The Book of Boba Fett

Disney+ The Book of Boba Fett

SW had toch sowieso al veel "geleend" bij oa. Dune? De spice zit er volgens mij al leven lang in als Han Solo?
 
Dune is een inspiratie bron geweest voor heel veel SCIFI and fantasy boeken/films etc.

Fremen <-> Tusken
Arrakis <-> Tatooine
sandworm <-> Sarlacc
Voice <-> Force
Bene Gesserit <-> Jedi
etc
 
SW had toch sowieso al veel "geleend" bij oa. Dune? De spice zit er volgens mij al leven lang in als Han Solo?
Maar als je Dune niet gezien/gelezen hebt, dan weet je dat natuurlijk niet :p

Deze week viel de gelijkenis plots wel enorm hard op. Tot op het randje van plagiaat eigenlijk...
 
Ik had hier na 3 afleveringen toch wat meer van verwacht. Vooral de actie scenes stellen enorm teleur. Hoe traag dat allemaal verloopt, zit totaal geen dynamiek in. En die achtervolging was echt triestig, daar zat nu geen enkel gevoel van spanning of snelheid in. Eerder lachwekkend. En die fel gekleurde vespa’s vind ik echt niet passen in heel de Star Wars wereld maar eerder in een Power Rangers aflevering.

En de serie voelt tot nu toe waar braafjes aan. Het voelt allemaal zo veilig, ik kan het moeilijk verwoorden. Ik had het wat rauwer verwacht.

Met een budget van bijna 15 miljoen per aflevering mag je toch meer verwachten.
 
En die fel gekleurde vespa’s vind ik echt niet passen in heel de Star Wars wereld maar eerder in een Power Rangers aflevering.
En hun 6 achterruitkijk spiegels. :laugh:

Het is net zoals The Mandalorian inderdaad nogal braafjes, heb de indruk dat ze bedoeld zijn voor een jong publiek.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat ik er moet van denken na 3 epis.
The Mandalarion speelt zich nog af op meerdere planeten en hij heeft een schip daarvoor etc, baby joda is cool.... wat de kleinschaligheid dus wat compenseerde, en de actie is OK.

Hier is de actie wat lauw elke keer. Belachelijke achtervolging in epi 3 met cgi die ook soms niet smooth genoeg was.
Die scooters idd, totaal geen star wars vibe.
Dus ik verwacht niet veel als Boba op die rancor gaat rijden of ermee gaat vechten.
 
Ik vind de acteur ook gewoon zo sloom. Ziet er altijd zo houterig uit en er zit echt niks dynamiek in gevechtscènes. Hopelijk zijn de andere spin-offs wat beter...
 
Zit ook gewoon slechte regie achter. De eerste en derde aflevering zijn geregisseerd door Robert Rodriguez. Gekend voor toppers als Spy Kids en Sharkboy & Lavagirl.

Ik ken enkel de canon uit de films en The Mandalorian, dus ik heb geen kennis van de verschillende boeken. Maar hoort Boba Fett geen geduchte bounty hunter te zijn? Ik vind zijn rechterhand Fennec tot nu toe een grotere bad ass dan Boba Fett zelf. Fett straalt gewoon niets uit, tot nu toe zo plat als een glas cola dat al 2 dagen op tafel staat.

Boba Fett komt 2 minuten voor in The Mandalorian en heeft daar gewoon een betere actie scene dan dat hij tot nu toe in 3 afleveringen van zijn eigen show gehad heeft.

 
Idd, dat is ook mijn grote probleem met de serie. Traag is ok als het op termijn ergens naartoe gaat dus dat valt nog af te wachten.
Echter, Boba Fett is niet Boba Fett. Compleet gebrek aan charisma en badassheid. Waar is de Boba Fett die we kennen uit de originele trilogy. Dat was echt geen gast waar je mee wilde sollen. Die sloot verdorie deals met Vader. De Boba Fett in deze reeks zou rechtstreeks ge-forecechocked worden door Vader omdat hij te braaf en afwachtend is en dan opgeruimd worden samen met zijn legertje knechtjes die hij bij zich heeft.
Alleen al die scene in afl 3 waar hij naar de burgemeester gaat. Hij wordt
OPNIEUW gewoon gevraagd om te wachten en hij doet dat nog ook om dan eigenlijk gewoon gedissed te worden door die slome assistent van de burgemeester. Waauw, Boba Fett de gevreesde permiejager waar je niet mee durft sollen.
 
ik vond Boba Fett anders nog één van de meer overrated personages uit de originele trilogie. unpopular opinion, I know.
heeft nauwelijks iets te zeggen, en heeft 1 actie-scene, waar hij dan eigenlijk vrij gemakkelijk verslagen wordt.
de Mandalorians hebben in de video game lore toch wel meer bad-assery dan in de films

maar goed: ik snap de kritiek wel. We zitten hier meer naar Boba Fett de politieker te kijken. Die hele sand people episode zou dan moeten verklaren waarom hij van toon veranderd is, maar het is wel heel drastisch.

nu, in Clone Wars is Mandalore een vreedzame planeet die zich niet wil moeien in het conflict. Zijn voor mij altijd de meest tegenvallende episodes, want dat is helemaal niet hoe Mandalore zou moeten zijn.
 
Idd, dat is ook mijn grote probleem met de serie. Traag is ok als het op termijn ergens naartoe gaat dus dat valt nog af te wachten.
Echter, Boba Fett is niet Boba Fett. Compleet gebrek aan charisma en badassheid. Waar is de Boba Fett die we kennen uit de originele trilogy. Dat was echt geen gast waar je mee wilde sollen. Die sloot verdorie deals met Vader. De Boba Fett in deze reeks zou rechtstreeks ge-forecechocked worden door Vader omdat hij te braaf en afwachtend is en dan opgeruimd worden samen met zijn legertje knechtjes die hij bij zich heeft.
Alleen al die scene in afl 3 waar hij naar de burgemeester gaat. Hij wordt
OPNIEUW gewoon gevraagd om te wachten en hij doet dat nog ook om dan eigenlijk gewoon gedissed te worden door die slome assistent van de burgemeester. Waauw, Boba Fett de gevreesde permiejager waar je niet mee durft sollen.
Dat denk ik er ook van momenteel. Dit lijkt niet de Boba Fett uit de OT. De serie maakt er een te vredelievende figuur van. 't Zou interessanter zijn geweest als hij een wat 'conflicted' karakter had gehad. Nu komt dat totaal niet overeen met zijn positie als 'crimelord'.
 
Ik vind het ook ronduit slecht tot nu toe, zeker episode 3, wtf was me dat :rofl:
Mandalorian was nog tof vertier met een paar uitschieters en soms hele mooie shots, nu laat dat toch op zich wachten.
Ik vind het ook wel spijtig dat ze per se weer een ouder personage uit de dood moeten herrijzen om er dan echt niks mee aan te vangen...
 
Terug
Bovenaan