The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

Action SWITCH The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

je zit misschien nog net iets te vroeg in de game om de depths vloeiend door te lopen, maar ik zou niet te lang wachten. @Renegadexxripxx

hier momenteel al veel meer dan 50u ver en hartjes tweede rij bijna halverwege.
ik denk wel geluk gehad met welke side content ik ben beginnen doen en welke side quests ik eerst gekozen heb.
dat maakt veel. side quests zou ik ook eerder als half verplicht beschouwen omdat je anders geen echt complete ervaring hebt.
hoewel het zeker mogelijk is om die te negeren, maar sommige dingen waren meer fun dan de main quest.

grinden is hier niet van toepassing, tenzij je alles 1 voor 1 wil afwerken. halverwege een quest stoppen, andere beginnen en daar de materialen vinden voor die ene quest gemakkelijk te completen is mij al zeker 5 keren voorgekomen.
 
Ja ik ben gisteren een paar uur door the depths gegaan en met men blauwe vriendin achter mij en men steen / rol maatje gaat het redelijk vlot wel. Ben gewoon niet zo een fan van het constant donkere. Het sterkte punt van Zelda vind ik toch nog altijd de grote map en de mooie wereld met alle mooie kleuren. In The depths gaat dit toch voor een groot stuk toch verloren wat mij betreft. In Elden Ring was er ook een ondergrondse wereld maar die vond ik vooral veel kleurrijker. Ik weet dat ik het grafische aspect van Elden Ring niet mag vergelijken met Zelda maar het ik bedoel gewoon dat het TE donkere een beetje tegensteekt. Maar ben nog maar net ana The depths begonnen dus mss verandert mijn gedacht hier nog wel over.
 
Nog niet zo veel kunnen spelen als ik had gehoopt voorbije 2 weken.

Ondertussen al wel van Great Sky Island afgeraakt. Hyrule Castle onderzocht, een tiental shrines uitgespeeld en daarna richting Rito Village vertrokken. Onderweg de Forgotten Temple tegengekomen (daar kon ik nog niet veel, buiten een shrine uitspelen) en nu zit ik op de sky islands achter Rito Village. Vind het een goeie game, maar het déjà vu gevoel is bij mij toch heel sterk in alles. :) Maar toch tof om in een nieuw Zelda-verhaal te belanden vol mysterie.

Also: het dilemma altijd tussen Stamina Vessels of Heart Containers. 🥲 Mijn Stamina Wheel was volledig vol in BOTW, dus voel me nu wel wat gehandicapt in TOTK wat betreft stamina. :) En ook jammer dat wapens nog steeds stuk gaan, alhoewel ik tot nu toe nog altijd voldoende nieuwe wapens tegenkom.
 
Ja met dit spel kan je echt 100den uren bezig zijn volgens mij.
Ik zit nu al aan 60 uur en zit nog helemaal niet ver in de main story. Tot hier toe gewoon heel veel aan het exploren geweest en shrines gedaan
 
Ja met dit spel kan je echt 100den uren bezig zijn volgens mij.
Ik zit nu al aan 60 uur en zit nog helemaal niet ver in de main story. Tot hier toe gewoon heel veel aan het exploren geweest en shrines gedaan
Ik zit pas aan die eerste dungeon (wind temple) en ben al een goeie 40u bezig lol, er is zo veel om afgeleid te worden
 
7os86n.jpg
 
Wat is jullie "taktiek" om aan meer rupees te geraken? :) Gerechten maken en verkopen aan handelaars lijkt mij nog het "gemakkelijkste" en goedkoopste. Ben aan 't sparen voor een outfit tegen de koude (of warmte).
 
Okay, thanks voor de tips, ga ik eens proberen. Heb 8 hearts en 2de vol stamina wheel, dus schat dat ik ongeveer 30 à 40 shrines gedaan heb. Was al vrij snel in de Wind Temple geraakt, maar had daar geen outfit tegen koude, dus daarna aan 't exploreren geraakt. :) Snap nog altijd niet goed wat doen in het "Nederrijk", maar vind de Bomb Flowers die ik daar tegenkom wel tof. 😁
 
Okay, thanks voor de tips, ga ik eens proberen. Heb 8 hearts en 2de vol stamina wheel, dus schat dat ik ongeveer 30 à 40 shrines gedaan heb. Was al vrij snel in de Wind Temple geraakt, maar had daar geen outfit tegen koude, dus daarna aan 't exploreren geraakt. :) Snap nog altijd niet goed wat doen in het "Nederrijk", maar vind de Bomb Flowers die ik daar tegenkom wel tof. 😁

Er is een volledige questline daar.
Voor die koude omgeving heb ik met de pepers die je in aanloop ernaar vond, redelijk wat voedsel gemaakt dat je verwarmt.
Voor de rest had ik vanuit de startomgeving een paar schoenen tegen de koude, en dan het goedkoopste stuk ander verwarmingsgear gekocht, waardoor ik eigenlijk dat voedsel niet zo zeer veel gebruikt heb.

Mijn go to recept voor healing is gewoon 5 appeltjes (al was ik ergens een boomgaard tegengekomen waarbij ik 100+ appels heb bijeengeraapt... op 5 minuten). En als je kookt tijdens de bloedmaan periode. Dat helpt met betere kookresultaten te krijgen.

Ook helpt het verbeteren van de bescherming met die feeën enorm om in leven te blijven. Dus dat raad ik u ook wel aan om ergens tussendoor te doen.

In het nederrijk heb ik 2 stukken lichtgevend gear gevonden en die ondertussen geïpgrade naar 12 beschermfactor. Dat helpt dus ook al enorm. En het enigste wat je daarvoor nodig hebt is glimzwammen en glimzaadjes. Dus enorm makkelijk te verkrijgen :p (en wat rupees).

Bomb flowers zijn leuk om te schieten naar een kamp. Enkel werkte het niet zo goed op die zilveren moeilijkheidsgraad monsters...
 
Er is een volledige questline daar.
Voor die koude omgeving heb ik met de pepers die je in aanloop ernaar vond, redelijk wat voedsel gemaakt dat je verwarmt.
Voor de rest had ik vanuit de startomgeving een paar schoenen tegen de koude, en dan het goedkoopste stuk ander verwarmingsgear gekocht, waardoor ik eigenlijk dat voedsel niet zo zeer veel gebruikt heb.

Mijn go to recept voor healing is gewoon 5 appeltjes (al was ik ergens een boomgaard tegengekomen waarbij ik 100+ appels heb bijeengeraapt... op 5 minuten). En als je kookt tijdens de bloedmaan periode. Dat helpt met betere kookresultaten te krijgen.

Ook helpt het verbeteren van de bescherming met die feeën enorm om in leven te blijven. Dus dat raad ik u ook wel aan om ergens tussendoor te doen.

In het nederrijk heb ik 2 stukken lichtgevend gear gevonden en die ondertussen geïpgrade naar 12 beschermfactor. Dat helpt dus ook al enorm. En het enigste wat je daarvoor nodig hebt is glimzwammen en glimzaadjes. Dus enorm makkelijk te verkrijgen :p (en wat rupees).

Bomb flowers zijn leuk om te schieten naar een kamp. Enkel werkte het niet zo goed op die zilveren moeilijkheidsgraad monsters...
Jup, ben volledig "op peper meals" in de Wind Temple geraakt met Tulin. Goeie tip van die bloodmoon meals, maar dan moet je wel juist geluk hebben dat je een kookpan in de buurt hebt, of de Zonai kookpan op tijd deployen en usen.

Ik heb in de lucht ergens zo een grote construct gebeat met bomb flowers en het resultaat was een markering op de map van het nederrijk... waarschijnlijk een plaats waar dat lichtgevend gear dan is, vermoed ik. :)
Ondertussen koudwerende tenu gekocht dankzij verkoop van edelstenen. Straks Wind Temple nog eens opnieuw doen met mijn extra gear en powers.

Ik vond het wel epic hoe je uiteindelijk in de wind temple beland.

Edit

Wind Temple: done
Net binnen in de Fire Temple

Colgera boss fight was een beetje teleurstellend. De muziek vond ik het beste. Heb maar 2 pogingen nodig gehad om hem te beaten en bij de 2de poging was het echt met 2 vingers in de neus (thanks, bomb flower arrows).
 
Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die TotK wat "gemakkelijk" vind? Deze middag de boss van de Fire Temple verslagen (met zeer weinig meals op zak) in de eerste poging. En ondertussen al goed op weg om de temple bij Zora's Domain te unlocken. Allez, don't get me wrong, deze game is huge, maar de main quest valt tot nu toe heel goed mee. Mijn eerste 40 uren vooral gespendeerd aan exploreren en 40 shrines completed, een tiental shrines unlocked, maar zelfs niet geprobeerd, omdat ik shrines wat moe was met momenten. Maar op een week tijd (enkel s'avonds of s'middags enkele uurtjes spelen) dus al veel progressie kunnen maken in de main quest. :) Ik had bij BotW veel meer moeite met de bosses van de Divine Beasts...
 
Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die TotK wat "gemakkelijk" vind? Deze middag de boss van de Fire Temple verslagen (met zeer weinig meals op zak) in de eerste poging. En ondertussen al goed op weg om de temple bij Zora's Domain te unlocken. Allez, don't get me wrong, deze game is huge, maar de main quest valt tot nu toe heel goed mee. Mijn eerste 40 uren vooral gespendeerd aan exploreren en 40 shrines completed, een tiental shrines unlocked, maar zelfs niet geprobeerd, omdat ik shrines wat moe was met momenten. Maar op een week tijd (enkel s'avonds of s'middags enkele uurtjes spelen) dus al veel progressie kunnen maken in de main quest. :) Ik had bij BotW veel meer moeite met de bosses van de Divine Beasts...
Kan niet vergelijken met botw, want nooit gespeeld, maar moeilijk is het zeker niet nee
 
Gloom Hands :unsure:

Ik kwam ze voor de zoveelste keer tegen, maar ik zat in een omgeving (doolhof met trappen) waarvan ik dacht dat ik het gevecht wel eens zou kunnen winnen deze keer in plaats van te vluchten. :unsure: Dus ik vlamde al mijn Bomb Flower arrows op en met 7 of 8 pijlen had ik genoeg om de Gloom Hands relatief gemakkelijk kapot te krijgen.

En dan verschijnt er plots "Phantom Ganon"... 😆 Ik heb hem wel vrij gemakkelijk kunnen verslaan, ondanks mijn paniekaanval. Het deed mij ook wat denken aan het gevecht in de Forest Temple van Ocarina of Time, waar die boss battle eigenlijk een kleine voorbode was van de final boss. :) Benieuwd of dat in Tears of the Kingdom ook het geval gaat zijn uiteindelijk, maar ik gok van wel.
 
Gisteren dacht ik aan het einde te zitten, maar nee er komt nog een stuk.

Na de 4 sages te verzamelen, naar hyrule castle en 2 keren 5 van die phantom ganons tegelijk kapot te maken
is er nog een 5de sage te verzamelen ...

welke armour set gebruiken jullie?
momenteel hier de volledige zonaite set, die was goed voor de sky islands. nutteloos in combat of in the depths.
dus ik ga eerst nog eens de depths volledig exploren en de 'depths armor set' verzamelen, moet nog 1 piece daarvan.
en dan nog minstens 2 keren upgraden...
 
Terug
Bovenaan