin in Bridgerton zwart is in een westers land dat zich in de 1800’s afspeelt .
Want dat moet dan wel weer kunnen

En zo kunnen we in rondjes blijven lullen. Ik ben er in elk geval wat klaar mee. Laat ons maar gewoon negeren dat iets als Black Panther inherent verbonden is aan de inheemse Afrikaanse cultuur en de socioculturele impact van een personage als T'challa net het hele punt is, dat afro-amerikanen eindelijk een superheld in hun eigen kleur kunnen zien dus, en er voorbeeldje 36 bij gaan halen van een reeks waarin een donkere actrice gebruikt wordt in een setting die toch wel niet historisch gepast is.

Zo blijven we bezig,dus....

Iemand The Little Mermaid gaan zien dit zonnige weekend?
 
Neen liever niet. Ik vind de remakes stuk voor stuk zielloze en makkelijke cashgrabs.

Ik ben helemaal geen grote stoere jongen, maar deze films doen me letterlijk niets. Films als Moana enzo doen mij allemaal een traantje wegpinken op alle juiste momenten. Maar bij de remakes heb ik in, hoe lang zijn ze al bezig een jaar of tien, al die tijd weinig gevoeld. Geen anticepatie op, geen opwinding. De film uitzitten en nooit meer terug opzetten.

Dit is dan nog los van mijn onnoemelijke frustratie dat die belachelijke RAS discussies uit de VS hier geïmporteerd worden en argumenten uit een compleet andere demografie stuk voor stuk gecopieerd worden. Godsamme laat dat toch eens los!

Verder nodig ik al wie wilt uit om deze discussie dan te voeren in p&a
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor dat het niveau aan CGI zo overdreven is dat zelfs de gezichten van de acteurs in bepaalde scenes geanimeerd lijken of zelfs zijn, en dat toch serieus opvalt en nogal fake overkomt.
 
Terug
Bovenaan