Film The Little Mermaid

Waarom verdient dit zelf een eigen topic, kan dit niet gewoon in het trailer topic?
Elke belangrijke film verdient in principe een eigen topic. Idem met series.
En in het trailer topic wordt niet gediscussieerd, hier kan dat wel.
 
Niet-politieke mening:
Mooie teaser, twijfelgeval: knappe meid, kan duidelijk zingen, verstandig waarschijnlijk om geen schelpjes te gebruiken :thinking: (al zouden papa's dat misschien net wél appreciëren) , de visuals zijn mooi maar het pallet doet me vrezen voor een zoveelste al te realistische, kleurloze Disney live-action remake. Ik weet niet wat ik van die Disney live action remakes moet maken: sommigen waren vermakelijk, maar eigenlijk bijna nooit beter dan het origineel, best case scenario plaats ik ze op dezelfde hoogte (Aladin), maar vaker toch eronder (Beauty & The Beast) tot zelfs gewoon dieptriest en zielloos (The Lion King), maar van dat laatste mocht je dat eigenlijk al nauwelijks zeggen (want 'Afrikaanse' voice cast, hoewel Beyonce natuurlijk Amerikaans is maar soit, en John Olliver Brits).

Ik hoop vooral dat de uiteindelijke film:
  • een paar nieuwe leuke nummers heeft (Lin Manuel Miranda zou dat toch moeten kunnen klaarspelen)
  • dat het kleurenpallet vibrant is, want bij "Under The Sea" verwacht ik meer kleur.
  • en voor de rest gewoon goed tot zéér goed is, maar natuurlijk hoopt niemand dat een film slecht is denk ik dan.

Politieke mening:
We zullen het hier voorlopig maar on topic trachten te houden. Kort samengevat: mij stoort het blackwashing hier niet/nauwelijks buiten het schromelijke gebrek aan originaliteit maar dat hoort evenzeer bij dit soort remakes. Hoop wél dat de film goed is, want ja... als hem slecht is, dan weet je wel al welke labels klaarliggen voor de critici die niet juichen.
zie hier voor het overige.
 
best case scenario plaats ik ze op dezelfde hoogte (Aladin), maar vaker toch eronder (Beauty & The Beast) tot zelfs gewoon dieptriest en zielloos (The Lion King)
Allez, The Lion King vond ik best wel te pruimen. Toch beter dan wat ze met Pinocchio hebben gedaan :(
The Beauty and the Beast vond ik ook goed. Aladdin is inderdaad de beste van de drie.
 
Waarom verdient dit zelf een eigen topic, kan dit niet gewoon in het trailer topic?
Heb deze comment gemist.
Staat in de FAQ. In principe moeten we af van de megathreads waarin alles gewoon gedumpt wordt. Komt de discussies niet ten goede en de zoekresultaten via Google ook niet. En dat laatste is wel een belangrijk iets voor het forum.
 
Allez, The Lion King vond ik best wel te pruimen. Toch beter dan wat ze met Pinocchio hebben gedaan :(
The Beauty and the Beast vond ik ook goed. Aladdin is inderdaad de beste van de drie.
Ik denk dat ik Pinocchio ga skippen als ik al de slechte commentaar er over lees.
BatB nooit gezien maar jullie vergeten Jungle Book, dat was voor mij wel een hit.
 
g34cPcX.png
 
Bericht van Your Friendly Neighbourhood Mod: De politieke kant bespreek je hier:
 
Ik vrees dat deze thread ten dode is opgeschreven als we hier niet mogen rellen over de zwarte Ariël :unsure:

:)

Ik heb de indruk dat ik onder een steen heb geleefd. Ik heb nog nooit van Halle Bailey gehoord. Misschien herken ik wel een of meedere liedjes van haar, maar absoluut geen idee wie dat was.
 
Ik kijk al uit naar de nieuwe film van Martin Luther King met Jackie Chan in de hoofdrol.

Moet er serieus uitgelegd worden waarom die comment nergens op slaat?

Er zijn personages die historisch of cultureel met een bepaalde ethniciteit verwant zijn, en er zijn fictieve figuren die door eender wie vertolkt kunnen worden. Daar komt het concreet op neer he.

Ik krijg echt de gibbers van het soort volk dat op de facebook van HLN begint met "Seffens maken ze een film over vikingen met aziaten of..."hohoho, stel dat ze Ghandi laten vertolken door een blanke." Die laatste is extra hilarisch trouwens, maar we dwalen af.

Er is gewoon een fundamenteel verschil tussen fictie en historische of sociologische verbondenheid, sommige mensen moeten dat gewoon eens in hun kop begimnen steken.

Hetzelfde met het soort volk dat begint met "ja in het sprookje wordt de zeemeermin als blank beschreven."

Ja, en dan? Andersen heeft het geschreven in 1836, het 13de amendement dat de slavernij in de VS afschafte is er pas ruim 20 jaar later gekomen, vind je het gek? Het filmpje van donkere kleine meisjes die enthousiast reageren op de eerste beelden van de nieuwe Ariel vond ik in elk geval een krachtiger signaal dan alle downvotes en facebookdrek van een stelletje nitwits die niet omkunnen met progressie en diversiteit en die alles wat niet in hun beperkte wereldbeeld past maar al te graag wegzetten als "woke".
 
Alsof die die reacties niet gecherrypicked zijn, en kinderen zouden op elke kleur Ariël enthousiast gereageerd hebben. Voornamelijk gemaakt door aandachtzoekende ouders die hun kind instructies geven om een bepaalde reactie te geven in de hoop viraal te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Moet er serieus uitgelegd worden waarom die comment nergens op slaat?

Er zijn personages die historisch of cultureel met een bepaalde ethniciteit verwant zijn, en er zijn fictieve figuren die door eender wie vertolkt kunnen worden. Daar komt het concreet op neer he.

Ik krijg echt de gibbers van het soort volk dat op de facebook van HLN begint met "Seffens maken ze een film over vikingen met aziaten of..."hohoho, stel dat ze Ghandi laten vertolken door een blanke." Die laatste is extra hilarisch trouwens, maar we dwalen af.

Er is gewoon een fundamenteel verschil tussen fictie en historische of sociologische verbondenheid, sommige mensen moeten dat gewoon eens in hun kop begimnen steken.

Hetzelfde met het soort volk dat begint met "ja in het sprookje wordt de zeemeermin als blank beschreven."

Ja, en dan? Andersen heeft het geschreven in 1836, het 13de amendement dat de slavernij in de VS afschafte is er pas ruim 20 jaar later gekomen, vind je het gek? Het filmpje van donkere kleine meisjes die enthousiast reageren op de eerste beelden van de nieuwe Ariel vond ik in elk geval een krachtiger signaal dan alle downvotes en facebookdrek van een stelletje nitwits die niet omkunnen met progressie en diversiteit en die alles wat niet in hun beperkte wereldbeeld past maar al te graag wegzetten als "woke".
Laten we het vooral niet te serieus houden, was maar een mopje hé.
"insert stripje van Jeroom"


knuffelbos_hitler.jpg
 
Laten we het vooral niet te serieus houden, was maar een mopje hé.
"insert stripje van Jeroom"
Was heus niet specifiek op jou bedoeld, ik heb al heel wat anders zien passeren de voorbije dagen op de socials van hln, dingen waar het racisme echt van afdroop. Daar kan ik gewoon niet te goed tegen.

Also: jeej Jeroom. 😁
 
even terug on topic, halle bailey kan wel een pakske zingen ze, damn! op dat gebied kijk ik er wel naar uit.
Off topic ga ik verder in het andere topic.

 
ik heb die live action van Jungle Book gezien, en ik vond die zo verschrikkelijk. zo van die 100 kinderfilm-momenten, gemixt met donkere jeugd-trauma-momenten (shereh-khan die de wolven aanvalt, bvb)

beetje schizofrene film, dat.

sindsdien heb ik helemaal geen vertrouwen in die "live action" remakes. dan nog los van het feit je iets dat voor 95% CGI is nog "live action" durft noemen.
 
Terug
Bovenaan